Saxonette Luxus trapt door

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

Plaats reactie
marcoz84

Saxonette Luxus trapt door

Bericht door marcoz84 »

Goedemorgen,

Een vraag: sinds 2 weken trapt mijn Saxonette door, hoe kan ik dit oplossen? Ik heb al geprobeerd het wiel wat naar 'achter' te plaatsen dmv. de 2 bouten los te draaien, maar dit bied geen oplossing. De ketting staat in mijn beleving strak genoeg.

Kan dit aan de trapas liggen?

Groetjes,
Marc
Saxonette Luxus '05
Hulpmotor

Bericht door Hulpmotor »

je freewheel is vastgelopen. vervangen door een nieuwe en hij loopt weer vrij.
marcoz84

Bericht door marcoz84 »

Hulpmotor schreef:je freewheel is vastgelopen. vervangen door een nieuwe en hij loopt weer vrij.
Dank voor je snelle reactie, oke dat ga ik dan doen. Hoe weet ik hoeveel tands deze moet zijn? 16 / 18 of 20?

Groetjes,
Marc
Saxonette Luxus '05
Snorfietsmafia

Bericht door Snorfietsmafia »

Tellen!! :P Nee kijk even op een spartametonderdelen site en je weet zo hoeveel tandjes erop zitten. Of je haalt je oude eraf en brengt hem mee naar de winkel dan weet die persoon achter de kassa het wel. ;)
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
marcoz84

Bericht door marcoz84 »

Snorfietsmafia schreef:Tellen!! :P Nee kijk even op een spartametonderdelen site en je weet zo hoeveel tandjes erop zitten. Of je haalt je oude eraf en brengt hem mee naar de winkel dan weet die persoon achter de kassa het wel. ;)
Heb ik gekeken maar daar worden er dus 3 soorten aangeboden dat maakt het dus zo verwarrend!

Groetjes,
Marc
Saxonette Luxus '05
Snorfietsmafia

Bericht door Snorfietsmafia »

Ahum, gelieve geen links van deze site te gebruiken degene van die site hebben wij een eh meningsverschil mee. Kon je niet weten is niet erg verwijder het maar anders doet mark het ;) .

Je kunt wel bijvoorbeeld een link van spartamet-onderdelen gebruiken ;)

Terugkomend op het onderwerp, staan er toevallig niet lettertjes in het freewheel een nr of een code? Misschien kun je deze gebruiken.
Het hoeft niet al te moeilijk te wezen. Een fietsenmaker :shock: heeft er misschien wel verstand van. Maar breng niet je metje erheen voor motorisch onderhoud of reparatie das een waarschuwing.
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
blauwlap
Erelid

Bericht door blauwlap »

Even hier kijken
http://spartamet.angelfire.com/301-exploded.pdf
Daar staan ook 3 typen maar daar staat bij waarvoor ze dienen. Voor saxonette is het 20 tands
marcoz84

Bericht door marcoz84 »

Snorfietsmafia schreef:Ahum, gelieve geen links van deze site te gebruiken degene van die site hebben wij een eh meningsverschil mee. Kon je niet weten is niet erg verwijder het maar anders doet mark het ;) .

Je kunt wel bijvoorbeeld een link van spartamet-onderdelen gebruiken ;)

Terugkomend op het onderwerp, staan er toevallig niet lettertjes in het freewheel een nr of een code? Misschien kun je deze gebruiken.
Het hoeft niet al te moeilijk te wezen. Een fietsenmaker :shock: heeft er misschien wel verstand van. Maar breng niet je metje erheen voor motorisch onderhoud of reparatie das een waarschuwing.
Thanks :D heb de links verwijderd, zal ffe het freewheel checken, moet de achterband toch vervangen dus pak ik dat freewheel gelijk mee.

Motorisch kan ik zelf allemaal dus geen nood ;)
Saxonette Luxus '05
Hulpmotor

Bericht door Hulpmotor »

tel even hoeveel tandjes er op je freewheel zitten, dat weet je het zeker.
ik heb hier ook nog nieuwe freewheels liggen, 16 of/en (ik moet even kijken)18 tands.
marcoz84

Bericht door marcoz84 »

Freewheel is vervangen en hij trapt weer heerlijk! :D Mag een slotje op /slot
Saxonette Luxus '05
Plaats reactie