kzoek de zon op

leuke of minder leuke ervaringen en voorvallen met de spartamet.
Snorfietsmafia
Berichten: 500
Lid geworden op: 19-10-2009 17:17

Bericht door Snorfietsmafia »

Hmm goed idee ik ga spartamets smokkelen naar het buiteland met snelle speedboten vrachtauto,s en vliegtuigen XD. Als die junkies maar wel betalen XD. �100 voor een spartamet zonder kenteken XD (je hebt vast geen kenteken nodig in curacao griekenland en dat soort landen.
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
jorn
Berichten: 25
Lid geworden op: 07-12-2009 11:38

Bericht door jorn »

Kheb nog een vraagje: bij het schoonmaken van de naafhuls viel me op dat het naaldlager op de naafhuls, wel tamelijk los zat. Als je de ene kant op zijn plaats hield, kon je de andere kant wel een paar millimeter bewegen (lengterichting as). Zou toch niet versleten zijn? Maakt het nog uit hoe de keerring ernaast op gaat? er zit aan een kant een duidelijke inkeping. Uit de tekening maak ik op dat die tegen het lager aangaat. Ik heb een nieuw setje keerringen, maar die in de naafhuls zit, ziet er uit of die een metalen dekseltje heeft aan de buiten kant. Ik denk dat ik hem nog maar niet vervang. De nieuwe is geheel plastik. Verder alles schoongemaakt, conus gesteld en van lagervet voorzien. Wiel er zonder motor ingezet, keurig nou is het een gewone fiets! Je kan er gewoon mee wegrijden. Wel lastig want de trappers zijn er al af. Morgen ga ik hem inpakken voor zijn eerste vliegreis. Grote doos gehaald bij halfords, lege ruimtes een beetje opvullen met wat zachte spullen en nog wat extra fietsonderdelen en banden. Bandjes extra zacht, want woensdag gaat ie de lucht in.
jorn
Berichten: 25
Lid geworden op: 07-12-2009 11:38

Bericht door jorn »

Berichtje uit cuba
Pfoe, dat viel tegen. Alles ter plekke goed aangekomen, maar tijdens het in elkaar zetten brak de zuigerveer. Geen nood daar had ik op gerekend, ik had een reserveveer. Wat ging die er moeilijk in, met geen mogelijk heid kreeg ik de zuiger in de cilinder. Mischien als ik hem omdraai.... maar toen ik hem weer los maakte brak het kreng.- carajo..conyo..cojones.. Mijn mooie plannen zoeven door het cubaanse landschap.. gaan helaas niet door. Opsturen? de post is hier niet betrouwbaar en duurt maanden voordat je een pakketje krijgt. Dan maar wachten tot kenneissen iets kunnen brengen.
Nou er is nog hoop, hier in cuba maken ze van alles zelf want in de winkels vindt je letterlijk zelfs geen moer. Op zoek dus naar een tornero, oftewel een man met een metaaldraaibank. Nou die was er wel, de buurman Oscarito, was tornero, en stuurde me door naar een geronommeerd collega. Toen die de resten van mijn zuigerveer zag Schudde hij zijn hoofd Daar begon er niet aan, veel te klein, 32 mm als hij 50 of meer was. Hier heb je een flexibel materiaal voor nodig.
balen balen
Teruggekomen bij Oscarito, zei deze� onzin, alle zuiger veren worden van gegoten ijzer gemaakt� Oscarito was ooit mecanicien voor het leger en deed in Angola (1972?) het onderhoud van Tanks.
Tjonge ik was onder de indruk.
Oscarito toverde vervolgens een stukje hiero fundido tevoorschijn en zei
ik zal hiervan een paar zuigerveren maken.
Tot diep in de nacht hoorde je het gezoem van zijn draaibank, ik denk dat er een aantal gesneuveld zijn tijdens het monteren. Want ik had hem gevraagd de de veer met zuiger in de cilinder te monteren, hij had tenslotte veel meer ervaring. De volgende dag was oscar er niet maar de zuiger en cilinder lagen gemonteerd voor me klaar! Ongelofelijk hij had het klaargespeeld Oscar je bent een held! Er waren zelfs een paar reserve veren bij, al zagen die er maar ravelig uit en leken ze helemaal niet op wat je in nederland koopt.
Nog die zelfde dag natuurlijk alles monteren, vloeibarepakking op de carterhelften, carburateur n elkaargezet wiel gemonteerd, alles gecheckt, olie er in benzine erin.
klaar voor de start!
1 ruk aan het koord, niks, nog een keer , nog een keer, en toen opeens:
Verdorie wat gaat ie opeens zwaar! Nee toch hij zou toch niet, nog een ruk, nee dit is niet goed, hij wil niet draaien, veel te stroef ik vrees dat alles voor niets is geweest en de veer is gebroken.
Helaas helaas
wouternet
Berichten: 57
Lid geworden op: 03-08-2010 18:02

Bericht door wouternet »

shit h�, dat is echt ongelofelijk vervelend.... Ik zou het toch maar laten proberen, een zuigerveer laten invliegen.... ik weet niet wat de cubaanse douane nou moet met een zuigerveer. En daarbij komt, je hebt al een hele spartamet mee kunnen nemen, dus....

Gewoon nieuwschierig; Had je niet beter al die kleine, fragiele dingetjes als de zuigerveer niet beter thuis kunnen monteren? als het eenmaal om de zuiger heen zit vormt het een geheel.

Trouwens; Goed opletten dat je niet krassen in de zuigerwand maakt!
Spartamet-loos! :(
Gast

Bericht door Gast »

jammer :( had je maar een flinke zak met zuigerveren megenomen :cry:
Gebruikersavatar
Admin2Vrotkees
Site Admin
Berichten: 445
Lid geworden op: 03-06-2009 08:00

Bericht door Admin2Vrotkees »

Oei, maar misschien ook niet, kijk eens bij een zaak waar ze motorzagen verkopen, die benzinemotoren zijn ook vaak 30cc.

Mark
Dom geboren suf gewiegd en nooit iets bijgeleerd

http://spartametforum.nl
wouternet
Berichten: 57
Lid geworden op: 03-08-2010 18:02

Bericht door wouternet »

jasper schreef:jammer :( had je maar een flinke zak met zuigerveren megenomen :cry:
Dat is volgens mij ook niet echt goedkoop....
Spartamet-loos! :(
jorn
Berichten: 25
Lid geworden op: 07-12-2009 11:38

Bericht door jorn »

Niet te geloven, we hebben de boel weer open gemaakt, en de zuigerveer was nog heel! ook geen krassen in de cilinder. Wel kwam de boosdoener tevoorschijn, iets wat leek op een paar muizetandjes! Alles grondig schoon gemaakt en in elkaargezet, olie bijgevuld kabels en benzineslang aangesloten en vroemmmm... in een keer gestart! Oscarito heeft het dan toch echt gepresteerd een werkende zuigerveer te fabriceren. Viva Cuba! Nu eens kijken hoe m'n metje loopt en hoe hij de heuvels neemt!
wouternet
Berichten: 57
Lid geworden op: 03-08-2010 18:02

Bericht door wouternet »

gefeliciteerd! Nou alleen nog foto's!
Spartamet-loos! :(
Gast

Bericht door Gast »

ja wat leuk! ik hoop dat de foto's er snel zijn! ook een gelukkig nieuwjaar gewenst vanuit het winterland nederland
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten