Motortje loopt niet harder dan 20km/h

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

Gast

Bericht door Gast »

Jan schreef: Ik persoonlijk en ik spreek helemaal voor mezelf, vind om technische en veiligheidsreden een kleine 30 km een prima snelheid. Ik ben een verklaard tegenstander van te snel rijdende Spartamets.
En daar ben jij niet de enige in!
Snorfietsmafia
Berichten: 500
Lid geworden op: 19-10-2009 17:17

Bericht door Snorfietsmafia »

Ik ook, harder als 35km/h (mits de met in goede staat) is niet gezond.

Beter voer je dan een Snorscooter op naar 70km/h :twisted: Die zijn er WEL op gemaakt.
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Gast

Bericht door Gast »

Snorfietsmafia schreef: Beter voer je dan een Snorscooter op naar 70km/h :twisted: Die zijn er WEL op gemaakt.
Dat zal best, maar de inhud van de schedel van de bestuurder niet!
Als je nu al ziet hoe ze als waanzinnigen over drukke fietspaden scheuren...
Aan het behalen van het rijbewijs zit geen enkele verkeerssopvoeding vast,
kortom, het verplichte rijbewijs is een wassen neus!
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees »

ik heb ook een onbegrensde CDi erop maar puur voor het comfort.
Lekker 25 tuffen i.p.v. koffie malen.
Aan het behalen van het rijbewijs zit geen enkele verkeerssopvoeding vast,
kortom, het verplichte rijbewijs is een wassen neus!
Niet alleen snor en bromfiets rijbewijs Ko.
Hoe meer "kijk mijn telefoon is slimmer als ik ben" telefoons mensen gebruiken hoe meer de verkeersregels vergeten worden.

Gelukkig hebben ze voor die gebruikers bomen en hogedrukreinigers uitgevonden :wink:
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Jan
Berichten: 443
Lid geworden op: 16-08-2012 13:46

Bericht door Jan »

Daarbij, verantwoordelijkheid en je verstand gebruiken.

Vlak de fabrikanten ook niet uit. Sparta met 'het frame uit ��n stuk'. En stuk gingen ze, het liefst tijdens een stevige rit... De Saxonette Classic met z'n velgremmetjes van nog geen 10cm2 remoppervlak... Hoe komt dat aan een typegoedkeuring.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid.
Rudmer
Berichten: 5
Lid geworden op: 17-06-2014 17:16

Bericht door Rudmer »

Jan schreef:Daarbij, verantwoordelijkheid en je verstand gebruiken.

Vlak de fabrikanten ook niet uit. Sparta met 'het frame uit ��n stuk'. En stuk gingen ze, het liefst tijdens een stevige rit... De Saxonette Classic met z'n velgremmetjes van nog geen 10cm2 remoppervlak... Hoe komt dat aan een typegoedkeuring.
Die remmen was ik ook niet over te spreken, ik ga dr ook een nieuw voorwiel op zetten met trommelrem, ik heb achter trouwens een terugtrap rem dat komt zeker niet veel voor?
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees »

Chriet Titulaar modus aan:

Welkom in de wondere wereld van overheid en instanties.
Wetenschappelijk onderzoek heeft aangewezen dat er een gruwelijk gebrek aan kennis en wil is.
Het laatste laboratorium experiment heeft aangetoond dat hoe meer er een gebrek aan kennis is de onwil toeneemt en er meer onduidelijke regeltjes verzonnen worden.
De laatste veldexperimenten laten zien dat deze verzonnen regeltjes niet te handhaven zijn en daardoor onnodig zijn.

Chriet Titulaar modus uit:
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gast

Bericht door Gast »

Ik wist niet dat Tiet Kitulaer verstand had van verbrandingsmotoren???
Jan
Berichten: 443
Lid geworden op: 16-08-2012 13:46

Bericht door Jan »

Hij ging wel als een tiet... met zijn computers...

@Rudmer. Terugtrapremmen kwamen alleen, voor zover ik weet, voor op Duitse versies en daar zijn wel er een aantal van. Ze zijn slijtage gevoelig en de onderdelen zijn in Nederland niet te koop. In Duitsland misschien nog wel. Wellicht dat Fhentjer er meer van weet.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid.
Sagha
Berichten: 9
Lid geworden op: 17-07-2013 23:24

Bericht door Sagha »

Ik zag in het filmpje van sporty's garage dat ie het pijpje had dicht gemaakt met een slangetje met een schroef er in.
Om terug te komen op een vraag die ik al eerder gesteld had maar mij nog niet duidelijk is geworden: waarom zou je dat pijpje dicht maken? En wat ISS het prestatie verschil daardoor?

Groetsels
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast