De afneembare cilinderkop
De afneembare cilinderkop
Er zijn Sachs blokjes in omloop met een afneembare cilinderkop. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Wat zijn eventuele voor- en nadelen van zo'n afneembare cilinderkop? E�n voordeel die mij zo te binnenschiet is het gemakkelijker kunnen ontkolen, maar het lijkt mij dat je dit karweitje pas uitvoert als je het blok hebt gesplitst.
Een nadeel noemen? Misschien wel vergrote kans op lekkage via de koppakking of - extreem - een weggeblazen koppakking?
Een nadeel noemen? Misschien wel vergrote kans op lekkage via de koppakking of - extreem - een weggeblazen koppakking?
Blokje splitsen voor ontkolen?
Hoe kom je daar nou bij?
Uitlaatje er onderuit, op zijn zijkant op de werkbank leggen, en ontkolen henen,
15 minuten werk...
Ja maar op zijn kant lekt hij benzine.
Neem een boterhamzakje, draai je tankdop er af,
leg het zakje over het gat en draai je tankdop er weer op.
Vloeistofdicht...
Ook makkelijk bij het plat vervoeren!
Hoe kom je daar nou bij?
Uitlaatje er onderuit, op zijn zijkant op de werkbank leggen, en ontkolen henen,
15 minuten werk...
Ja maar op zijn kant lekt hij benzine.
Neem een boterhamzakje, draai je tankdop er af,
leg het zakje over het gat en draai je tankdop er weer op.
Vloeistofdicht...
Ook makkelijk bij het plat vervoeren!
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 09-06-2009 23:07
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 10-09-2009 18:14
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 10-09-2009 18:14
Moin ,
ja een beetje laat maar...
deze afneembare cilinderkop zit op de 599 er Motor van de Hudson. Wordt in china geproduceerd . grootste problem : in bouwjaar 2004 een prutte drijfstangnaaldlager....met vastlopen en andere onplezierige zaken...
De idee was, als jij kleine bramen binnen in had dan beter uithonen?? (met zo'n gereedschap met 3 schlijpstenen). en ook een nieuwe coating uitvoeren (laten).
Voor het Tunen op een draaibank een beetje de cilinderkop afdraaien voor een hogere kompressie- dit werd het meeste gedaan..
ja een beetje laat maar...
deze afneembare cilinderkop zit op de 599 er Motor van de Hudson. Wordt in china geproduceerd . grootste problem : in bouwjaar 2004 een prutte drijfstangnaaldlager....met vastlopen en andere onplezierige zaken...
De idee was, als jij kleine bramen binnen in had dan beter uithonen?? (met zo'n gereedschap met 3 schlijpstenen). en ook een nieuwe coating uitvoeren (laten).
Voor het Tunen op een draaibank een beetje de cilinderkop afdraaien voor een hogere kompressie- dit werd het meeste gedaan..
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten