Net een spartamet....ohjee
Het lievelingsdrankje van een met mix je zo.
De spartamet vind de benzine het lekkerst met een mengverhouding van 1:80 ( 12.5 ml 2taktolie de liter ) dus 62.5 ml op een jerrycan van 5 liter.
Om de benzine net nog iets lekkerder te maken voor de met.
Doe je de eerste 2 volle jerrycans 20 ml fuel fit bij de 5 liter.
vanaf de 3de jerrycan doe je 10 ml fuel fit bij de 5 liter.
Blijf dat doen en de grootste pestkop ( de carburateur ) spoel je de mond
De spartamet vind de benzine het lekkerst met een mengverhouding van 1:80 ( 12.5 ml 2taktolie de liter ) dus 62.5 ml op een jerrycan van 5 liter.
Om de benzine net nog iets lekkerder te maken voor de met.
Doe je de eerste 2 volle jerrycans 20 ml fuel fit bij de 5 liter.
vanaf de 3de jerrycan doe je 10 ml fuel fit bij de 5 liter.
Blijf dat doen en de grootste pestkop ( de carburateur ) spoel je de mond
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 28-10-2014 12:21
Nou dan ga ik eens zoeken waar ik het kan kopen en Metje eens verwennen
Metje word vooral gebruikt voor korte tot middenlange (1 tot 10 km) afstand, 50 km p/w ongeveer) ik las al dat de mengsmering deels afhankelijk is van de afstand, zou ik met deze afstanden met 12.5 ml de L goed zitten?
Oh en Metje heeft een elextrische start....die het niet meer doet, is het te doen om dat weer te repareren?
*gaat ook even in het "medische" forum neuzen*
Ik moet zeggen, ik vind Metje steeds leuker worden
Metje word vooral gebruikt voor korte tot middenlange (1 tot 10 km) afstand, 50 km p/w ongeveer) ik las al dat de mengsmering deels afhankelijk is van de afstand, zou ik met deze afstanden met 12.5 ml de L goed zitten?
Oh en Metje heeft een elextrische start....die het niet meer doet, is het te doen om dat weer te repareren?
*gaat ook even in het "medische" forum neuzen*
Ik moet zeggen, ik vind Metje steeds leuker worden
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 28-10-2014 12:21
Ik heb trouwens deze:
http://www.vanseggeren.nl/products_det. ... FC6KPmG_fI
(Niet exact deze, maar wel hetzelfde type en kleur)
http://www.vanseggeren.nl/products_det. ... FC6KPmG_fI
(Niet exact deze, maar wel hetzelfde type en kleur)
met een mengverhouding van 1:80 zit je altijd goed korte en lange afstanden.
het is een mengverhouding ontstaan in de praktijk bij veel met rijders.
De elektrische start is zeker te repareren maar de handstart is veel betrouwbaarder.
De elektrische start kan veel problemen opleveren omdat de onderdelen snel kapot gaan.
Mijn advies is om eerst met alleen de handstart te gaan rijden en de nukken en eigenaardigheden ( yes its a woman ) van je metje te leren kennen.
Door er een langere trekstang op te zetten kun je de motor starten net als een handstart.
Later kun je altijd nog de elektrische start ter lering en vermaak repareren.
het is een mengverhouding ontstaan in de praktijk bij veel met rijders.
De elektrische start is zeker te repareren maar de handstart is veel betrouwbaarder.
De elektrische start kan veel problemen opleveren omdat de onderdelen snel kapot gaan.
Mijn advies is om eerst met alleen de handstart te gaan rijden en de nukken en eigenaardigheden ( yes its a woman ) van je metje te leren kennen.
Door er een langere trekstang op te zetten kun je de motor starten net als een handstart.
Later kun je altijd nog de elektrische start ter lering en vermaak repareren.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 28-10-2014 12:21
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 28-10-2014 12:21
De producent schrijft 10 ml per liter voor, dus 50 ml/5L voor opslag.Vrotkees schreef:
Om de benzine net nog iets lekkerder te maken voor de met.
Doe je de eerste 2 volle jerrycans 20 ml fuel fit bij de 5 liter.
vanaf de 3de jerrycan doe je 10 ml fuel fit bij de 5 liter.
Over de verhouding bij regelmatig gebruik schrijft hij niets.
2ml per liter zou dus voldoende zijn?
Op de oude gebruiksaanwijzing van de toen nog blauwe Fuel fit staat
bij normaal gebruik 2 ml de liter
10 ml de liter bij ( winter ) opslag
en 2 tanks met een dubbele normale dosis om de verontreinigingen uit het brandstofsysteem te halen als je met Fuel fit begint.
een tank van een tuintractor,quad of sneeuwscooter is +/- 5 liter dus daarom mijn advies 2 jerrycans van 5 liter 20 ml toevoegen daarna 10 ml.
Heb dit advies opgevolgd bij 3 metjes en een stuk of 5 snor tomossen en ze hebben allemaal geen brandstof problemen meer.
bij normaal gebruik 2 ml de liter
10 ml de liter bij ( winter ) opslag
en 2 tanks met een dubbele normale dosis om de verontreinigingen uit het brandstofsysteem te halen als je met Fuel fit begint.
een tank van een tuintractor,quad of sneeuwscooter is +/- 5 liter dus daarom mijn advies 2 jerrycans van 5 liter 20 ml toevoegen daarna 10 ml.
Heb dit advies opgevolgd bij 3 metjes en een stuk of 5 snor tomossen en ze hebben allemaal geen brandstof problemen meer.
Ok� dat klinkt aannemelijk.
Niet alleen de kleur maar ook de samenstelling van fuel fit schijnt veranderd te zijn, vandaar mijn vraag.
Voortaan hou ik dan ook 2ml/L aan.
Ik wilde ook zeker weten of er geen instabiel mengsel ontstaat.
http://nos.nl/artikel/716228-rijdende-a ... eghel.html
Niet alleen de kleur maar ook de samenstelling van fuel fit schijnt veranderd te zijn, vandaar mijn vraag.
Voortaan hou ik dan ook 2ml/L aan.
Ik wilde ook zeker weten of er geen instabiel mengsel ontstaat.
http://nos.nl/artikel/716228-rijdende-a ... eghel.html
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast