zuigerveren
-
Persoonlijk zou ik het blok weer los halen, en er een nieuwe zuiger in zetten inc zuigerveer.
Vermoedelijk is de groef waar de zuigerveer inzit wat uit gelubberd, en dan gaat hij ratelen.
Of de nieuwe zuigerveer, heeft te veel ruimte in de groef, daar heb je geen last van als je een nieuwe zuiger koopt.
Ik heb geen idee wat een goede zuiger kost, of wat een goede zuiger is, origineel zal wel het beste zijn.
Maar dat kan je oa KO wel eens vragen, die heeft er meer ervaring mee dan ik.
ik ben wel goedkope zuigers tegengekomen
http://www.scooterbromfietsonderdelen.n ... l.Id=38133
http://www.scooterbromfietsonderdelen.n ... l.Id=38132
http://www.scooterbromfietsonderdelen.n ... l.Id=38131
in hun zoekfunctie even spartamet tikken en zoeken, dan kom je wel meer onderdelen tegen
Ik heb geen idee hoe het met de kwaliteit is gesteld, maar misschien dat iemand al ervaring heeft met deze zuigers.
Vermoedelijk is de groef waar de zuigerveer inzit wat uit gelubberd, en dan gaat hij ratelen.
Of de nieuwe zuigerveer, heeft te veel ruimte in de groef, daar heb je geen last van als je een nieuwe zuiger koopt.
Ik heb geen idee wat een goede zuiger kost, of wat een goede zuiger is, origineel zal wel het beste zijn.
Maar dat kan je oa KO wel eens vragen, die heeft er meer ervaring mee dan ik.
ik ben wel goedkope zuigers tegengekomen
http://www.scooterbromfietsonderdelen.n ... l.Id=38133
http://www.scooterbromfietsonderdelen.n ... l.Id=38132
http://www.scooterbromfietsonderdelen.n ... l.Id=38131
in hun zoekfunctie even spartamet tikken en zoeken, dan kom je wel meer onderdelen tegen
Ik heb geen idee hoe het met de kwaliteit is gesteld, maar misschien dat iemand al ervaring heeft met deze zuigers.
Met een hamer past alles /tand
Moin,
als je deze goedkoper Zuiger heeft vergeet de eetstockjes niet...
lawaaij is met zekerheid erbij...
dit mat 36,96 is voor een D cilinder. als je een A of B cilinder heeft kan je hem gebruiken....
koop deze zuiger en laat hem zonder zuigerveer en bougie en zonder olie of vet in de cilinder vallen
als je deze goedkoper Zuiger heeft vergeet de eetstockjes niet...
lawaaij is met zekerheid erbij...
dit mat 36,96 is voor een D cilinder. als je een A of B cilinder heeft kan je hem gebruiken....
koop deze zuiger en laat hem zonder zuigerveer en bougie en zonder olie of vet in de cilinder vallen
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
-
ik heb de vorige post even veranderd en er 3 zuigermaat linkjes geplaatst, dat is net even handiger.
al met al roept alles bij mij toch ook een aantal vragen op
wat kost eigenlijk een originele zuiger ? of goede vervanger
En waar kan je een goede zuiger kopen ?
wie heeft er ervaring met goede en minder goede vervangende zuigers ?
want er is veel te koop voor veel verschillende prijzen
al met al roept alles bij mij toch ook een aantal vragen op
wat kost eigenlijk een originele zuiger ? of goede vervanger
En waar kan je een goede zuiger kopen ?
wie heeft er ervaring met goede en minder goede vervangende zuigers ?
want er is veel te koop voor veel verschillende prijzen
-
Hallo Fehntjer
Wat voor merk zuiger is dan wel goed ? want ik zou graag horen welk merk wel goed is.
En welke merken je beter kan mijden, de link die ik heb geplaatst met de zuiger van 50+ euro, daar staat ook niet bij welk merk dat is.
Ik heb zelf nog geen zuiger nodig, maar ik vindt dit een interessant onderwerp
Wat voor merk zuiger is dan wel goed ? want ik zou graag horen welk merk wel goed is.
En welke merken je beter kan mijden, de link die ik heb geplaatst met de zuiger van 50+ euro, daar staat ook niet bij welk merk dat is.
Ik heb zelf nog geen zuiger nodig, maar ik vindt dit een interessant onderwerp
-
vroeger monteerde je in de Kreidler of zundap een zuiger van mahle, en dan was het gewoon goed.
jaren later kwam ik de mahle zuigers weer tegen met het reviseren van een audi 100 bj 1983 zo'n 5 cilinder diesel.
Daar heb ik toen ook mahle zuigers in gezet, en hij liep weer als een zonnetje
jaren later kwam ik de mahle zuigers weer tegen met het reviseren van een audi 100 bj 1983 zo'n 5 cilinder diesel.
Daar heb ik toen ook mahle zuigers in gezet, en hij liep weer als een zonnetje
Fehntjer bedoeld oa de Sukoki,
Heb er 1 in D maat, een nieuwe wel te verstaan; daar past inderdaad zowat een eetstokje naast als ik die in een B- cilinder plaats...
Als die echt zoveel speling 'nodig' heeft, is het 'n minderwaardig soort legering.
ALS je een Mahle kan vinden laat het even weten! Want die zijn SCHAARS....
Het zijn nu eenmaal de beste die je kan vinden, ook voor de Metjes.
Edit: SuKoki ipv sudoki...
Heb er 1 in D maat, een nieuwe wel te verstaan; daar past inderdaad zowat een eetstokje naast als ik die in een B- cilinder plaats...
Als die echt zoveel speling 'nodig' heeft, is het 'n minderwaardig soort legering.
ALS je een Mahle kan vinden laat het even weten! Want die zijn SCHAARS....
Het zijn nu eenmaal de beste die je kan vinden, ook voor de Metjes.
Edit: SuKoki ipv sudoki...
-
bedankt voor jullie reacties
Misschien is het handig als er eens ervaringen met verschillende merken zuigers worden gepost.
En dat het dan eens een keer netjes in in topic onder elkaar wordt geplaatst, dan kan je later zo terug vinden wat rommel is, en wat een goede zuiger is.
Mahle is er dus wel voor de spartamet, dat is goed nieuws er 1 vinden zal wel een ander verhaal zijn
maar we zullen eens kijken als we wat tegenkomen
Misschien is het handig als er eens ervaringen met verschillende merken zuigers worden gepost.
En dat het dan eens een keer netjes in in topic onder elkaar wordt geplaatst, dan kan je later zo terug vinden wat rommel is, en wat een goede zuiger is.
Mahle is er dus wel voor de spartamet, dat is goed nieuws er 1 vinden zal wel een ander verhaal zijn
maar we zullen eens kijken als we wat tegenkomen