Spartamet kopers opgelet !

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

Plaats reactie
Vrotkees
site mod

Spartamet kopers opgelet !

Bericht door Vrotkees »

Het valt me op dat eigenlijk 95% van wat op marktplaats aangeboden word als goed rijdende spartametjes en saxonetten motorisch troep is. :shock:

want logisch redenerend een goed rijdende met of saxo verkoop je niet, alleen 1 met problemen.

Ik ben technisch aangelegd en kan me wel redden.
Maar er zijn er genoeg die voor het eerst een metje kopen en meteen een beerput vol met ellende opentrekken van vorige eigenaren. /shit

Wie kent niet de advertenties met teksten als.
" achterwiel is vast geslagen is voor een kenner een kleinigheid "
" alles is goed hoeft alleen een andere cilinder op "
" te koop wegens een keer verkeerd tanken "
" wiel wiebelt een beetje "
" zonder kenteken, kenteken is zo op te vragen bij de RDW"

en de meest gebruikte
"is rijdend in de schuur gezet"

Ongewild worden mensen belazerd en krijgen metjes een slechte naam /soo

Hoe vaak heb ik niet commentaar gekregen dat mensen verbaasd waren dat mijn saxo meteen startte. :shock:

Mijn leken aankoop advies:
ben je niet technisch koop geen snorfiets /bromfiets of scooter met een verbrandingsmotor !

Forumgenoten nu mogen jullie aanvullen :lol:
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gast

Bericht door Gast »

Het probleem is bekend, Vrot, en de kennishebbers varen daar wel bij... :?
Ik heb in het verleden heel wat Metjes defect en goedkoop ingekocht,
en na reparatie uiteraard met winst doorverkocht...
Typisch is, als je je werk goed doet dat je deze dingen nooit meer terugziet!
Uitgebreide modificaties, tank reinnigen, carb reinigen, papierbenzinefilter,
enzovoort, CDI ontgrenzen.
Kortom allemaal tevreden klanten...
Snorfietsmafia

Bericht door Snorfietsmafia »

Dat laatste is een beetje overdreven vrot, Genoeg (snor)scooters die je als leek kunt kopen/bezitten. Mijn snorscooter bijv (een Peugeot zenith uit 1996) heeft vrijwel geen onderhoud gehad. En loopt nog steeds super, ja hij heeft een lekke uitlaat en de electrische start doet het helaas niet meer. Maar rijden doet ie uitstekend.

Ik zou alleen proberen weg te blijven van de 4takt scooters omdat die wel onderhoud nodig hebben. Een 2takt is nagenoeg onderhoudsvrij :)
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
hakkepuf

Bericht door hakkepuf »

Ben het geheel met je eens Vrotkees, dit soort kleine motortjes of het nu een metje of een brommertje is hebben behoorlijk veel aandacht nodig, zeker vergeleken met elektromotoren.
Als je niet weet of bereid bent te leren hoe je een carburateur moet schoonmaken bij een metje moet je er eens niet aan beginnen.
pretmet

Bericht door pretmet »

Bijna 90% van de mensen die rond rijd op een scooter/bromfiets of een snorfiets heeft geen verstand van technische zaken.
Hiervoor heeft men de scooterzaak uitgevonden. ;) Leveren prima diensten.

Het enige voorwerp wat je NOOIT naar dat soort zaken moet brengen is een Spartamet. :lol: Dat moet je gewoon zelf doen. Doe je het niet zelf, dan heb je met wat geluk een weekje rijplezier. :P
Pret, op de Spartamet
Vrotkees
site mod

Bericht door Vrotkees »

pretmet schreef:Bijna 90% van de mensen die rond rijd op een scooter/bromfiets of een snorfiets heeft geen verstand van technische zaken.
Hiervoor heeft men de scooterzaak uitgevonden. ;) Leveren prima diensten.
Hier in de regio heb je maar weinig echt goede brom / snor fiets en scooterzaken.

ze verkopen met gemak een spliksplinter nieuwe Tomos of scooter die niet goed loopt omdat ie niet goed afgesteld is. :shock:
Ze schuiven ze als dozen over de toonbank en naar een half jaar tot 1 jaar zijn ze failliet en laten een spoor van ontevreden klanten achter.

Er zijn al een paar scootermerken die nu al alleen aan huis leveren om deze problemen te voorkomen.

Dus dan is onderhoud aan Metjes al helemaal een ramp voor deze scooterboeren.

Electrische snor en bromfietsen ( electrische solex ) en electrische scooters zijn het beste voor mensen die alleen maar willen rijden en geen technisch verstand hebben. :lol:
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
pretmet

Bericht door pretmet »

Sja, dat zal ongetwijfeld aan de winkel liggen. Heb zelf ook een scooter, die nu overigens in de verkoop staat, nooit problemen mee gehad na een beurt of iets dergelijks, altijd goed gelopen.
Pret, op de Spartamet
Plaats reactie