Niet verder dan 23km/u
En wat grappig is, ik heb nu mijn luchtfilter erin gedaan. (zie mijn vorige topic: met krijgt plotseling te weinig lucht! )
Dit probleem speelde dus al vele malen langer, want met luchtfilter rijd hij nu als een zonnetje. Dit was zelfs een vuil luchtfilter, dus laat staan wat hij doet met een schoon luchtfilter. Morgen even testen wat z'n top is zonder kap, om daarna weer beschermd te rijden.
Dit probleem speelde dus al vele malen langer, want met luchtfilter rijd hij nu als een zonnetje. Dit was zelfs een vuil luchtfilter, dus laat staan wat hij doet met een schoon luchtfilter. Morgen even testen wat z'n top is zonder kap, om daarna weer beschermd te rijden.
Pret, op de Spartamet
Dat snap ik pretmet, je zou wel gek zijn.pretmet schreef:Spartarie, ik ga hem er nu niet meer afhalen, hij werkt nu goed, dus hij blijft daar lekker op z'n plek zitten. :)
Ik bedoel dat je het membraan op die manier kan testen als je hem uitgebouwd hebt en aan de werking twijfelt.
Mooi dat die het weer doet !
Zo, even een update, na heel wat gezoek naar een soldeerbout ergens in de schuur (dacht dat we er ��ntje hadden), geen bout gevonden. Even bij de Gamma een soldeerbout gehaald met wat tin (trouwens niet gek duur.. dacht dat die dingen aardig wat geld kosten). Natuurlijk heb je er wel dure van, bijv. een soldeerpistool etc.
Afijn, morgen even de kortsluitdraad weer vastsolderen aan de carburateur.
Ik heb trouwens een, ach ja, een niet echt storend, nieuw probleem(pje) gevonden/veroorzaakt(?).
Bij het starten moet ik goed gasgeven, bijna helemaal open, om hem aan de praat te krijgen (wel met maar 1 trekje). De eerste paar slagen lijkt hij weinig compressie te kunnen opbouwen. Ook hoor je een soort kleppend geluidje. Ik dacht direct aan de decompresseur.
Afijn, als hij dan 1 a 2 seconde gelopen heeft + wat gespeel met het gas, komt er een overgang naar volle compressie en loopt hij prima stationair.
Ikzelf verdenk de decompresseur, of de slang naar de decompresseur vanaf de membraanplaat (aangezien ik daar natuurlijk afgelopen tijd mee heb lopen "prutsen").
Wat is jullie oordeel hierover?
Ik zou desnoods even een filmpje kunnen maken.
Het is niet dringend, want als hij gestart is en die compressie uiteindelijk kan opbouwen loopt hij zeer goed. Maar ik zou het probleempje toch graag verholpen hebben.
Groeten, Pretmet
Afijn, morgen even de kortsluitdraad weer vastsolderen aan de carburateur.
Ik heb trouwens een, ach ja, een niet echt storend, nieuw probleem(pje) gevonden/veroorzaakt(?).
Bij het starten moet ik goed gasgeven, bijna helemaal open, om hem aan de praat te krijgen (wel met maar 1 trekje). De eerste paar slagen lijkt hij weinig compressie te kunnen opbouwen. Ook hoor je een soort kleppend geluidje. Ik dacht direct aan de decompresseur.
Afijn, als hij dan 1 a 2 seconde gelopen heeft + wat gespeel met het gas, komt er een overgang naar volle compressie en loopt hij prima stationair.
Ikzelf verdenk de decompresseur, of de slang naar de decompresseur vanaf de membraanplaat (aangezien ik daar natuurlijk afgelopen tijd mee heb lopen "prutsen").
Wat is jullie oordeel hierover?
Ik zou desnoods even een filmpje kunnen maken.
Het is niet dringend, want als hij gestart is en die compressie uiteindelijk kan opbouwen loopt hij zeer goed. Maar ik zou het probleempje toch graag verholpen hebben.
Groeten, Pretmet
Pret, op de Spartamet
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Spartapappa en 5 gasten