Velen gebruiken Fuell Fit of vergelijkbare middelen om hun brandstofsysteem en in het bijzonder carburateur schoon te houden waaronder het, dure, membraan en de vele kleine gaatjes en doorgangetjes. Papieren filters bestaan uit een omhulsel met daarin vezels en bindmiddel om die vezels bij elkaar te houden, het is niet anders.
Ik gebruik geen papieren filters omdat ik vermoed (let op, niet zeker weet, ik poneer geen stelling maar ook geen LOL) dat het ook door mij gebruikte Fuell Fitt niet alleen het vuil in mijn carburateur oplost maar wellicht ��k het bindmiddel in een eventueel door mij te gebruiken papieren filter. Het zou kunnen zijn dat de dan niet meer gebonden vezels hun eigen weg gaan en ik weet ook niet waar het eventueel opgeloste bindmiddel zich afzet, zeker als een Met wat langer niet wordt gebruikt. De samenstelling van een papieren filter en zeker die van de goedkopere, wellicht Chinese is niet te achterhalen.
Vast staat dat ik, en ik spreek voor mezelf, met het gebruik van een filter met een inert gaasje, hoog in het huisje geplaatst zodat vuil buiten bereik van het gaasje blijft, geen membraanproblemen heb of heb gehad en dat mijn membraan nu alweer 10 jaar meegaat.
Mijn vraag was wat het voordeel is van een papieren filter t.o.v een niet papieren filter. Hoe zo�n filter er uitziet of waar ik het kan kopen is mij bekend.
ff aan het werk aan de gasfabriek
Ik gebruik het voorgeschreven benzinefilter van Sachs.
Heb nog nooit problemen gehad met snel verstopte carburateurs etc. alleen is het benzinefilter wel aan vervanging toe. Ook m'n tankje mag eens een mooie spoelbeurt krijgen. (zit best aardig wat rommel in) Zit er over te twijfelen wat te nemen de volgende keer. Ach, als dat kreng(lief beestje) maar benzine krijgt.
Ow wut, ik dacht dat ik in het topic van Joshua zat (project 499)... Hoe ken ik dat doen... Haha. Sorry voor het omhoogschoppen van het topic.
Heb nog nooit problemen gehad met snel verstopte carburateurs etc. alleen is het benzinefilter wel aan vervanging toe. Ook m'n tankje mag eens een mooie spoelbeurt krijgen. (zit best aardig wat rommel in) Zit er over te twijfelen wat te nemen de volgende keer. Ach, als dat kreng(lief beestje) maar benzine krijgt.
Ow wut, ik dacht dat ik in het topic van Joshua zat (project 499)... Hoe ken ik dat doen... Haha. Sorry voor het omhoogschoppen van het topic.
Pret, op de Spartamet
gaat over benzine en membranen hier dus je zit niet helemaal fout.
aan jou de keus, papieren filter, plastic filter of keramisch filter.
iedereen heeft een persoonlijke voorkeur.
Uit ervaring gebruik ik het plastic nylon filter van de lokale ( brom ) fiets boer van 1 euro 75.
Samen met fuel fit heb ik nooit carburateur problemen gehad. :lol:
aan jou de keus, papieren filter, plastic filter of keramisch filter.
iedereen heeft een persoonlijke voorkeur.
Uit ervaring gebruik ik het plastic nylon filter van de lokale ( brom ) fiets boer van 1 euro 75.
Samen met fuel fit heb ik nooit carburateur problemen gehad. :lol:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Spartapappa en 7 gasten