Dat doet ie met een te rijk mengsel, niet te arm, wat je heb met valse lucht.
Maar valse lucht langs de schuif, dat kan op zich zeker een oorzaak zijn, bovenin kan dat verende klepje misschien nog wat verder open staan?
Het is soms ook bij 'grote' motoren ook zo dat volgas een minder mooi stomingsbeeld in de carburateur geeft.
Je kan met de meeste carburateurs veel meer wisselen: sproeiers sproeierbuis, gasschuif, gasnaald luchtsproeier etc en dan nog lucht en mengselschroeven.
Toch kan je het soms niet helemaal weg krijgen, dan is de oorzaak is meestal dat de gasschijf tot ver boven de boring open gaat, dus de ideale ronding is dan weg, en er ontstaat een foute werveling.
Je kan er voor zorgen dat de schuif dan niet zo hoog komt.
Of dat ook het geval is met de Met carburateur?
Durf ik niet direct te zeggen...
We hebben niet zoveel keus in wat we veranderen, behalve zorgen dat de schuif niet zo hoog uitkomt.
Tot nu toe heb ik meer last van pruttelblokjes gehad. (4-takten)
Hij houd in bij 280!
Is toch wat anders dan bij ons natuurlijk... :twisted: