Spartametje rijdt niet na 2 keer schoonmaken carburateur

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

Lynnyx
Berichten: 22
Lid geworden op: 23-12-2010 13:38

Spartametje rijdt niet na 2 keer schoonmaken carburateur

Bericht door Lynnyx »

Ik heb weer even de carburateur schoongemaakt. Inclusief venturipijpje eruit, in spiritus en perslucht. Zelfde recept voor de sproeier.

De vorige keer heb ik precies hetzelfde gedaan, dat is maar 1 � 2 weken geleden. Daarna liep het metje even lekker en nu gister tot vanavond heb ik m weer schoongemaakt, omdat ie niet liep. Ik heb er nu minder dan 5 minuutjes op gas mee gereden(toen was de spiritus verbrand zeker :P) en daarna moest ik ALWEER met de choke spelen om nog normaal te kunnen rijden. Eerst begon ie te pruttelen en daarna viel ie zelfs bijna uit als ik op gasstand vol gas ging...

Ik zit nog te denken, heb er geen loodvervanger bij gedaan, maar dat kan nauwelijks het probleem zijn. Ik heb de carb ongeveer steriel in elkaar gezet, dus zie niet in hoe het nog een probleem kan zijn. Alles tot en met de bovenplaat is afgewassen/in spritius geweest.

Help me please! Thx!
Gast

@

Bericht door Gast »

misschien zit je venturipijpje te hoog
bikemaster
Berichten: 207
Lid geworden op: 18-05-2011 13:21

Bericht door bikemaster »

Als een venturipijpje te hoog zit loopt hij stationaire niet, volgens mij heeft dat niets met het rijden te maken.

Nadat jij de carb hebt schoongemaakt liep hij 2 weken goed, en daarna was het alweer fout.
Nu weer schoongemaakt, en na 5 minuten was het alweer mis, dat kan meerdere oorzaken hebben, maar 1 ding is zeker, hij wordt binnen no time weer vuil, DUS

1 je maakt toch niet goed schoon, een zandkorrel kan al genoeg zijn

2 je tank is vuil, dus schoonmaken helpt maar even

3 je gebruikt geen, of niet het juiste benzine filter, je moet een papieren gebruiken.

Want je geeft het antwoord eigenlijk zelf al, na het schoonmaken was het 2 weken goed, nu weer schoongemaakt 5 minuten goed, daarna weer fout. conclusie hij wordt weer vuil

su6 met schoonmaken :?
Met een hamer past alles /tand
Lynnyx
Berichten: 22
Lid geworden op: 23-12-2010 13:38

Bericht door Lynnyx »

Ik heb de carb grondig schoongemaakt hoor, kon gewoon door de gaatjes van het venturipijpje heen kijken...

Heb ook nog met busje perslucht dat ik op het kopje van het venturipijpje had gezet geblazen...
Gast

Bericht door Gast »

Busje perslucht....HAHAHA!
Lynnyx
Berichten: 22
Lid geworden op: 23-12-2010 13:38

Bericht door Lynnyx »

Mja, die gaatjes zijn gewoon open hoor. Als je er toch doorheen kan kijken en je ziet gewoon hetgeen zich aan de andere kant van bet pijpje bevindt, dan is het toch niet dicht, ofwel...?
bazzz
Berichten: 108
Lid geworden op: 10-10-2009 22:45

Bericht door bazzz »

na het schoonmaken toevallig alles lekker onder de kraan nog even nagespoeld?

Carburateurs houden niet van water. En dat busje perslucht komt toevallig ook niet wat condens mee mee?
Low cost Mantis CNC bouwebeschrijving zie www.basmolkenboer.nl
Lynnyx
Berichten: 22
Lid geworden op: 23-12-2010 13:38

Bericht door Lynnyx »

Haha, ik ben er dus aan bezig gegaan vanmiddag en ik zag al wat ik fout had gedaan. Ik had de vlotterbakpakking niet helemaal goed gemonteerd, waardoor zeer kleine stukjes kurk in de vlotterbak terecht waren gekomen.

Ook heb ik vergeten het sproeierfilter op de sproeier te zetten. Deze kan ik ook niet meer vinden.

Ik heb de sproeier en het venturipijpje met spiritus gedaan en hij rijdt als nooit tevoren. Moet alleen een nieuw filtertje kopen.

Dus toch de carburateur. Thx voor de hulp allemaal!
Gast

Bericht door Gast »

Lynnyx, dat filtertje kan je er beter aflaten.
Lynnyx
Berichten: 22
Lid geworden op: 23-12-2010 13:38

Bericht door Lynnyx »

Ko de Dorpsgek schreef:Lynnyx, dat filtertje kan je er beter aflaten.
Just to be curious...

Why's that?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kaleidoscoop en 3 gasten