Hoe 'start' ik mijn spartamet

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

fehntjer
Spartametoloog

Bericht door fehntjer »

Moin,
ja Ko als jij een oplossing voor dit mysterie heft....
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Afbeelding Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

De ultieme oplossing is een technisch betere carburateur of directe inspuiting.
Waarom lopen de Metjes van lui met een Puch-carburateur gemonteerd hebben zoveel beter?
Admin2Vrotkees
Site Admin

Bericht door Admin2Vrotkees »

de puch/zundapp carburateurs hadden ook zo hun problemen hoor, vooral overlopen van de vlotterkamer bij ouderdom.

Mark
Dom geboren suf gewiegd en nooit iets bijgeleerd

http://spartametforum.nl
Gast

Bericht door Gast »

Ik denk ( Ja dat doe ik wel eens) dat heel veel problemen worden
veroorzaakt door de kleine cylinderinhoud,
de aanzuiging van het mengsel is wat aan de lage kant zodat er erg weinig
venturi ontstaat in de venturibuis.
zoempapa

Bericht door zoempapa »

fehntjer schreef:Moin,
nou mijn manier de starten , ik geef een paar keer choke van 0 tot open(3of5 keer). dat bedoeld de membran in de
carb pompt een beetje benzine in de carb ook een luchtbelletje is niet meer in de slang, 2keer trekken en de motor start....
Hoi fehntjer :-)

Die manier probeer ik nog een keer, koud, al is het nu smering 1:100, anders doe ik wat brommix erbij, zo dat nog niet lukt, herhalen en natuurlijk allereerst dat koordje (op)nieuw erin. Dat op spanning brengen na eerst 5 slagen tegen klok omdoen lijkt krap met 1.40 lengte en de uitgebreide uitleg van ik meen Ko, eens zien, hoe ik de lengte dan afmaak, bovenaan (nadat hij het al in het handvat had gestopt...) dan was dat met die knijper erop iets handiger.
En anders kijk ik bougie en aanvoer na!

Zoem..
GOpenSource..prrrr
zoempapa

Bericht door zoempapa »

spartaans schreef:Ankemet,Fehntjer schreef een keer of wat de chokehendel van 0 naar open en niet het gas,want dat heeft geen zin hoor.
Om van het schudden van je spartametje maar te zwijgen,hoewel ik dit graag eens zou willen zien... :shock:
Moet iemand me s filmen als ik dat schudden doe, want dat hielp bij mij af en toe Wel..!
Had dan 1 x gechoked, geschud op-neer en getrokken.
GOpenSource..prrrr
Plaats reactie