pruttelen/uitvallen bij gas geven ( TK )
pruttelen/uitvallen bij gas geven ( TK )
Hallo allemaal,
nadat ik mijn metje met dit topic weer had opgelost:
http://spartametforum.nl/spartamet- ... t2671.html
ging hij na een tijdje toch weer maf doen. toen ik mijn caburateur had los gehaald en daarbij mijn benzine staafje brak, denk ik "ik ben het zat" en ik kocht een ontsteking, caburateur en een bosch bougie via het internet. voor 75 euro. De uiteindelijke verkoper was fietsshop driebergen.
Ik kreeg een rode ontsteking (de eerste was blauw), ik kreeg een TK caburateur (de eerste was BING) en er miste een kortsluit kabel aan deze TK.
Hij zei dat de onderdelen getest en schoon gemaakt waren.
Alles geinstalleerd, bleek het caburateurtje letterlijk benzine te zeiken aan de onderkant, ik denk, "je bent door de fietsenmaker getilt jong" dus die weer eraf gehaald en uit elkaar gehaald, hu, geen scheurtje en niets te zien. vlotter ziet er ook goed uit, als ik blaas door het benzine buisje en ik druk tegen het vlotter veer aan sluit die goed af. Wat ik wel raar vondt is dat het gas schuifje bij mijn BING uit elkaar sprong met een veertje, bij TK was dit niet zo. Maar goed, ik de caburateur weer in elkaar gezet, en hij zeikte geen benzine meer. Wel kwam aan de achterkant bij het luchtfilter uit een klein gaatje benzine. maar dat was alleen als hij op choke of 1 stand staat, als hij op 0 staat lekt die niets meer. maar goed, starten: waaauw, in een keer trekken en hij is aan :-) dus ik een testritje gemaakt van 1 km (straat op en af), doet het heel goed, beter als mijn oude ontsteking, caburateur.
Ik ging vandaag met de met naar mijn werk. Nou dat was een hel, hij ging wel vrijwel direct aan maar kwam moeilijk op gang en als hij op gang was pruttelde die en uiteindelijk na 1,5 km viel die uit. dus ik heb 1,5 km gefietst omdat ik hem niet meer aan kreeg. dan nog maar proberen, na heel veel trekken en spelen met gas/choke ging hij weer aan en toen heb ik ook weer 3 km kunnen rijden, daarna viel hij weer uit en heb ik 3 km gefietst. dan nog maar proberen, na heel veel trekke en spelen met gas/choke ging hij weer aan en heb ik 6 km kunnen rijden en viel die weer uit en dus heb ik de laatste km gefietst.
Ik heb het idee als ik moet afremmen voor een kruising en ik wil weer gas geven dan heb je kans dat die uit valt of als ik onderweg met het gas speel om bijvoorbeeld als ik een berg af ga en dan weer gas geef dat die uit valt, die 6 km wat ik gereden heb (heb ik volledig zonder te stoppen kunnen rijden) deed mijn metje heel erg mooi lopen.
Iemand een idee?
Alvast bedankt natuurlijk voor jullie antwoorden
nadat ik mijn metje met dit topic weer had opgelost:
http://spartametforum.nl/spartamet- ... t2671.html
ging hij na een tijdje toch weer maf doen. toen ik mijn caburateur had los gehaald en daarbij mijn benzine staafje brak, denk ik "ik ben het zat" en ik kocht een ontsteking, caburateur en een bosch bougie via het internet. voor 75 euro. De uiteindelijke verkoper was fietsshop driebergen.
Ik kreeg een rode ontsteking (de eerste was blauw), ik kreeg een TK caburateur (de eerste was BING) en er miste een kortsluit kabel aan deze TK.
Hij zei dat de onderdelen getest en schoon gemaakt waren.
Alles geinstalleerd, bleek het caburateurtje letterlijk benzine te zeiken aan de onderkant, ik denk, "je bent door de fietsenmaker getilt jong" dus die weer eraf gehaald en uit elkaar gehaald, hu, geen scheurtje en niets te zien. vlotter ziet er ook goed uit, als ik blaas door het benzine buisje en ik druk tegen het vlotter veer aan sluit die goed af. Wat ik wel raar vondt is dat het gas schuifje bij mijn BING uit elkaar sprong met een veertje, bij TK was dit niet zo. Maar goed, ik de caburateur weer in elkaar gezet, en hij zeikte geen benzine meer. Wel kwam aan de achterkant bij het luchtfilter uit een klein gaatje benzine. maar dat was alleen als hij op choke of 1 stand staat, als hij op 0 staat lekt die niets meer. maar goed, starten: waaauw, in een keer trekken en hij is aan :-) dus ik een testritje gemaakt van 1 km (straat op en af), doet het heel goed, beter als mijn oude ontsteking, caburateur.
Ik ging vandaag met de met naar mijn werk. Nou dat was een hel, hij ging wel vrijwel direct aan maar kwam moeilijk op gang en als hij op gang was pruttelde die en uiteindelijk na 1,5 km viel die uit. dus ik heb 1,5 km gefietst omdat ik hem niet meer aan kreeg. dan nog maar proberen, na heel veel trekken en spelen met gas/choke ging hij weer aan en toen heb ik ook weer 3 km kunnen rijden, daarna viel hij weer uit en heb ik 3 km gefietst. dan nog maar proberen, na heel veel trekke en spelen met gas/choke ging hij weer aan en heb ik 6 km kunnen rijden en viel die weer uit en dus heb ik de laatste km gefietst.
Ik heb het idee als ik moet afremmen voor een kruising en ik wil weer gas geven dan heb je kans dat die uit valt of als ik onderweg met het gas speel om bijvoorbeeld als ik een berg af ga en dan weer gas geef dat die uit valt, die 6 km wat ik gereden heb (heb ik volledig zonder te stoppen kunnen rijden) deed mijn metje heel erg mooi lopen.
Iemand een idee?
Alvast bedankt natuurlijk voor jullie antwoorden
ok, ik heb caburateurtje schoon gemaakt, en na 1x trekken lopen, joehe dacht ik.
Totdat ik de benzine lijding dicht kneep (nadat hij ongeveer een minuutje stationair gelopen had) om hem uit te zetten (kwam zo gauw even niet bij het stuur) en ik hem daarna met geen mogelijkheid meer aan kreeg. (het duurde wel 10 seconden voordat hij uit ging, dat is snel volgens mij he).
zo gauw als ik hem op de 1 stand zet als hij uit staat, loopt er wel druppels gewijs benzine uit het luchtfilter buisje. Als hij aan staat loopt er geen benzine uit. hetzelfde geldt voor choke stand. membraam niet defect, want dan zou hij ook op 0 stand lekken en vlotterbakje sluit goed af (getest door het benzine buisje te blazen terwijl je met een vinger (niet hard) op het veertje drukt.
Ook wil de met weg als hij stationair loopt (als je hem al aan krijgt).
Nu vraag ik mij een paar dingen af:
1. De gas schuif (1): hoort daar niet een veertje in te zitten? want het plaatje wat op de gas schuif zit springt niet van de gas schuif af, hij lijkt wel gelijmd. (nummer 12 op de TK caburateur tekening)
2. De gas schuif (2): het plaatje is een ietsie pietsie krom, is dat een probleem?
3. Ik begin te twijfelen of de motor niet verzuipt omdat ik hem niet meer aan krijg als hij goed gelopen heeft en ik hem uit zet, hoe snel kan ik zo'n motortje verzuipen?.
4. Zou dat lekken door de gas schuif kunnen komen?
Totdat ik de benzine lijding dicht kneep (nadat hij ongeveer een minuutje stationair gelopen had) om hem uit te zetten (kwam zo gauw even niet bij het stuur) en ik hem daarna met geen mogelijkheid meer aan kreeg. (het duurde wel 10 seconden voordat hij uit ging, dat is snel volgens mij he).
zo gauw als ik hem op de 1 stand zet als hij uit staat, loopt er wel druppels gewijs benzine uit het luchtfilter buisje. Als hij aan staat loopt er geen benzine uit. hetzelfde geldt voor choke stand. membraam niet defect, want dan zou hij ook op 0 stand lekken en vlotterbakje sluit goed af (getest door het benzine buisje te blazen terwijl je met een vinger (niet hard) op het veertje drukt.
Ook wil de met weg als hij stationair loopt (als je hem al aan krijgt).
Nu vraag ik mij een paar dingen af:
1. De gas schuif (1): hoort daar niet een veertje in te zitten? want het plaatje wat op de gas schuif zit springt niet van de gas schuif af, hij lijkt wel gelijmd. (nummer 12 op de TK caburateur tekening)
2. De gas schuif (2): het plaatje is een ietsie pietsie krom, is dat een probleem?
3. Ik begin te twijfelen of de motor niet verzuipt omdat ik hem niet meer aan krijg als hij goed gelopen heeft en ik hem uit zet, hoe snel kan ik zo'n motortje verzuipen?.
4. Zou dat lekken door de gas schuif kunnen komen?
Nee dat lekken komt door een niet afsluitende vlotternaald.ddaemen schreef:
1. De gas schuif (1): hoort daar niet een veertje in te zitten? want het plaatje wat op de gas schuif zit springt niet van de gas schuif af, hij lijkt wel gelijmd. (nummer 12 op de TK caburateur tekening)
2. De gas schuif (2): het plaatje is een ietsie pietsie krom, is dat een probleem?
3. Ik begin te twijfelen of de motor niet verzuipt omdat ik hem niet meer aan krijg als hij goed gelopen heeft en ik hem uit zet, hoe snel kan ik zo'n motortje verzuipen?.
4. Zou dat lekken door de gas schuif kunnen komen?
Dat de gasschuif iets krom is is geen probleem.
ja er hoort een veertje of een stukje scotch-brite in te zitten.
zonder dat loopt hij niet goed stationair.
Ja en doordat de vlotternaald niet goed afsluit verzuipt de motor.
FIETSENMAKERS?
Je hebt nu aan den lijve ondervonden waarom we daareen hekel aan hebben.
Ze goed zich groot voor, maar hebben er geen ene reet verstand van.
Als je dat wil kan ik wel wat voorbeelden aanhalen van ervaringen met (BBBRRrrr) fietsenmakers (uche uche)
Hi ko,
Ik heb eens dieper naar de vlotternaald gekeken en hij ziet er in principe nog perfect uit. Zie foto's, kan ik het staafje afstellen (wat uit het naaldje komt) zodat hij beter af sluit? Of hoe gaat dat in zijn werk?
Het staafje kan bewegen t.o.v. de naald (het lijkt wel of er achter het staafje een veer zit) en de naald zelf is ook beweegbaar in het gaatje in de caburateur. (er zit dus niets vast) kan dat kloppen?
[/img]
Ik heb eens dieper naar de vlotternaald gekeken en hij ziet er in principe nog perfect uit. Zie foto's, kan ik het staafje afstellen (wat uit het naaldje komt) zodat hij beter af sluit? Of hoe gaat dat in zijn werk?
Het staafje kan bewegen t.o.v. de naald (het lijkt wel of er achter het staafje een veer zit) en de naald zelf is ook beweegbaar in het gaatje in de caburateur. (er zit dus niets vast) kan dat kloppen?
[/img]
-
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 03-08-2011 08:36
pruttelen enz
Ik vraag mij af of het bezineniveau in de vlotterkamer wel juist is, gezien de stand van de vork
Ik heb zojuist een handleiding gevonden (link even in de browser plakken, ik krijg hem namelijk niet goed):
http://www.brucker-radl-service.de/Werkstatthandbuch Saxonette - D (1).pdf
Op de voorlaatste pagina staat hoe je de vork moet afstellen, maar als ik precies doe zoals het daar staat, laat ik toch meer benzine de vlotterkamer binnen en dan loopt hij toch meer over??
Of zie ik het verkeerd.
http://www.brucker-radl-service.de/Werkstatthandbuch Saxonette - D (1).pdf
Op de voorlaatste pagina staat hoe je de vork moet afstellen, maar als ik precies doe zoals het daar staat, laat ik toch meer benzine de vlotterkamer binnen en dan loopt hij toch meer over??
Of zie ik het verkeerd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Kaleidoscoop en 1 gast