Ook slecht starten
Ook slecht starten
Sinds een week een niet rijdende, maar rijdend weggezette spartamet saxonette luxus met 499 blok en e-start gekocht.
Na toch heel wat gelezen te hebben op het forum de volgende acties gedaan.
-Benzine verwijderd en tank helemaal schoongemaakt.
-Benzinekraan schoongemaakt.
-Nieuwe benzineslang en papieren filter.
-Carburateur geheel gedemonteerd en schoongemaakt incl. venturipijpje getrokken, nieuw membraan, pakkingen en vlotterkamerbakje ivm benzinelek (opgelost).
Nieuwe bougie en luchtfilter.
Spartamet start nu pas na 20 keer starten. Bij in een keer volgas duikt hij iets in om vervolgens op te pakken.
5 km gereden (wat hij in principe goed doet 31 mee en 26 tegenwind) en na stilzetten direct starten geen probleem, maar als ik 5 minuten wacht weer 20 keer trekken voor hij aanslaat.
Membraanplaat tussen carburateur nog niet getest. Moet het plaatje horizontaal vlak tegen de membraanplaat liggen of onder een hoek in ruststand iets open staan? (bij mij het geval).
Iemand ideeen?
Na toch heel wat gelezen te hebben op het forum de volgende acties gedaan.
-Benzine verwijderd en tank helemaal schoongemaakt.
-Benzinekraan schoongemaakt.
-Nieuwe benzineslang en papieren filter.
-Carburateur geheel gedemonteerd en schoongemaakt incl. venturipijpje getrokken, nieuw membraan, pakkingen en vlotterkamerbakje ivm benzinelek (opgelost).
Nieuwe bougie en luchtfilter.
Spartamet start nu pas na 20 keer starten. Bij in een keer volgas duikt hij iets in om vervolgens op te pakken.
5 km gereden (wat hij in principe goed doet 31 mee en 26 tegenwind) en na stilzetten direct starten geen probleem, maar als ik 5 minuten wacht weer 20 keer trekken voor hij aanslaat.
Membraanplaat tussen carburateur nog niet getest. Moet het plaatje horizontaal vlak tegen de membraanplaat liggen of onder een hoek in ruststand iets open staan? (bij mij het geval).
Iemand ideeen?
99 van de 100 spartametjes worden in de schuur gezet omdat ze defect zijn. Dus als ze zeggen rijdend weggezet bedoelen ze de schuur in geduwd
je hebt nu al het brandstofgedeelte al aangepakt.
er zijn nog startproblemen, blijven nog 2 opties over
1 de compressie:
decompressieklep inlaat membraan, zuigerveer, kool in cilinder, verstopte uitlaat, valse lucht, keerringen, lagers enz enz
2 ontsteking:
spoel, cdi, vliegwiel.
Mijn spartametje had 2 jaar stil gestaan (ook rijdend weggezet )en dan komen een hoop problemen boven drijven als het spartametje weer gaat rijden.
Mijn tip is om het blokje te openen alles te controleren schoonmaken een kapotte dingen te vervangen.
hier een filmpje in het Duits hoe je zoiets kunt doen.
1 beeld zegt meer als 1000 woorden.
succes en vooral niet opgeven
je hebt nu al het brandstofgedeelte al aangepakt.
er zijn nog startproblemen, blijven nog 2 opties over
1 de compressie:
decompressieklep inlaat membraan, zuigerveer, kool in cilinder, verstopte uitlaat, valse lucht, keerringen, lagers enz enz
2 ontsteking:
spoel, cdi, vliegwiel.
Mijn spartametje had 2 jaar stil gestaan (ook rijdend weggezet )en dan komen een hoop problemen boven drijven als het spartametje weer gaat rijden.
Mijn tip is om het blokje te openen alles te controleren schoonmaken een kapotte dingen te vervangen.
hier een filmpje in het Duits hoe je zoiets kunt doen.
1 beeld zegt meer als 1000 woorden.
succes en vooral niet opgeven
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Kaleidoscoop en 3 gasten