d�compresseur schroefdraad probleem.

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

fehntjer
Spartametoloog

Bericht door fehntjer »

Moin,
maar op ik een Helicoil Setje voor 80 euro koop dan liever de 20 Euro voor buis en tap.
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Afbeelding Afbeelding
saxoNetje

Bericht door saxoNetje »

Met bronzen bussen heb ik niet alleen maar goede ervaringen.. Met revisie van BMW motorfiets koppen kwamen die regelmatig los, hoe mooi ze ook geplaatst waren.
Nu was dat wel de bougie draad, die wordt veel vaker uit en in gedraaid dus dat is misschien niet te vergelijken met de Deco.
Je hebt altijd van die personen die de bougie loeivast willen zetten, en dan kwamen ze wel 's mee naar buiten als ze er uit moesten..
Dachten we dat op te lossen door linkse draad bussen te maken, had eigenlijk dezelfde problemen. Komt nog bij dat brons een andere uitzetting heeft dan aluminium. Van Dural gedraaide bussen, dat ging het al wel iets beter.
Voor de uitlaat wartels werkte het wel perfect; zo'n bronzen ring over de kapotte draad. Kwamen ze uit het hele land met koppen ter reparatie, was niet leuk meer...

Maar toen de Helicoil kwam, hebben we alleen nog bussen geplaatst als de draad te ver heen was. Soms kwam een Helicoil ook los, maar over het algemeen ging dat een stuk beter.

Maar natuurlijk; je moet ook even naar de prijs kijken. als je zoveel voor een setje moet geven, kan je net zo goed een ander carter zoeken eigenlijk?
Ericplanb

Bericht door Ericplanb »

Helicoil inmiddels besteld, kost � 0,50 per stuk.
We hebben op de zaak diverse taps liggen, ook voor helicoils.
Ik probeer eerst wel een testopstelling voor ik het torretje aanpak.

Nogmaals bedankt voor het meedenken,

Eric
saxoNetje

Bericht door saxoNetje »

Succes!

Erg verstandig om eerst een test te doen, het indraaien kan t beste in 1 keer gebeuren, en dan nog even dat indraai-hulpstukje eraf breken is op zich niet moeiilijk, als je weet hoe.
Maar als iemand bij jullie daar ervaring mee heeft, kan die je het makkelijker uitleggen, dat is wel zo handig.
Plaats reactie