Wie gebruikt de Met dagelijks (met succes) ?

leuke of minder leuke ervaringen en voorvallen met de spartamet.
MetMayo
Berichten: 19
Lid geworden op: 24-02-2015 23:44

Bericht door MetMayo »

Deze gaat met de dag beter draaien en maakt ook steeds meer toeren, vermoed dat de fiets een flinke tijd weinig te doen heeft gehad. Inmiddels heb ik er ook al het een en ander aan gedaan, voorvork(jes) opnieuw vast laten lassen en alle schroefjes/boutjes/moertjes nagelopen, alles gesmeerd en gepoetst. Ik krijg met de dag meer vertrouwen en plezier in het apparaat en heb er inmiddels al flink wat mee in de rondte gereden. Het lage verbruik is werkelijk top, iedere keer als ik onder de tankdop kijk kan ik bijna niet geloven hoe zuinig en efficient dat motortje is.
Gebruikersavatar
blauwlap
Erelid
Berichten: 379
Lid geworden op: 27-06-2009 20:22

Bericht door blauwlap »

Ik rijd al zeker 10 jaar vrijwel dagelijks woonwerkverkeer op een Spartamet. De eerste spartamet heb ik een aanrijding mee gehad met gevolg een krom frame dus totalos. Van verzekeringsgeld weer 2 anderen gekocht zodat m'n vrouw er ook een heeft en ik rij met de andere inmiddels al 7 jaar. Vrijwel probleemloos.
Regelmatig nakijken en luisteren, eventueel preventief onderhoud en schoonmaken carburateur en dergelijke.
Snorfietsmafia
Berichten: 500
Lid geworden op: 19-10-2009 17:17

Bericht door Snorfietsmafia »

Zo af en toe een lang stuk (5km+) met het ding rijden wil ook wel eens helpen. Als de met eenmaal goed loopt en je gebruikt hem dagelijks heb je er eigelijk geen omkijken meer naar. En dan hoef je misschien 1x in de 2 jaar je carb schoon te maken.
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
RAY1966
Berichten: 6
Lid geworden op: 08-02-2014 17:48

Bericht door RAY1966 »

Elke dag ... en na een jaar staat de teller op 6000 km, en nog geen probleem gehad :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten