Antropologisch onderzoek algemeen forumgebruik

Plaats reactie
Vrotkees
site mod

Antropologisch onderzoek algemeen forumgebruik

Bericht door Vrotkees »

Bron: atomaffe.de
vertaald in het Nederlands

Antropologisch onderzoek algemeen forumgebruik.

Als nieuweling in de materie heb je een brandende vraag.
Je hebt al veel om je heen gevraagd niemand kan je met je vraag helpen.
Je zoekt op internet en komt een Forum tegen met deskundigen.
Je trekt de stoute schoenen aan, meld je aan en plaatst de vraag op het Forum.

Grote kans dat je deze stap zal gaan berouwen!
Afbeelding

Voorbeeld:
Afbeelding

Stel je voor dat voor je een banaan ligt, je hebt nog nooit een banaan gezien en gegeten, je weet ook totaal niks van bananen.
Je kent geen bananen deskundigen en je plaatst dus een vraag op een fruitforum.
"Beste Forumleden.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb in de supermarkt een banaan gekochd, en weet niet hoe je die moet eten. met schil zonder schil? warm koud?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Richard"
Antropologische onderzoek heeft uitgewezen dat 90% van de forum types merendeels een totaal nutteloos antwoord zullen geven. Maakt niet uit welk type forum, je komt ze op alle forums tegen van creatief met kurk tot jihad forums.

Type 1 De elitaire kwal:
Afbeelding
"Beste Richard,
Fruit koop je alleen bij de gespecialeerde groente en fruithandel.
Daar legt men je ook uit hoe je een banaan eet.
Wie zijn fruit bij de supermarkt koopt eigen schuld dikke bult.
je moet niet voor een dubbeltje op de eerste rij willen zetten"
Het profiel van de elitaire kwal:
Hij of zij laat geen kans onbenut om nieuwelingen en/of mensen met een klein budget te kleineren door hoog van de toren af te blazen en zich beter voor te doen als een ander.
Nut hebben zijn antwoorden eigenlijk nooit ze zijn alleen om zijn eigen ego te strelen.

Type 2 De deskundige veteraan:
Afbeelding
"Beste Richard,
Als je niet weet wat je koopt, je zegt het zelf je hebt nog nooit een banaan gezien, kun je het beste er vanaf blijven. Om te beginnen met fruit adviseer ik pitloze druiven."
Het profiel van de deskundige veteraan:
Hij of zij heeft heel veel kennis vergaard door schade en schande, bloed zweet en tranen. 1000den keren heeft ie al ( meestal dezelfde ) vragen beantwoord.
Gedeeltelijk afgestompt is ie nogal kortaf tegen nieuwelingen, waarom zou ie de kleuters ja altijd bij de hand moeten nemen.
Dit soort forumleden zijn heel waardevol voor een forum alleen moeten ze iets vaker tot 10 tellen voordat ze een goedbedoeld kortaf berichtje neerzetten bij nieuwelingen.

Type 3 De statusidioot:
Afbeelding
"Beste Richard
Ordinaire bananen koop ik uit principe niet, ik koop alleen exclusieve mango vruchten."
Het profiel van de statusidioot:
Hij of zij geilt op een bepaald merk en/of product. Hun merk en/of product is superieur aan andere merken of producten en betalen graag veel meer om dat ene merk te kopen waar hun status vanaf hangt. Men vind ze veel op merk en product forums en zelfs hun product van dat zelfde merk is beter en exclusiever als dat van anderen. Als verscheidene statusidioten zich gaan bemoeien met de discussie ontspoort deze in een narcistische veldslag.

Type 4 De komiek:
Afbeelding
"beste Richard
Met hoe je bananen eet heb ik geen ervaring, maar hoe je met bananenschillen omgaat des temeer kijk maar eens naar een filmpje van mij
op www.bananenschil_opdebek.auw"
Het profiel van de komiek:
Hij of zij brengt een komische noot op het forum, nuttige antwoorden zijn het vrijwel nooit. Gevat daarentegen wel wat bij veel forumleden een stevige lach opwekt. De discussie verandert daarna vaak in een komedie.

Type 5 De Zenuwlijer
Afbeelding
"Heb je al de zoekfunctie op het forum gebruikt of op google gezocht?
deze vraag is al 1000den keren beantwoord !"
Het profiel van de zenuwlijer:
Hij of zij heeft niemand gedwongen de vraag te bekijken maar is toch gebeurd.
Zwaar ge�rriteerd laat ie merken dat een minuut van zijn levenstijd nutteloos verkwanseld is.
Zijn antwoorden zijn kort en vaak wazig en je merkt dat ie de vraag nooit goed leest. een link waar je iets kunt vinden op het forum kost te veel tijd

Type 6 De verkoper
Afbeelding
"Beste Richard
Ik heb hier nog een zeer goede appels en peren liggen tegen een schappelijke prijs, heb je misschien interesse erin? "
Het profiel van de verkoper:
Hij of zij heeft vaak het huis tot de nok toe vol liggen met spullen die in in al die jaren gekocht en verzameld heeft. de echtgenote CQ echtgenoot is het zat en wil dat de troep verdwijnt. op elke discussie probeert hij of zij in te haken om zijn zooi kwijt te raken door te verkopen.

