Waarom moet venturipijpje eruit bij schoonmaken carburateur?

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

jjfdegeus
Berichten: 8
Lid geworden op: 13-11-2012 23:21

Waarom moet venturipijpje eruit bij schoonmaken carburateur?

Bericht door jjfdegeus »

Je kunt er toch ook gewoon met een (met wasbenzine doordrenkte) rager (=borsteltje dat je voor tussen je tanden gebruikt) doorheen gaan? Bovendien: wat doe je met het venturipijpje als het eenmaal uit de carburateur is gehaald, wat je niet ook kunt doen als je het er gewoon in laat zitten?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
fehntjer
Spartametoloog
Berichten: 715
Lid geworden op: 10-10-2009 14:58

Bericht door fehntjer »

Moin ,
je allwetende....uit Papendrecht. ik zeg maar dit krijg je met geen benzine schoon ook niet met een ultrason ik denk ook niet met spiritus. Dit zijn Ksitallen.. de kleine gaten zijn dicht

Afbeelding

of dit

Afbeelding
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Bericht door Prutser-2009 »

zoals Fehntjer het ook al aangeeft de aanslag is zo hardnekkig dat je die niet weg krijgt op een andere manier.

mark
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gast

Re: Waarom moet venturipijpje eruit bij schoonmaken carburat

Bericht door Gast »

jjfdegeus schreef:Je kunt er toch ook gewoon met een (met wasbenzine doordrenkte) rager (=borsteltje dat je voor tussen je tanden gebruikt) doorheen gaan? Bovendien: wat doe je met het venturipijpje als het eenmaal uit de carburateur is gehaald, wat je niet ook kunt doen als je het er gewoon in laat zitten?

Alvast bedankt!
Gewoon laten zitten, je komt er vanzelf wel achter...
Ik hoop dat je VEEL vrije tijd hebt!
Robert
Berichten: 110
Lid geworden op: 18-10-2009 14:58

Bericht door Robert »

fehntjer schreef:Moin ,
je allwetende....uit Papendrecht. ik zeg maar dit krijg je met geen benzine schoon ook niet met een ultrason ik denk ook niet met spiritus. Dit zijn Ksitallen.. de kleine gaten zijn dicht
Ook niet met ultrasoon????ik doe het altijd in het ultrasoonbad met de juiste reiniger Dasty van de Wybra en ze zijn altijd schoon wel gezegd brandschoon :wink: Moet er wel bijzeggen dat ik een goede ultrasoon reiniger niet zo'n aldi ding of Lidl maar een echte professionele met 4conductors van 35Hz :wink:
Gebruikersavatar
fehntjer
Spartametoloog
Berichten: 715
Lid geworden op: 10-10-2009 14:58

Bericht door fehntjer »

Moin,
nou dan moet je dat zo maken als je denkt. Ik gebruik geen electriziteit, geen chemikalie, geen......
het duurt geen 5Minuten voor dit pijpje en de gaatjes in de Carb schoon te maken. En hoe lang gebruik je met een Ultrason?
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Bericht door Prutser-2009 »

de kalk laag is vrij hard, ik vrees dat zelfs met een goede ultrasoon reiniger er rommel achterblijft, de gaatjes zijn heel erg klein.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
jjfdegeus
Berichten: 8
Lid geworden op: 13-11-2012 23:21

Bericht door jjfdegeus »

ik ben bang dat ik het venturipijpje mol, als ik er een schroefdraad in probeer te maken. Vandaar dat ik het liever niet doe.
Gebruikersavatar
Prutser-2009
Erelid
Berichten: 729
Lid geworden op: 14-12-2010 09:59

Bericht door Prutser-2009 »

als je er M2,5 in tapt hoef je niet eens te boren, je moet dan wel een M2.5 schroefje en moertje hebben (en natuurlijk tapje).

En als je op een of andere manier toch voor elkaar krijgt om het pijpje te slopen kun je in Duitsland nieuwe pijpjes bestellen voor weinig.

Mark
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
fehntjer
Spartametoloog
Berichten: 715
Lid geworden op: 10-10-2009 14:58

Bericht door fehntjer »

Moin,
maar let op deze M2,5 is alleen voor een Bing Carb geldig. Bij een TK Carb is M3 nodig als dit gat in het pijpje 2,5mm diameter heeft.
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten