Raar contactsleutel/slot op E-start accu box ?
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 12-04-2010 21:45
Hoi Pretmet,pretmet schreef:Ik moet de kant waarbij je bij de accu en verdere elektronica kan, openmaken door middel van een schroef los te draaien en niet door middel van een sleutel.
ik heb het precies zoals jij ook hebt. (Saxonette uit 2000) Geen sleutels en een schroef die ik eerst moet losdraaien als ik de accu wil bijladen.
Mijn achterlamp gaat aan zodra ik de dynamo voor op het wiel zet en het wiel laat draaien. (voorlamp brandt dus op de dynamo en achterlamp op de accu) Zodra ik stil ga staan blijft de achterlamp nog een aantal minuten branden.
Ah, eindelijk. En hoe zet jij het contact op aan? Want ik heb echt geen idee. Heb niks om dat knopje om te draaien(aan de kant waar on/off staat, waar normaler wijze een sleutelgat zou moeten zitten). Of staat de elektrobox dan standaard op aan? (dan is namelijk de accu dood)hakkepuf schreef:Hoi Pretmet,pretmet schreef:Ik moet de kant waarbij je bij de accu en verdere elektronica kan, openmaken door middel van een schroef los te draaien en niet door middel van een sleutel.
ik heb het precies zoals jij ook hebt. (Saxonette uit 2000) Geen sleutels en een schroef die ik eerst moet losdraaien als ik de accu wil bijladen.
Mijn achterlamp gaat aan zodra ik de dynamo voor op het wiel zet en het wiel laat draaien. (voorlamp brandt dus op de dynamo en achterlamp op de accu) Zodra ik stil ga staan blijft de achterlamp nog een aantal minuten branden.
Pret, op de Spartamet
Ik heb even beter gekeken, er blijken toch batterijen te zitten in mijn achterlicht(ledjes). Er lopen wel draadjes van mijn dynamo naar het achterlicht maar die dienen er puur voor om te vertellen dat het licht aan moet. Ook wel logisch want een ledachterlicht laat je niet voeden door een fietsdynamo. Er is geen connectie met de accubox, deze dient in mijn geval dus alleen voor de elektrische start.pretmet schreef:Ah, eindelijk. En hoe zet jij het contact op aan? Want ik heb echt geen idee. Heb niks om dat knopje om te draaien(aan de kant waar on/off staat, waar normaler wijze een sleutelgat zou moeten zitten). Of staat de elektrobox dan standaard op aan? (dan is namelijk de accu dood)hakkepuf schreef:Hoi Pretmet,pretmet schreef:Ik moet de kant waarbij je bij de accu en verdere elektronica kan, openmaken door middel van een schroef los te draaien en niet door middel van een sleutel.
ik heb het precies zoals jij ook hebt. (Saxonette uit 2000) Geen sleutels en een schroef die ik eerst moet losdraaien als ik de accu wil bijladen.
Mijn achterlamp gaat aan zodra ik de dynamo voor op het wiel zet en het wiel laat draaien. (voorlamp brandt dus op de dynamo en achterlamp op de accu) Zodra ik stil ga staan blijft de achterlamp nog een aantal minuten branden.
De accu loopt dus verder niet leeg en het contact staat inderdaad altijd aan. Het enige wat er op zit is het startmotortje. En ja, de motor kan dus ook door iedere wildvreemde worden gestart want er zit geen startblokkering op. Maar mocht een lolbroek dat dan doen, dan zal die toch wel het benzinekraantje vergeten en valt die wel weer uit.
Thanks! Dan weet ik in ieder geval waar het dus aan ligt; de accu. Opzich vind ik het helemaal niet erg om met de hand te starten, alleen het koord zit natuurlijk helemaal op het starterdeksel. Dus nieuwe accu of koord verlengen, of gewoon maar bukken
Oh ja en meestal weten ze toch niet dat ze het hendeltje over moeten halen van de uit-stand naar de rij of chokestand
Accu miss ook maar weer eens proberen op te laden, zo door de zoekfunctie heen heb ik begrepen dat de accu niet echt snel oplaad met de normale lader, meer als 24 uur is nodig zo te lezen.
Trouwens even een korte vraag nog: word de accu eigenlijk opgeladen door het draaien van de motor? Er word natuurlijk elektriciteit opgewekt door de spoel, maar lijkt me niet door te geven aan de accu, of heb ik dit mis?
Oh ja en meestal weten ze toch niet dat ze het hendeltje over moeten halen van de uit-stand naar de rij of chokestand
Accu miss ook maar weer eens proberen op te laden, zo door de zoekfunctie heen heb ik begrepen dat de accu niet echt snel oplaad met de normale lader, meer als 24 uur is nodig zo te lezen.
Trouwens even een korte vraag nog: word de accu eigenlijk opgeladen door het draaien van de motor? Er word natuurlijk elektriciteit opgewekt door de spoel, maar lijkt me niet door te geven aan de accu, of heb ik dit mis?
Pret, op de Spartamet
Moin ,
als je een Saxonette Classik heeft da is geen plek voor een sleutel. alleen voor een schroev.
het 4 of 5 verschillende Accuboxes
zoek en kijk maar na berichten van "Paul-M."op diet duitse Forum
http://www.hilfsmotor.eu/forum/
linker kant "suchen" en danaa "Suchbegriffe" doe je "elektroanschl�sse" in en bij "Autor" Paul-M. of bij "Suchbegriffe" doe je "Z�ndunterbrechung?"
een de Autor ook Paul-M.
hij heef een aantal aan Fotos van de Accoboxes ook van de printplatjes .
als je een Saxonette Classik heeft da is geen plek voor een sleutel. alleen voor een schroev.
het 4 of 5 verschillende Accuboxes
zoek en kijk maar na berichten van "Paul-M."op diet duitse Forum
http://www.hilfsmotor.eu/forum/
linker kant "suchen" en danaa "Suchbegriffe" doe je "elektroanschl�sse" in en bij "Autor" Paul-M. of bij "Suchbegriffe" doe je "Z�ndunterbrechung?"
een de Autor ook Paul-M.
hij heef een aantal aan Fotos van de Accoboxes ook van de printplatjes .
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Avid en 1 gast