zuiger
Aan de kant van de uitlaatpoort. Ondeskundige ontkolers (voorzichtig uitgedrukt, er zijn andere woorden voor) willen nog wel eens 'wat' zuigerschade toebrengen.
Het kan geen kwaad als je het netjes oplost maar ik persoonlijk zou voor een andere zuiger gaan. Ik zou geen blokje willen waarvan ik weet dat er toch 'iets' mis mee is. Zeker niet als ik het eenvoudig op zou kunnen lossen.
Overigens, Mahle is uitstekend maar er zijn andere merken die zeker zo goed zijn.
Het kan geen kwaad als je het netjes oplost maar ik persoonlijk zou voor een andere zuiger gaan. Ik zou geen blokje willen waarvan ik weet dat er toch 'iets' mis mee is. Zeker niet als ik het eenvoudig op zou kunnen lossen.
Overigens, Mahle is uitstekend maar er zijn andere merken die zeker zo goed zijn.
Ik had dat sloopblokje voor �8,00 gekocht, ik heb er een goede koppeling +koppelinghuis uitgehaald, die draaien inmiddels in m'n 099.
Carter was schroot (stuk afgebroken) net als de krukas, waarschijnlijk is geprobeerd de moer bij het vliegwiel linksom los te draaien, finaal afgebroken.
De aandrijfas + lagers zijn nog wel goed, +de grote keerring
Over die zuiger had ik m'n twijfels, vandaar.
Weggooien kan altijd nog.
Carter was schroot (stuk afgebroken) net als de krukas, waarschijnlijk is geprobeerd de moer bij het vliegwiel linksom los te draaien, finaal afgebroken.
De aandrijfas + lagers zijn nog wel goed, +de grote keerring
Over die zuiger had ik m'n twijfels, vandaar.
Weggooien kan altijd nog.
Op jacht naar onderdelen is een hobby op zich.
Dat soort sloopblokjes kunnen vaak nog goede onderdelen opleveren.
Aandrijfas, koppelingshuis en koppeling dan is 8 euro een goede investering geweest.
Alles wat verder nog goed is meegenomen, zuigerpen etc. etc.
Om op het filmpje van sporti terug te komen. De uitlaat kun je WEL goed ontkolen.
Daarna wel met de hoge druk reiniger ( 110 bar ) doorspoelen!
Dan weet je zeker dat er niks meer inzit
1 voordeel is ook als de uitlaat 110 bar aankan en daarna niet rammelt is ie zeker goed.
Dat soort sloopblokjes kunnen vaak nog goede onderdelen opleveren.
Aandrijfas, koppelingshuis en koppeling dan is 8 euro een goede investering geweest.
Alles wat verder nog goed is meegenomen, zuigerpen etc. etc.
Om op het filmpje van sporti terug te komen. De uitlaat kun je WEL goed ontkolen.
Daarna wel met de hoge druk reiniger ( 110 bar ) doorspoelen!
Dan weet je zeker dat er niks meer inzit
1 voordeel is ook als de uitlaat 110 bar aankan en daarna niet rammelt is ie zeker goed.
Top dat je er een 099 mee op de weg houdt! (Zijn mijn lievelingetjes) En van die prijs kun je niet wakker liggen, mooi gescoord! van die idioten die de vliegwielmoer verkeerd om los of vastdraaien zijn er te veel.
Met die zuiger doe je iemand misschien nog wel plezier. Je hebt gelijk, weggooien kan altijd nog wel een keer.
Met die zuiger doe je iemand misschien nog wel plezier. Je hebt gelijk, weggooien kan altijd nog wel een keer.