Type 7 de nepdeskundige:
Afbeelding
"Beste Richard
Om je vraag ordentelijk goed te kunnen beantwoorden moet in eerste de soort en vorm van de banaan vastgesteld worden. In het vervolg als je een ordentelijk antwoord wilt hebben op je vraag is het verstandig eerst de soort en vorm vast te stellen.
Als je dat weet kun je die met foto's gemaakt van de banaan op het forum plaatsen"
Profiel van de nepdeskundige:
Hij of zij heeft ook totaal geen verstand van bananen, omdat ie eens een stukje over bananen in de krant en/of tijdschrift gelezen heeft.
Om zijn onkunde over bananen te verbloemen en toch als topdeskundige gezien te worden op het vraagt hij naar details waarvan hij hoopt dat die nooit geleverd worden. Mochten die toch aangeleverd worden vraagt hij naar nog specifiekere details en na een hoop om de hete brei heen geleuter over deze discussie laat hij niks meer horen.

Type 8 het forumlid dat admin werd:
Afbeelding
"Beste Richard,
Ik heb de discussie verplaatst naar de categorie algemene vragen voor het verteren van gele vruchten uit tropische oorden.
Je had je vraag gepost in de categorie fruit algemeen en daar hoort deze discussie niet thuis."
Profiel van het forumlid dat admin werd:
Hij of zij is al lang op het forum en is na lange tijd gevraagd op de forumoprichter en beheerder te ondersteunen.
Hij neemt zijn taak zeer serieus en patrouilleert dagelijks het forum op misstanden en fout plaatsen van berichten.
overdag patrouilleert ie vaak als parkeerwacht.

Type 9 de slap zeverende netwerker
Afbeelding
"beste Richard,
Stel je alsjeblief eerst even voor voordat je een vraag stelt dat is wel zo netjes.
we hebben hier het subforum nieuw in de fruitmand"
Profiel van de slapzeverende netwerker:
Hij of zij leeft nogal in zijn eigen fantasie en zoekt via het forum vooral mensen van vlees en bloed.
De hele dag heeft ie het forum aanstaan zodat ie geen bericht mist.
10tale keren heeft ie een discussie gestart om andere forumleden persoonlijk te treffen die ook in zijn fantasie geloven. Op deze discussies komt zelden tot nooit antwoord.

Type 10 de Hork
Afbeelding
"heel simpel, je gooit de banaan op de grond stampt er 2 keer hard op.
Je pakt de banaan weer op en duwt met je handen de prut eruit, je wast de schil onder de kraan en dan kun je de schil eten"
Profiel van de Hork:
Hij of zij heeft een groot minderwaardigheidscomplex en doet er alles aan om ergens bij te horen of het liefst iemand te zijn. Vaak woont ie nog thuis en helpt iedereen thuis zonder tegenspraak. Een bovengemiddeld zwaar dominante vrouw is ook mogelijk. Als ie op een forum inlogt draait ie als een blad aan de boom om. Normaal gesproken vertoont ie geen enkele ruggengraat en is onderdanig. Op een forum gedraagt ie zich als een dictator, zijn meest donkere woede en haat laat ie los uit pure frustratie op het forum.
Als er flink tegengas gegeven word door andere leden verandert ie zijn teksten zodat ze hem er niet meer op kunnen aanspreken en er geen bewijzen meer zijn, forumleden die later kijken snappen geen hol meer van de discussie.

Type 11 de google wikipedia professor:
Afbeelding
"Het vruchtvlees van veel soorten van de Musa paradisiaca en andere subsoorten zijn gewoon eetbaar"
Profiel van de google wikipedia professor:
Hij of zij heeft ook geen kennis van de materie maar kan wel snel de vraag in een zoekveld in google invullen om daarna op wikipedia te belanden en dit met knippen en plakken weer op het forum te zetten.
De ironie is vaak dat ze vaak hoog opgeleid zijn omdat ze goed kunnen leren maar daarentegen totaal geen creativiteit hebben om hun kennis om te zetten naar iets nuttigs.

Type 12 de taalpolitie:
Afbeelding
"je hebt gekochd met een d geschreven het moet zijn gekocht met een t.
Hoe wil je dat we een goed antwoord kunnen geven op je vraag als je niet eens goed de vraag kunt schrijven?"
Profiel van de taalpolitie:
Hij of zij ziet taalfouten als een persoonlijke aanval op zijn intelligentie.
En kan het niet laten om fel te reageren op andermans taalfouten.
In het verleden werd ie veel gepest omdat ie de lieveling van de leraar was en die frustratie kuurt ie nu uit op de forumleden.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gast

Bericht door Gast »

Dank je wel, vrot, dat je ons deze spiegel wil voorhouden. Erg leerzaam!!! :twisted: :oops:
Vrotkees
site mod

Bericht door Vrotkees »

ja ik ben een zenuwlijdende elitaire nepdeskundige google Wikipedia professor hork :mrgreen:
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
blauwlap
Erelid

Bericht door blauwlap »

Ja een mooie spiegel. :lol: :roll:
Knutselsmurf

Bericht door Knutselsmurf »

mooi vrotkees
Kakelen kan iedereen, maar een ei leggen is de kunst.
fehntjer
Spartametoloog

Bericht door fehntjer »

Moin,
Knutselsmurf weer terug .......................super
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Afbeelding Afbeelding
Knutselsmurf

Bericht door Knutselsmurf »

fehntjer schreef:Moin,
Knutselsmurf weer terug .......................super
Jah, wieder dah... :evil:
Kakelen kan iedereen, maar een ei leggen is de kunst.
Plaats reactie