hij "verzuipt" hoe kan dat ?
Moin,
oude bovenplat= gaat lekken
nieuwe bovenplat= gaat lekken
weer oude bovenplat= gaat niet meer lekken
alleen de nieuwe bovenplat?
of wat heb je nog grruild?
Aub. doe maar een foto van je carb en een pijl war de lekkage is.
oude bovenplat= gaat lekken
nieuwe bovenplat= gaat lekken
weer oude bovenplat= gaat niet meer lekken
alleen de nieuwe bovenplat?
of wat heb je nog grruild?
Aub. doe maar een foto van je carb en een pijl war de lekkage is.
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 19-08-2014 20:41
ja Fehntjer,
het is nu weer zoals voor de ellende begon, dus eigenlijk niets geruild, maar laat de foto maar even zitten, het lekte langs de schuiven, dus van uit het midden van de carburateur,
wat ik nog wel heb bemerkt is dat de rubber ringen om het messing buisje en tussen de membraanplaat en carb. volgens mij van een verkeerd soort rubber zijn, ze zwellen op en worden zacht, en als je ze laat drogen krimpen ze weer
het is nu weer zoals voor de ellende begon, dus eigenlijk niets geruild, maar laat de foto maar even zitten, het lekte langs de schuiven, dus van uit het midden van de carburateur,
wat ik nog wel heb bemerkt is dat de rubber ringen om het messing buisje en tussen de membraanplaat en carb. volgens mij van een verkeerd soort rubber zijn, ze zwellen op en worden zacht, en als je ze laat drogen krimpen ze weer
Groeten, Eric
Is niet verkeerd, hoort zo. Wanneer de ring uitzet sluit deze beter af. Dit soort rubber wordt vaker toegepast bij brandstofafsluitingen, o.a. in auto's.Black Wing schreef:wat ik nog wel heb bemerkt is dat de rubber ringen om het messing buisje en tussen de membraanplaat en carb. volgens mij van een verkeerd soort rubber zijn, ze zwellen op en worden zacht, en als je ze laat drogen krimpen ze weer
Ik begrijp dat je Met weer loopt, maar hoe... :?
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 19-08-2014 20:41
ok� bedank voor de uitleg,
ja de met loopt weer, maar niet zo als voorheen
soms houdt hij in, net alsof de ontsteking uitvalt
dus dan doet hij echt niets voor een paar seconden
en ook lijkt het of hij af en toe te weinig brandstof krijgt waardoor hij in
toeren afneemt,
ik ga zo weer eens kijken, eerst naar de deco
ja de met loopt weer, maar niet zo als voorheen
soms houdt hij in, net alsof de ontsteking uitvalt
dus dan doet hij echt niets voor een paar seconden
en ook lijkt het of hij af en toe te weinig brandstof krijgt waardoor hij in
toeren afneemt,
ik ga zo weer eens kijken, eerst naar de deco
Groeten, Eric
Misschien verstandig om ook je ontsteking en je bougie even te controleren.
De draadjes van spoel naar CDI zijn redelijk kwetsbaar, zeker de klemmetjes aan je CDI. Als je ze een paar keer los gehaald hebt kunnen er breukjes of losse contacten zijn. En vergeet ook het kortsluitcontact niet.
Heb gisteravond zelf zoiets aan de hand gehad. Los gekomen massadraadje. Eerst een tijdje bokken en daarna definitief niets meer. Dat werd dus fietsen. De eerste echte uitval in jaren maar dit probleempje was zo opgelost.
De draadjes van spoel naar CDI zijn redelijk kwetsbaar, zeker de klemmetjes aan je CDI. Als je ze een paar keer los gehaald hebt kunnen er breukjes of losse contacten zijn. En vergeet ook het kortsluitcontact niet.
Heb gisteravond zelf zoiets aan de hand gehad. Los gekomen massadraadje. Eerst een tijdje bokken en daarna definitief niets meer. Dat werd dus fietsen. De eerste echte uitval in jaren maar dit probleempje was zo opgelost.
als er benzine in het huis van de carburateur komt is het membraan echt lek!
Langs het stiftje in het membraan lekt graag benzine door.
als je de chokehevel op 0 zet duw je het stiftje en daardoor het membraan omhoog.
en ja je kunt er goed gek en moedeloos van worden als de carburateur blijft lekken.
Vooral niet opgeven
Langs het stiftje in het membraan lekt graag benzine door.
als je de chokehevel op 0 zet duw je het stiftje en daardoor het membraan omhoog.
en ja je kunt er goed gek en moedeloos van worden als de carburateur blijft lekken.
Vooral niet opgeven
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 19-08-2014 20:41
ik had nog aan het stiftje gedraaid, maar het zat goed vast, ik kan niets vreemds ontdekken
ik heb vandaag ook de deco gecontroleerd, die is in prima staat en sluit goed af, ook de bedrading van de cdi nagekeken, en de stekkertjes wat aangeknepen,
dus nu lekt hij wel niet meer, maar hij rijdt nog steeds niet als voorheen,
hij heeft er gewoon "geen zin in" lijkt wel
vooral de eerste kilometers wil hij niet op gang komen
maar ik ga binnenkort nieuwe spullen bestellen om weer een carburateur te reviseren, en ik moet ook nog een blokje in elkaar zetten waar ik nog een keerring voor nodig heb, zijn alle keerringen trouwens met stoflip te krijgen ?
want ik heb er nog 2 liggen zonder, dat zijn die dunne van 4 mm die in de naafhuls zitten, die van 5 mm voor om de naafhuls heb ik wel met dubbele lip
ik heb vandaag ook de deco gecontroleerd, die is in prima staat en sluit goed af, ook de bedrading van de cdi nagekeken, en de stekkertjes wat aangeknepen,
dus nu lekt hij wel niet meer, maar hij rijdt nog steeds niet als voorheen,
hij heeft er gewoon "geen zin in" lijkt wel
vooral de eerste kilometers wil hij niet op gang komen
maar ik ga binnenkort nieuwe spullen bestellen om weer een carburateur te reviseren, en ik moet ook nog een blokje in elkaar zetten waar ik nog een keerring voor nodig heb, zijn alle keerringen trouwens met stoflip te krijgen ?
want ik heb er nog 2 liggen zonder, dat zijn die dunne van 4 mm die in de naafhuls zitten, die van 5 mm voor om de naafhuls heb ik wel met dubbele lip
Groeten, Eric
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 19-08-2014 20:41
ja, ik heb het hele verhaal gelezen, en ook weer de topiclinks die daar weer in staan, dus daar was ik wel even mee bezig
het verhaal van de onderbroken rode draad is ook heel interessant
maar hij is vandaag verder niet meer uitgevallen, dus het gaat beter,
misschien moet ik de magneet/spoel afstand nog eens controleren
het luchtfilter en de bougie zijn nieuw, en alles is schoon en lekt niet meer, messing buisje zit op 7 mm, dus ik blijf nog even zoeken
het verhaal van de onderbroken rode draad is ook heel interessant
maar hij is vandaag verder niet meer uitgevallen, dus het gaat beter,
misschien moet ik de magneet/spoel afstand nog eens controleren
het luchtfilter en de bougie zijn nieuw, en alles is schoon en lekt niet meer, messing buisje zit op 7 mm, dus ik blijf nog even zoeken
Groeten, Eric
gelukkig dat het lekken nu weg is.
Uit ervaring weet ik dat het je helemaal gestoord kan maken /soo
heb je al gecontroleerd of de slang van de Deco dicht is?
Heb eens de slang aan de buitenkant in plaats van de binnenkant laten lopen van de uitlaat en die slang liep tegen het wiel aan.
Als de uitlaat niet 100% meer open is kan deze ook vage klachten geven.
Dat de motor niet 100% draait heb ik nu ook last van.
1500 kilometer zonder problemen gereden en ineens is er wat trekkracht weg.
zoek me ook rot met het grieperige motortje.
2 keer trekken en lopen
Carburateur is OK (draait op ander blokje perfect.)
Bougie is mooi chocomelk bruin dus verbranding is ook goed.
Inlaat membraan sluit goed.
Uitlaat is ontkoold en goed open.
en toch moet ik constant wat choke bijgeven en klinkt het blokje grieperig.
Het zou kunnen dat er zowel bij jou als mij koolafzetting in de motor zijn.
ik leg de pati�nt van het weekend op de workmate en ga eens rustig eens alles controleren en schoonmaken van binnen.
Uit ervaring weet ik dat het je helemaal gestoord kan maken /soo
heb je al gecontroleerd of de slang van de Deco dicht is?
Heb eens de slang aan de buitenkant in plaats van de binnenkant laten lopen van de uitlaat en die slang liep tegen het wiel aan.
Als de uitlaat niet 100% meer open is kan deze ook vage klachten geven.
Dat de motor niet 100% draait heb ik nu ook last van.
1500 kilometer zonder problemen gereden en ineens is er wat trekkracht weg.
zoek me ook rot met het grieperige motortje.
2 keer trekken en lopen
Carburateur is OK (draait op ander blokje perfect.)
Bougie is mooi chocomelk bruin dus verbranding is ook goed.
Inlaat membraan sluit goed.
Uitlaat is ontkoold en goed open.
en toch moet ik constant wat choke bijgeven en klinkt het blokje grieperig.
Het zou kunnen dat er zowel bij jou als mij koolafzetting in de motor zijn.
ik leg de pati�nt van het weekend op de workmate en ga eens rustig eens alles controleren en schoonmaken van binnen.
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 19-08-2014 20:41
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast