De doorgewinterde Metters hebben het niet nodig en de bougiedop-metters kunnen er niets mee.Jan schreef:...hmm...joshua1 schreef:Werking en constructie van 2 takt motoren.
Handige info
-
- Berichten: 600
- Lid geworden op: 31-08-2011 21:23
Re: Handige info
Kakelen kan iedereen, maar een ei leggen is de kunst.
lol, ik ben ge�nteresseerd in poort timing vrottie. Kort om, hoe werkt dit.
En let op, binnenkort gaat de vijl in een andere 099. En als dit weer mis gaat, dan is er weer een 099 cilinder overleden. En we blijven net zo lang door gaan tot dat we het door hebben. En ook al is het de laatste 099 op deze aardbol, de vijl gaat er in. Gaat dit ook niet goed, dan gaan we gewoon verder met de 199 serie.
Dus heren, koop ze, want anders doe ik het. Het boeit me voor geen meter.
En let op, binnenkort gaat de vijl in een andere 099. En als dit weer mis gaat, dan is er weer een 099 cilinder overleden. En we blijven net zo lang door gaan tot dat we het door hebben. En ook al is het de laatste 099 op deze aardbol, de vijl gaat er in. Gaat dit ook niet goed, dan gaan we gewoon verder met de 199 serie.
Dus heren, koop ze, want anders doe ik het. Het boeit me voor geen meter.
Leuk idee Joshua,
maar met poorttiming alleen ben je er natuurlijk niet.
Denk aan brandstof (grotere carb), dikkere auspuff, enz. .
Misschien zou je eerst kunnen beginnen met het polijsten van de spoelpoorten.
Pak dan meteen de inlaat en uitlaatpoorten mee.
Dit heeft bij mijn eerdere mtx geen windeieren gelegd.
Ik blijf dit volgen, lijkt me leuk.
maar met poorttiming alleen ben je er natuurlijk niet.
Denk aan brandstof (grotere carb), dikkere auspuff, enz. .
Misschien zou je eerst kunnen beginnen met het polijsten van de spoelpoorten.
Pak dan meteen de inlaat en uitlaatpoorten mee.
Dit heeft bij mijn eerdere mtx geen windeieren gelegd.
Ik blijf dit volgen, lijkt me leuk.
Mijn Met is als mijn vrouw,
ik wil alles, en zij wil niks.
ik wil alles, en zij wil niks.
-
- site mod
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 22-12-2014 00:33
En dat bedoel ik vrottie. Maar naar alle waarschijnlijkheid denk je een verkeerde kant uit met wat ik nu bedoel met "het werkt niet heren ".
Maar ff zonder door te willen ouwehoeren, wil gewoon wat meer weten over poort timing. Je kunt je de vraag stellen, waarom is het zo geconstrueerd zo als het is. De meest voor de hand liggende antwoorden zijn, meest economisch, zo ver je kunt spreken over het verbruik bij een 2 takt. Dat het zo lang mogelijk mee gaat. En dat er wetgeving is.......
Maar het verbruik, boeit me niet. En dat het wat korter mee gaat, vind ik ook niet zo interessant. En de wetgeving kan me ook de kont roesten. Kort om, allemaal lekker boeien.
Dus, is er winst te halen in de manipulatie van een poort timing. Denk het wel, als je weet hoe het werkt. Maar als je niet weet hoe te manipuleren, dan zul je, je een beetje in moeten lezen. Ik ben zo vrij om te denken dat er voldoende lectuur is die het waard is om door te nemen. En waarom zelf het wiel opnieuw proberen uit te vinden als een ander al het werk al heeft gedaan. De fijne kneepjes zul je zelf moeten uitvinden, maar de grove lijnen, die staan vast wel ergens verborgen in het juiste boek.
Het polijsten staat er immers ook geschreven, en hoe een poort timing werkt, dat zal er ook wel staan. En daar mee bedoel ik niet, de basis begrippen van, hoe werkt nu een 2 takt motor. Maar meer in de manipulatie van die poorten.
En om 1 ieder een idee te geven van wat ik nu bedoel. Dat als men een uitlaatpoort naar boven groter gaat maken. Dat je dan in theorie tork / kracht gaat verliezen. En als mijn geheugen mij niet in de steek laat, spreken we hier over de arbeid, s slag. En om het wat begrijpelijker te maken voor 1 die niet weet wat er nu bedoelt word.
Als het mengsel word ontstoken door de bougie word er een kracht op de zuiger uitgeoefend. Dit resulteert in het gevolg dat de zuiger naar beneden word gedrukt. Op het moment dat de zuiger de uitlaatpoort tegen komt kan deze druk ontsnappen via de uitlaat. Dus, wat vertelt dit ons in theorie, hoe hoger de uitlaatpoort, hoe eerder die druk weg kan. En hoe korter de arbeid, s slag word. Goed, er is een manier dat je dit geheel nog verder kan manipuleren. Maar, ga zelf maar es lezen, en dan zul je zien dat er een wereld voor je open gaat. Verder heeft het ook te maken waar je interesses liggen.
Arbeid, s slag:
In korte lijnen, dit zorgt er voor dat je metje voor uit komt.
Denk nou niet dat de engineer die dit motortje bedacht heeft een idioot is. De beste man was aan handen en voeten gebonden door de wetgeving. Hij / zij is met iets gekomen, dat in de wetgeving past, rendabel is kwa verbruik. En dat het lang mee zou gaan.
Maar ff zonder door te willen ouwehoeren, wil gewoon wat meer weten over poort timing. Je kunt je de vraag stellen, waarom is het zo geconstrueerd zo als het is. De meest voor de hand liggende antwoorden zijn, meest economisch, zo ver je kunt spreken over het verbruik bij een 2 takt. Dat het zo lang mogelijk mee gaat. En dat er wetgeving is.......
Maar het verbruik, boeit me niet. En dat het wat korter mee gaat, vind ik ook niet zo interessant. En de wetgeving kan me ook de kont roesten. Kort om, allemaal lekker boeien.
Dus, is er winst te halen in de manipulatie van een poort timing. Denk het wel, als je weet hoe het werkt. Maar als je niet weet hoe te manipuleren, dan zul je, je een beetje in moeten lezen. Ik ben zo vrij om te denken dat er voldoende lectuur is die het waard is om door te nemen. En waarom zelf het wiel opnieuw proberen uit te vinden als een ander al het werk al heeft gedaan. De fijne kneepjes zul je zelf moeten uitvinden, maar de grove lijnen, die staan vast wel ergens verborgen in het juiste boek.
Het polijsten staat er immers ook geschreven, en hoe een poort timing werkt, dat zal er ook wel staan. En daar mee bedoel ik niet, de basis begrippen van, hoe werkt nu een 2 takt motor. Maar meer in de manipulatie van die poorten.
En om 1 ieder een idee te geven van wat ik nu bedoel. Dat als men een uitlaatpoort naar boven groter gaat maken. Dat je dan in theorie tork / kracht gaat verliezen. En als mijn geheugen mij niet in de steek laat, spreken we hier over de arbeid, s slag. En om het wat begrijpelijker te maken voor 1 die niet weet wat er nu bedoelt word.
Als het mengsel word ontstoken door de bougie word er een kracht op de zuiger uitgeoefend. Dit resulteert in het gevolg dat de zuiger naar beneden word gedrukt. Op het moment dat de zuiger de uitlaatpoort tegen komt kan deze druk ontsnappen via de uitlaat. Dus, wat vertelt dit ons in theorie, hoe hoger de uitlaatpoort, hoe eerder die druk weg kan. En hoe korter de arbeid, s slag word. Goed, er is een manier dat je dit geheel nog verder kan manipuleren. Maar, ga zelf maar es lezen, en dan zul je zien dat er een wereld voor je open gaat. Verder heeft het ook te maken waar je interesses liggen.
Arbeid, s slag:
In korte lijnen, dit zorgt er voor dat je metje voor uit komt.
Denk nou niet dat de engineer die dit motortje bedacht heeft een idioot is. De beste man was aan handen en voeten gebonden door de wetgeving. Hij / zij is met iets gekomen, dat in de wetgeving past, rendabel is kwa verbruik. En dat het lang mee zou gaan.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten