Bullet de tweede

opmerkelijke of grappige fotos van spartamets

spartamethenk
Berichten: 4
Lid geworden op: 01-07-2012 11:42

Bericht door spartamethenk »

mooi project , ziet er ook goed afgestemd uit, past allemaal goed bij elkaar ,mijn planning was om ook zoiets te maken ,doe veel aan design en ontwerpen van automotive en ook fietsen . kan hier cnc 3D frezen en cnc draaien. ook polyester bouw, rotatie gieten en vacuum trekken , dit alles hobbymatig .


vraagje: ik heb ooit eens een spartamet met een alu voorwiel gezien , dezelfde form als het achterwiel ? klopt dat ?
zoek voor mijn project nog zo,n wiel .


project word een soort ecobike , benzinemotor in het achterwiel, electromotor in het voorwiel , met terugwinnende energie bij trappen , benzine motor word ingebouwd in de fietstassen en de accu,s voor de electro ook . planning is een 4 speed auto D erop te maken. niet in de naaf gebouwd maar servomotor gestuurde ritzel
hier een paar fotos van de fiets die ik er voor ga gebruiken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

leukste is met de 3Dcnc freesmachine dat je bijna alles kunt maken zoals je het zelf hebben wilt .
Gebruikersavatar
fehntjer
Spartametoloog
Berichten: 715
Lid geworden op: 10-10-2009 14:58

Bericht door fehntjer »

Moin,
Gietvoorwiel, je kan zoeken ook in Duitsland naa Fietsen van Colani.
Een fiets van Kettler da was zo een alugietvoorwiel 26"

bvb: http://www.google.de/search?q=colani+fa ... 24&bih=839

fast alles Alugietvoorwielen...........
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Afbeelding Afbeelding
retepd
Berichten: 82
Lid geworden op: 28-05-2011 11:11

Bericht door retepd »

Mooie fiets.

Ben ooit ook eens een foto tegen gekomen van een Bullet.


Afbeelding
Gebruikersavatar
fehntjer
Spartametoloog
Berichten: 715
Lid geworden op: 10-10-2009 14:58

Bericht door fehntjer »

Moin naa Gronigen,
ja deze is van Leoklepper. wat voor me was interessant hoe heef die dat met de trillingsdemper aafgerwerkt?
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Afbeelding Afbeelding
Simon
Berichten: 41
Lid geworden op: 16-09-2010 23:03

Bericht door Simon »

Bullet van Fehtnjer "live" mogen aanschouwen.

Zeer nette fiets en loopt als de spreekwoordelijke brandweer.
leoklepper
Berichten: 5
Lid geworden op: 18-02-2011 21:09

Spartamet Bullet

Bericht door leoklepper »

Ik ken 3 Spartamet Bullets, waarvan er 1 van mij was. Die heb ik inmiddels verkocht. Die Bullets lijken wel gemaakt voor de Spartametmotor, jammer dat Sparta ze nooit zelf zo heeft gemaakt.

Inmiddels ben ik overgestapt op elektrisch, ik laat een elektrische Harley fiets maken, zie: http://motorbicycling.com/showthread.php?t=36608 Over een week of 4 is -ie- klaar; rijden maar.

Groet,

Leo
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten