een Kerstfest Gift: een digitaale CDI

Zelf iets gemaakt voor de spartamet?
laat het met trots zien aan anderen
Snorfietsmafia

Bericht door Snorfietsmafia »

oohw ok dank je fehntjer voor je uitleg, ik hoop dat ik ook nog is een digitale ontstekingszet mag bemachtigen lijkt me echt gaaf. Krijg je echt het gevoel dat je aan het tunen bent :P
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
bazzz

Bericht door bazzz »

nadeel is wel dat je dan een actieve CDI hebt in plaats van het passieve systeem wat we nu hebben. Je hebt dus altijd voedingsspanning voor de pic nodig!

nogmaals: pic's uitlezen is zeker mogelijk en dus kopieeren is totaal geen probleem. Echter wordt het pas interessant als je de broncode hebt! En die is weer enorm moeilijk te achterhalen vanuit de disassembly listing :wink:
Low cost Mantis CNC bouwebeschrijving zie www.basmolkenboer.nl
lexo

Bericht door lexo »

En dan, weet je iets van onstekingskromme's? Kun je hem inregelen/afstellen?

Het gaat hier om een test-opstelling, iemand die heerlijk aan het experimenteren is! Dat is gewoon bewonderingswaardig. Heb er helaas de apparatuur en tijd niet voor...
fehntjer
Spartametoloog

Bericht door fehntjer »

Moin,
een "onstekingskromme" kan geprogrammert worden en het zijn , als ik weet, 4 Programmas voor te gebruiken via een kortsluitstekkertje.
De test met een bormachine gaat beter als je de tourental beter kan afstemmen.
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Afbeelding Afbeelding
Dieter-K

Bericht door Dieter-K »

Waar ben ik? Ik ben in een Chinese forum of in een in Nederland?

Gebruik je hersens. Kopieer en plak is staat overal in de wereld.
De uitvinders veel doen om te zorgen dat niet zo makkelijk voor de kopieerapparaten.
Mijn microcontroller heeft veel van de zekeringen Dus dat luiwammes zonder kennis niet kan kopi�ren.

Nederland heeft grote traditie in het uitvinden van elektrische circuits (Philips).
Deze keer niet?

Vandaag is de digitale ontsteking kan nergens een octrooi. In Amerika, Italiy en Duitsland, ze zijn gebouwd voor jaren.

Mijn digitale Ignition voor de Saxonette / Spartamet is volledig ontworpen door mijn zelf.
Het ontwerp van de raad van bestuur, het programma voor de microcontroller, de kunststof behuizing en het gereedschap voor. Dit is niet een kopie van een bestaande ingnition.

Mark heeft mijn opmerkingen naar de BZM verkeerd begrepen. Dit is vast nog een digitale ontsteking met een verschrikkelijke programma. Sommige in Duitsland love it. Dat is het, waarom ik iets over de BZM gezegd.

Met vriendelijke groet - Dieter
Admin2Vrotkees
Site Admin

Bericht door Admin2Vrotkees »

Als dat zo is dan heb ik inderdaad je verkeerd begrepen en bied ik je daar mijn verontschuldigingen voor aan Dieter, ik dacht dat er stond dat jij een kopie van die ontsteking had gemaakt (en aangepast had aan de spartamet)(Die BZM-Spule arbeitet serienm��ig im Rennmotor eines Minibikes oder Pocketbikes.)

Het voordeel van een volledig electronische ontsteking met curve is dat de curve er voor zorgt dat evt vertragingen tegengegaan worden, dwz als het blokje meer toeren gaat maken dan komt de ontsteking iets vroeger.

Als je rekening houdt met het feit dat de standaard duitse spartamets meer toeren moeten maken om aan dezelfde snelheid te komen als de nederlandse spartamets is bij de duitse het voordeel nog iets groter.

Ik ben benieuwd wanneer Dieter hem gaat verkopen en voor welke prijs, een dergelijke ontsteking betekent dat er weer mensen een aanval kunnen doen op de hoogste gehaalde snelheid omdat het op hele hoge toeren beter zal gaan lopen.

ik zag vaag iets op het duitse forum (als ik het goed begrepen heb) dat volgens een lid daar de ontsteking niet verkocht zou mogen worden door hem, lijkt mij kolder, zoals Dieter hier ook al aangegeven heeft is het idee van dergelijke ontsteking al oud en kan niemand patent hebben op het idee om op die manier een electronische ontsteking te maken, dat zou net zo gek zijn als het patent vragen op het maken van schoenen of het maken van vuur.

met vriendelijke groet
Mark
Dom geboren suf gewiegd en nooit iets bijgeleerd

http://spartametforum.nl
saxoNetje

Bericht door saxoNetje »

Pracht Project Dieter K!

Op Youtube staat ook iemand die een programmeerbare CDI gebouwd heeft, Lijkt ???? maar dit ZOU Chinees kunnen zijn, dan snap ik het nog steeds niet wat er bij staat?

http://www.youtube.com/watch?v=d7ldOr_nNoo

Nog een video:

http://www.youtube.com/watch?v=WILfdjmHUSA
Gast

Bericht door Gast »

die taal die erbij staat is hongaars en programable cdi bedoelenze mee: programeerbaare cdi
saxoNetje

Bericht door saxoNetje »

jasper schreef:die taal die erbij staat is hongaars en programable cdi bedoelenze mee: programeerbaare cdi
jasper schreef:programable cdi bedoelenze mee: programeerbaare cdi
Dit stukje snapte ik wel, Jasper...
nyemi

Bericht door nyemi »

jasper schreef:die taal die erbij staat is hongaars en programable cdi bedoelenze mee: programeerbaare cdi
Het project is niet het Hongaars.
Plaats reactie