boete: ben boos

boekjes, tekeningen en fotos die we hebben en uitleg hoe en waarom iets werkt.

Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Bericht door Prutser-2009 »

Vergis je niet dat als je het voor de rechter laat komen en je duidelijk maakt dat deze met pas 2 maanden op je naam staat de kans groot is dat de boete minder is of zelfs kwijtgescholden wordt.

Mark
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Snorfietsmafia
Berichten: 500
Lid geworden op: 19-10-2009 17:17

Bericht door Snorfietsmafia »

Ik dacht trouwens ook dat ze eerst een waarschuwingsbrief naar je toe zenden?
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
bazzz
Berichten: 108
Lid geworden op: 10-10-2009 22:45

Bericht door bazzz »

de RDW doet 2 keer in het jaar een controle en ja dan kan je pech hebben. Hoe het zit met waarschuwingsbrieven weet ik zo niet.
Low cost Mantis CNC bouwebeschrijving zie www.basmolkenboer.nl
markmark
Berichten: 14
Lid geworden op: 13-12-2010 11:28

Bericht door markmark »

Bedankt voor de tips jongens, bezwaar ga ik zeker weten maken. Dat met die waarschuwing snap ik zelf ook niet helemaal. Ik hoor van de een dat ze dit nog wel doen, en de ander zegt van niet. Sowieso draag ik als argument in het bezwaar aan dat er ik geen gehad heb, en dat het wel redelijk is dat het rdw dit w�l doet bij dit soort bedragen.

Ik vind het ook vreemd dat het bedrag maar 40 euro scheelt tussen een snorfiets en een auto. Kijk, bij een auto bespaar je ook echt wat geld als je hem bewust niet laat verzekeren. Bij bij een snorfiets verzekering van 2 tientjes per jaar... waar hebben we het over
Snorfietsmafia
Berichten: 500
Lid geworden op: 19-10-2009 17:17

Bericht door Snorfietsmafia »

Als jongere misschien dat je wat kan besparen maar als je wat ouder bent (23+) en je hebt een aantal schadevrije jaren dan is die verzekering ook peanuts (zeker in vergelijking met de boete) Mijn vader betaalt voor mijn baleno slechts 17 eurie per maand. Die heeft 100pk op 930kg (dus vrij rap karretje) Als ik die zelf moest verzekeren betaal ik 57 eurie per maand.

Het is maar hoe je het bekijkt. Ik vind het het niet waard om een auto niet te verzekeren (en dat zou niemand moeten vinden) Niet alleen het risico voor een boete (en jawel daar komtie klassieker) ''stel'' dat je iemand aanrijdt en die gene houd levenslang letsel over. Dan is het je leven lang werken voor zijn medische rekeningen. :(
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
markmark
Berichten: 14
Lid geworden op: 13-12-2010 11:28

Bericht door markmark »

Ben ik met je eens. Motervoergtuigen moeten nu eenmaal verzekerd worden. En het is opzich goed dat hier een geldstraf op staat. Het enigste wat ik vind is dat het bedrag voor snorfietsen buiten proportioneel is wanneer je dit vergelijkt met een auto. Tuurlijk kan je op een snorfiets ook iemand aanrijden en levensgevaarlijk gewonden maar die kans daarop is wel vele malen kleiner als met een auto. Maarja, nederland regelland.
Snorfietsmafia
Berichten: 500
Lid geworden op: 19-10-2009 17:17

Bericht door Snorfietsmafia »

Ik zeg ook totaal NIET dat het terecht is laat dat duidelijk zijn :P
Ik HAAT boetes en vind ze altijd onterecht. En ik vidn ook dat de boetes voor snorfietsen lager moet zijn (zeker als je hem neit gebruikt) 50 eurie boete is redelijker. Maargoed eigelijk vind ik zoweiso dat je helemaal geen boete zou moeten krijgen. Vroeger kreeg je dat toch ook niet in de tijd van het verzekeringsplaatje? Dan kreeg je alleen boete als je gepakt werd.

Geautomatiseerde boetes vind ik zoweiso bullshit het laat alleen maar en steeds meer zien dat de overheid uit is op zoveel mogelijk geld en het liefst daar helemaal niks voor hoeft te doen.

Ik zeg altijd tegen vrienden technologie is leuk alleen jammer dat er misbruik van gemaakt word.
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
bikemaster
Berichten: 207
Lid geworden op: 18-05-2011 13:21

Bericht door bikemaster »

Je kan bezwaar indienen maar als het zin heeft ?

zwart wit gezien moet je weten dat als je een kenteken op naam hebt, dat je het voertuig moet verzekeren, of schorsen.
Als hij nu een week of een jaar op naam staat zal wel geen verschil maken, het is heel zuur natuurlijk een bon, en zeker 300 + is doodzonde.

Ik bekijk het nu zoals ze het van de kant van de wet bekijken, zelf heb ik afgelopen zomer ook nog een brief gehad :oops:

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/ ... mers.dhtml
Met een hamer past alles /tand
sputtermet
Berichten: 21
Lid geworden op: 03-11-2010 20:57

Bericht door sputtermet »

De belastingdienst heeft elk jaar een "topic" waarop ze letten bij de aangifte.
Wat mij betreft zet de overheid in de kranten en op tv en radio dat ze gaan handhaven op de volgende wetsovertreding "bla bla bla ", dan is iedereen gewaarschuwd en wordt herinnerd aan eventueel vergeten brommers etc.

Elk jaar doet hier de gemeente kont in het plaatselijke bokkeblad dat ze gaan handhaven op de hondenbelasting en dat is netjes.

Ik ben er fel voor dat mensen die hun maatschappelijke verplichtingen ontduiken fors in de beurs gepakt worden en ook bijvoorbeeld het verblijf in een gevangenis zelf moeten ophoesten.

Als ik in een hotel ga logeren moet ik het ook zelf betalen.
Beter Met dan zonder.
Knutselsmurf
Berichten: 600
Lid geworden op: 31-08-2011 21:23

Bericht door Knutselsmurf »

Of je verzekert ze of je schorst ze.
Iets anders is er niet...
Ik heb een Metje aan mijn zoon gegeven voor zijn vrouw,
die heeft hij niet over laten schrijven. Nu ben IK de lul voor 300 euri...
Ze hebben beiden geen werk, dus terughalen zit er niet in...
En een betalingsregeling wordt categorisch geweigerd bij de RDW.
Bel ze maar eens.
Volgens mij is dat tegen de wet...
Maar goed, ik heb een zielige brief gestuurd, hartoperatie, WAO en blablabla.
We zullen zien.
Kakelen kan iedereen, maar een ei leggen is de kunst.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast