Die veer van de achterste remschoenen monteren
Die veer van de achterste remschoenen monteren
Klem de remschoenen bijeen met een lijmklemmetje.
(Als je het vaak doet is het de moeite om een grote slangklem te kopen.)
Haak een kant van de veer in zijn gaatje en zet hem om het blok heen met een andere lijmklem er overheen vast.
Nu kun je met een schroevendraaier gevaarloos het andere eind op zijn plaats wippen.
Eitje meneer Zonneberg!
(Als je het vaak doet is het de moeite om een grote slangklem te kopen.)
Haak een kant van de veer in zijn gaatje en zet hem om het blok heen met een andere lijmklem er overheen vast.
Nu kun je met een schroevendraaier gevaarloos het andere eind op zijn plaats wippen.
Eitje meneer Zonneberg!
goed idee, als je die gereedschappen niet hebt kan je het ook zo oplossen:
(zo deed ik het altijd)
een kant van de veer er in doen, theedoek ever het motor heen leggen met de hand veer in het gat houden (via de theedoek) en dan met een schroevendraaier het andere eind er in prutsen.
theedoek voorkomt een rondvliegende veer
(zo deed ik het altijd)
een kant van de veer er in doen, theedoek ever het motor heen leggen met de hand veer in het gat houden (via de theedoek) en dan met een schroevendraaier het andere eind er in prutsen.
theedoek voorkomt een rondvliegende veer
auf dem sparta!
- Admin2Vrotkees
- Site Admin
- Admin2Vrotkees
- Site Admin
Ja de uitlaat kan dat hebben als je geen mooi uitlaatje hebt, in de bankschroef zitten spanplaten met een V groef over de lengte en de bek is 14cm breed dus hij wordt redelijk goed geklemt zonder dat ik veel kracht hoef te zetten.
Als je een net uitlaatje hebt dan kun je beter de uitlaat eraf schroeven en een plaat maken die vastgeschroeft wordt met de bouten waar normaal gesproken de uitlaat mee vastgezet wordt.
Mark
Als je een net uitlaatje hebt dan kun je beter de uitlaat eraf schroeven en een plaat maken die vastgeschroeft wordt met de bouten waar normaal gesproken de uitlaat mee vastgezet wordt.
Mark
Kan nog simpeler
Met de Sporti Methode.
Haak de veer in het onderste gat van de onderste remschoen
Zet de steel van een hamer tegen de veer aan en gebruik je buik als tegengewicht.
Met de schroevendraaier kun je de veer in het gat van de bovenste remschoen leggen.
Protesteert de veer kun je omdat je beide handen vrij hebt nu met een kleine schroevendraaier de veer begeleiden en met de grote inhangen.
Ga naar 33 Minuten en 20 sec
Met de Sporti Methode.
Haak de veer in het onderste gat van de onderste remschoen
Zet de steel van een hamer tegen de veer aan en gebruik je buik als tegengewicht.
Met de schroevendraaier kun je de veer in het gat van de bovenste remschoen leggen.
Protesteert de veer kun je omdat je beide handen vrij hebt nu met een kleine schroevendraaier de veer begeleiden en met de grote inhangen.
Ga naar 33 Minuten en 20 sec
Moin,
mijn tool voor deze veer is een omgebouwde tang van tnt-denis
http://www.motorfahrrad.eu/viewtopic.ph ... nge#p20752
kijk naar "Donnerstag 20. Mai 2010, 19:23 "
met deze tang montereen van de remveer in 10-20sec zonder hamer en schroefdraier
mijn tool voor deze veer is een omgebouwde tang van tnt-denis
http://www.motorfahrrad.eu/viewtopic.ph ... nge#p20752
kijk naar "Donnerstag 20. Mai 2010, 19:23 "
met deze tang montereen van de remveer in 10-20sec zonder hamer en schroefdraier
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...