KM teller voor koplamp sachs classic...
KM teller voor koplamp sachs classic...
Hallo,
Ik heb een sachs Hercules gekocht waarbij de km telller defect is, (gebroken led, dus geen nieuwe battreij erin maar moet nieuwe erin)
Nu heb ik hetzelfde model ook, alleen is de maat in de koplamp anders?!?
In mijn 1e is het gat 4 bij 4 en bij de andere 5 bij 5 cm...
waarom heeft sachs niet alles gelijk gehouden??
p.s. voor de test even een km teller van de action gehaald van 3,95, maar die past er net niet in, tenzij ik het gat wat groter maak, maar dat doe ik niet, want na het testen van dit ding kom ik tot de conclusie dat het niet erg geschikt is voor een spartamet. bij de eerste rit (+_ 50 km) sloeg hij tijdens rijden constant op tilt ) maar voor dit geld is het geen zware uitgave en ga hem dan maar op mn normale fiets monteren 8) 8)
weet iemand toevallig welke oudetypes km tellers er in een sachs hercules past? (dus voor het 5 bij 5 gat? )
Ik heb een sachs Hercules gekocht waarbij de km telller defect is, (gebroken led, dus geen nieuwe battreij erin maar moet nieuwe erin)
Nu heb ik hetzelfde model ook, alleen is de maat in de koplamp anders?!?
In mijn 1e is het gat 4 bij 4 en bij de andere 5 bij 5 cm...
waarom heeft sachs niet alles gelijk gehouden??
p.s. voor de test even een km teller van de action gehaald van 3,95, maar die past er net niet in, tenzij ik het gat wat groter maak, maar dat doe ik niet, want na het testen van dit ding kom ik tot de conclusie dat het niet erg geschikt is voor een spartamet. bij de eerste rit (+_ 50 km) sloeg hij tijdens rijden constant op tilt ) maar voor dit geld is het geen zware uitgave en ga hem dan maar op mn normale fiets monteren 8) 8)
weet iemand toevallig welke oudetypes km tellers er in een sachs hercules past? (dus voor het 5 bij 5 gat? )
Moin,
het geef drie verschillende Teller. het komt van verschillende bouwjaaren
Hercules en Classik hebben deze teller in de koplamp
Sigma BC 400 , VDO mini en VDO euro
De BC400 (moet een ouder Model zijn niet BC400 sport) is wat kleiner maar nog op ebay verkrijgbar
VDO teller verkrijgbar veel gelijk ???
handleidingen voor deze teller kijk (op duits)
http://www.hilfsmotor.eu/links/ bij "Bedienungsanleitungen"
het geef drie verschillende Teller. het komt van verschillende bouwjaaren
Hercules en Classik hebben deze teller in de koplamp
Sigma BC 400 , VDO mini en VDO euro
De BC400 (moet een ouder Model zijn niet BC400 sport) is wat kleiner maar nog op ebay verkrijgbar
VDO teller verkrijgbar veel gelijk ???
handleidingen voor deze teller kijk (op duits)
http://www.hilfsmotor.eu/links/ bij "Bedienungsanleitungen"
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Hallo,
Ja op de classic heb ik de Sigma BC400, er zit een heel klein barstje in.
Toen ik er na een tijdje mee in de regen had gereden kwam er vocht in en niet veel later batterij leeg natuurlijk. Dit had ik opgelost door gewoon doorzichtig tape (van de brede) erover heen te plakken. Nu zie je er niks meer van en is die weer waterdicht Ok meteen op mn telefoon geprobeerd, werkt ook goed als beschermlaag alleen is tape net ietsje te smal, en bij de action heb je ook al goeie 3 stuks voor maar 0,85 cent!
Maar goed, Ja op de Hercules gaat het om een VDO euro. Helaas is het schermpje kapot, zwarte vlek, led gebroken.
Ik heb al wat gezocht, maar kan hem helaas (nog) niet vinden.
Ik ga eerst maar eens proberen of iets anders uit die tijd er ook wel op past. Wel wat gevonden: http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... sigma.html
en mocht het helemaal niet lukken, dan maar eentje van de hema. kost 10 euro, maar dan moet ik het gat ietsje groter maken.
Ja op de classic heb ik de Sigma BC400, er zit een heel klein barstje in.
Toen ik er na een tijdje mee in de regen had gereden kwam er vocht in en niet veel later batterij leeg natuurlijk. Dit had ik opgelost door gewoon doorzichtig tape (van de brede) erover heen te plakken. Nu zie je er niks meer van en is die weer waterdicht Ok meteen op mn telefoon geprobeerd, werkt ook goed als beschermlaag alleen is tape net ietsje te smal, en bij de action heb je ook al goeie 3 stuks voor maar 0,85 cent!
Maar goed, Ja op de Hercules gaat het om een VDO euro. Helaas is het schermpje kapot, zwarte vlek, led gebroken.
Ik heb al wat gezocht, maar kan hem helaas (nog) niet vinden.
Ik ga eerst maar eens proberen of iets anders uit die tijd er ook wel op past. Wel wat gevonden: http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... sigma.html
en mocht het helemaal niet lukken, dan maar eentje van de hema. kost 10 euro, maar dan moet ik het gat ietsje groter maken.
ok, dan is die action bedraade km teller die ik heb dus niet geschikt voor mijn spartamet hij doet het wel, maar tijdens het rijden slaat ie op tilt en gaan alle icoontjes en cijfers branden en telt ie af van 9 naar o en start opnieuw op. zelfde als je op de reset knopdrukt. Dit deed hij bij mij dus meerdere malen tijdens de eerste rit. Ik raad het bij deze sterk af voor spartamet rijders. Heb hem er ook alweer af
mijn 20 jaar oudere BC400, NOG NOOIT 1 probleem mee gehad sinds ik er een nieuw batterij in heb gedaan. nu staat ie op 6800 km, dus zoveel km al gereden sinds ik er batterij in heb gedaan. 8 maand geleden ongeveer. 1 keer batterij vervangen trouwens, en dat kwam dus omdat er vocht in kwam. je zag condens vormen onder het scherm. Dit kwam dus door een miliscuul klein breukje wat je eigenlijk niet eens kon zien. Dit had ik opgelost met doorzichtig tape erover te plakken. makkelijk met stanleymesje de randjes wegsnijden. nu zie je niet eens dat er tape over heen zit..
mijn 20 jaar oudere BC400, NOG NOOIT 1 probleem mee gehad sinds ik er een nieuw batterij in heb gedaan. nu staat ie op 6800 km, dus zoveel km al gereden sinds ik er batterij in heb gedaan. 8 maand geleden ongeveer. 1 keer batterij vervangen trouwens, en dat kwam dus omdat er vocht in kwam. je zag condens vormen onder het scherm. Dit kwam dus door een miliscuul klein breukje wat je eigenlijk niet eens kon zien. Dit had ik opgelost met doorzichtig tape erover te plakken. makkelijk met stanleymesje de randjes wegsnijden. nu zie je niet eens dat er tape over heen zit..
Nah, op een bedrade teller stoort je bougie ook!
Ko de Dorpsgek schreef:Nou Henk ik heb je bougiedop zojuist ontvangen en meteen gemonteerd.
EN HET WONDER IS GESCHIED!!!
De teller doet gewoon wat een teller moet doen!
Sidekick: kennelijk zit daar ook een weerstand in, kan je nu je bougie vervangen door een gewone L86 bougie? Robert? Bazz?? Mark???
Wellicht wil Mark het plaatsen bij de veelongestelde vragen?
Voorslag:
Help, mijn kilometerteller doet zo raar!
Wat er aan de hand is, is dat het magnetische veld van de ontsteking de teller stoort.
Wat je kan doen is het monteren van een ontstoorde bougiekap,
een NKG haakse Bougiedop type nummer LBO5F - 5 k.Ohm
Monteer die (een fluitje van een eurocent) en je bent klaar!!!!
Draai de oude bougiedop tegen de klok in van de bougiekabel af,
en draai met de klok mee de nieuwe er op. KLAAR!
Met dank aan Robert voor het veldwerk.