de met van het baasje

leuke of minder leuke ervaringen en voorvallen met de spartamet.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

de met van het baasje

Bericht door Prutser-2009 »

Vandaag maar eens de spartamet uit het stof gehaald, stond al stil sinds najaar (sept) 2010, bamdem opgepompt, benzinekraantje open, choke en bij de derde keer trekken sloeg hij al aan, daar hoef ik waarschijnlijk voorlopig niks aan te doen :)

Zo hoort het te lopen.

mark
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
bikemaster
Berichten: 207
Lid geworden op: 18-05-2011 13:21

Bericht door bikemaster »

schande zolang je metje laten verstoffen :(

wel super dat hij het je meteen vergaf, en na 3x trekken wou starten 8)

ik ben vandaag met de met van Oosterwolde (FR) naar Assen gereden, met mijn dochter in het voorzitje, toch even 23 km.

We zitten in het huis van mijn schoonzus, en ik miste de sparta, mijn dochter miste hem ook dus dat zouden we geen 4 weken volhouden :lol:
Met een hamer past alles /tand
bazzz
Berichten: 108
Lid geworden op: 10-10-2009 22:45

Bericht door bazzz »

De mijne was in een jaar tijd ook maar iets van 5 keer bereden en deed het altijd voortreffelijk. Helaas rij ik de laatste 2 weken al op de choke :cry: Marja eerst mijn 3D printer af dan krijgt de spartamet weer aandacht :lol:
Low cost Mantis CNC bouwebeschrijving zie www.basmolkenboer.nl
Snorfietsmafia
Berichten: 500
Lid geworden op: 19-10-2009 17:17

Bericht door Snorfietsmafia »

Ik moet ook nog steeds mn saxonette onderhanden nemen alleen heb ik daar geen zin in :oops: . Het oude spartametje uit 88 is nog altijd starten en lopen!! (tk carb en 199 blok)
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Bericht door Prutser-2009 »

een paar honderd meter rijden, goed warm en hij haalt netjes de 27km/u met begrensde cdi erin.

Mark
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
freerider
Berichten: 56
Lid geworden op: 04-12-2009 20:53

Bericht door freerider »

Waarom rijdt het baasje met begrensde cdi ?
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Bericht door Prutser-2009 »

freerider schreef:Waarom rijdt het baasje met begrensde cdi ?
De met van het baasje is volledig origineel, ik heb een onbegrensde cdi liggen maar aangezien ik meestal rij met een van de kinderen achterop en op vakantie heb ik hem origineel gelaten.

Ooit nog wel eens het idee gehad om een getunde spartamet te maken speciaal voor het uittesten van getunde spullen en kijken hoe snel ik het kan laten lopen, maar door gebrek aan tijd is het daar nog niet van gekomen, ik wild ebijvoorbeeld eens meten hoe lang het duurt van 0-25 met originele carb en met opgeboorde carb enz, misschien dat zoiets nog gaat gebeuren in de toekomst.

Mark
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
freerider
Berichten: 56
Lid geworden op: 04-12-2009 20:53

Bericht door freerider »

Ik denk dat t Sachsmotortje onbegrensd loopt zoals de ontwerpers voor ogen hadden en los van die paar km snelheidswinst van binnen minder vervuilt en dus in betere conditie zal blijven dan met begrenzer erop.
Heb er een met 499 blokje van 1e eigenaar gekocht die nauwelijks gebruikt was en lang had stilgestaan, liep niet, carburateur schoongemaakt, nieuwe benzine erin en onbegrensde cdi, afgelopen jaar ca. 3000 km gereden en die loopt nog als een tierelier, start meestal 1e keer etc. Top is nog steeds iets boven de 30.
Laatste tijd een licht rammeltje, ik denk uitlaat, dus niet zo n probleem.
Ik rijd met smering 1 op 80, met wind in de rug houd ik het gas gewoon open, blokje gilt erover, maar kan dus kennelijk best wat hebben!
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Bericht door Prutser-2009 »

De spartamet is ontworpen met ouderen in het achterhoofd, dus 25km/u en niet op te voeren zodat het geheel niet aantrekkelijk zou zijn voor de jeugd.

Uiteraard is alles op te voeren dus ook een spartamet, maar om echt snel te gaan moet je veel kunstgrepen uithalen en rent de bedrijfszekerheid achteruit, niet de bedoeling dus, ene gangetje van 30 km/u zal hij echt wel volhouden maar de remmen zijn er niet op berekend, dus als je zoiets doet enkel op plekken waarvan je zeker weet dat je niet plotseling in de remmen moet.

Mark
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 1 gast