Rotary blok

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

Plaats reactie
pbajai
Berichten: 3
Lid geworden op: 09-05-2012 06:42

Rotary blok

Bericht door pbajai »

Hoi allemaal,
Ik heb een ander blok (sachs) onder mijn mams saxonette gehangen haar blokje is overleden (tikken en geen transmissie olie).
Nu de vraag het gaat om een rotary blok staat op de carter en op de cilinder, heeft een losse cilinder kop. Electrische start.
Op het plastic gedeelte staat hudson bike.
Heeft iemand ervaring met dit blok, is het de moeite waard om het blok te reviseren??????
Cilinderwand is nog helemaal gaaf geen krasje te bekennen.
Groetjes.
Gebruikersavatar
fehntjer
Spartametoloog
Berichten: 715
Lid geworden op: 10-10-2009 14:58

Bericht door fehntjer »

Moin,
dit is een normaal blok ook met name 302. is ook met name Sachs aan de Saxonette Light verbouwd ( nieuwste Modell). je kan alle onderdelen van een 399 of 499 gebruiken en natuurlijk ook van een blok met afnembaar cilinderkop.
als de kanalen en het Nikasil binnen de cilinder geen krassen hebben is dat een goed Blok voor reviserie. dit blok heef ook een rand voor de oliekeerring .
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Afbeelding Afbeelding
pbajai
Berichten: 3
Lid geworden op: 09-05-2012 06:42

Bericht door pbajai »

Ik heb vandaag het blokje helemaal uit elkaar gehaald de cilinderwand is klokgaaf, de boosdoener, de 9 bal-lager van de achteras die is kapot.
Ik zal een nieuwe achteras en lager moeten aanschaffen, waar de lager zit is een flink stuk van weggesleten. Ook vond ik hele kleine flinterdunne metalen deeltjes in de carter lijkt wel op zilverfolie zo dun waarschijnlijk van de as of de lager.
De tandwielen zijn verder gaaf geen happen of beschadigingen.
Nu vindt ik het vreemd want mijn as is 18 cm lang terwijl ik een 17,5 kan bestellen zal dit gewoon passen?.
Groetjes.
Gebruikersavatar
fehntjer
Spartametoloog
Berichten: 715
Lid geworden op: 10-10-2009 14:58

Bericht door fehntjer »

Moin ,
da zal ook de korte as passen. het geef twee verschillen lengden .
Moet je een nieuw as hebben? zijn de baan war de kogel op lopen versleten og heeft krassen? Normaal is de kogelkooi het probleem , dat zijn de
"kleine flinterdunne metalen deeltjes" . ik denk nieuwe lager het best beide de 9 kogel en 7 kogel lager en je kan weer rijden.
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Afbeelding Afbeelding
pbajai
Berichten: 3
Lid geworden op: 09-05-2012 06:42

Bericht door pbajai »

fehntjer schreef:Moin ,
da zal ook de korte as passen. het geef twee verschillen lengden .
Moet je een nieuw as hebben? zijn de baan war de kogel op lopen versleten og heeft krassen? Normaal is de kogelkooi het probleem , dat zijn de
"kleine flinterdunne metalen deeltjes" . ik denk nieuwe lager het best beide de 9 kogel en 7 kogel lager en je kan weer rijden.
De baan waar de kogels op glijden zitten putten (deukjes en krassen)
Ik zal met een nieuwe as de beide gaan vervangen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: wisse en 0 gasten