Handige info

boekjes, tekeningen en fotos die we hebben en uitleg hoe en waarom iets werkt.

Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees »

Goed dat jij precies weet hoe en waarom ze de constructie van de 301 zo bedacht hebben bij Sachs.

Het enigste dat ik ervan wil zeggen dat er juist een totaal andere reden was waarom de 301 blokjes zijn zoals ze zijn.

Als je je eens meer in de historie van Sachs en documentatie van de 301 verdiept zou je eens zwaar verbaasd kunnen zijn.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
joshua1
Berichten: 38
Lid geworden op: 22-05-2011 20:51

Bericht door joshua1 »

Dus in wezen zeg je nu, de sacks is onbetrouwbaar, zuipt benzine als een 6 cilinder op testosteron. En het mag niet op de weg als zijn de een snorfiets ?

Of euhhhhh, begrijp ik dit nu niet goed.

Joh, de historie van de sacks is interessant voor de gene die zich er voor interesseert. En dat jij vrottie die interesse hebt, bravo. En zal dan ook willen voorstellen, brand los, vertel het ons.
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees »

Mattheus 5:3

Amen
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
fehntjer
Spartametoloog
Berichten: 715
Lid geworden op: 10-10-2009 14:58

Bericht door fehntjer »

Moin,
ervoor Amen komt nog dit
ww.zweitaktertuning.de/cgi-bin/2tloader.pl?reqsite=Simulation_Software
voor onze 2 Takt Spezi is ook een uitlaat calculator bij en ook een Port calculator...
en warom is een Sachs (dit is de correcte nam)301 blok zo als hij is.
De backround voor de ontwikkeling was niet een technicus dit was de duitse wetten en ernaar kamen de technici

en nou komt Amen
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Afbeelding Afbeelding
jgvankampen
site mod
Berichten: 527
Lid geworden op: 22-12-2014 00:33

Bericht door jgvankampen »

Fehntjer hat gesprochen /ak /ak /ak /ak /ak
e pericoloso sporgersi
Afbeelding
Jan
Berichten: 443
Lid geworden op: 16-08-2012 13:46

Bericht door Jan »

joshua1 schreef:En dat bedoel ik vrottie. Maar naar alle waarschijnlijkheid denk je een verkeerde kant uit met wat ik nu bedoel met "het werkt niet heren ".

Maar ff zonder door te willen ouwehoeren, wil gewoon wat meer weten over poort timing. Je kunt je de vraag stellen, waarom is het zo geconstrueerd zo als het is. De meest voor de hand liggende antwoorden zijn, meest economisch, zo ver je kunt spreken over het verbruik bij een 2 takt. Dat het zo lang mogelijk mee gaat. En dat er wetgeving is.......

Maar het verbruik, boeit me niet. En dat het wat korter mee gaat, vind ik ook niet zo interessant. En de wetgeving kan me ook de kont roesten. Kort om, allemaal lekker boeien.

Dus, is er winst te halen in de manipulatie van een poort timing. Denk het wel, als je weet hoe het werkt. Maar als je niet weet hoe te manipuleren, dan zul je, je een beetje in moeten lezen. Ik ben zo vrij om te denken dat er voldoende lectuur is die het waard is om door te nemen. En waarom zelf het wiel opnieuw proberen uit te vinden als een ander al het werk al heeft gedaan. De fijne kneepjes zul je zelf moeten uitvinden, maar de grove lijnen, die staan vast wel ergens verborgen in het juiste boek.

Het polijsten staat er immers ook geschreven, en hoe een poort timing werkt, dat zal er ook wel staan. En daar mee bedoel ik niet, de basis begrippen van, hoe werkt nu een 2 takt motor. Maar meer in de manipulatie van die poorten.

En om 1 ieder een idee te geven van wat ik nu bedoel. Dat als men een uitlaatpoort naar boven groter gaat maken. Dat je dan in theorie tork / kracht gaat verliezen. En als mijn geheugen mij niet in de steek laat, spreken we hier over de arbeid, s slag. En om het wat begrijpelijker te maken voor 1 die niet weet wat er nu bedoelt word.

Als het mengsel word ontstoken door de bougie word er een kracht op de zuiger uitgeoefend. Dit resulteert in het gevolg dat de zuiger naar beneden word gedrukt. Op het moment dat de zuiger de uitlaatpoort tegen komt kan deze druk ontsnappen via de uitlaat. Dus, wat vertelt dit ons in theorie, hoe hoger de uitlaatpoort, hoe eerder die druk weg kan. En hoe korter de arbeid, s slag word. Goed, er is een manier dat je dit geheel nog verder kan manipuleren. Maar, ga zelf maar es lezen, en dan zul je zien dat er een wereld voor je open gaat. Verder heeft het ook te maken waar je interesses liggen.

Arbeid, s slag:

In korte lijnen, dit zorgt er voor dat je metje voor uit komt.

Denk nou niet dat de engineer die dit motortje bedacht heeft een idioot is. De beste man was aan handen en voeten gebonden door de wetgeving. Hij / zij is met iets gekomen, dat in de wetgeving past, rendabel is kwa verbruik. En dat het lang mee zou gaan.
Mattheus 6:13
Afbeelding
403F IB-0050 clublid.
jgvankampen
site mod
Berichten: 527
Lid geworden op: 22-12-2014 00:33

Bericht door jgvankampen »

Die Matheus waar reed hij op? Op een Sachs-Ezel? En ja probeer zo'n ezel maar eens te vijlen....dan trapt ie onverbiddelijk terug /tand /tand /tand
e pericoloso sporgersi
Afbeelding
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1496
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Bericht door spartarie »

jgvankampen schreef:Die Matheus waar reed hij op? Op een Sachs-Ezel? En ja probeer zo'n ezel maar eens te vijlen....dan trapt ie onverbiddelijk terug /tand /tand /tand
<> Ik lig in een deuk...
Ik ga verder met m'n bijbelkennis opfrissen.
joshua1
Berichten: 38
Lid geworden op: 22-05-2011 20:51

Bericht door joshua1 »

Ik sluit me bij je aan spartarie.

Maar dat je zo ver wilt gaan, dat je een geloof wilt aangrijpen. Hier schieten woorden te kort. Ik persoonlijk vind dit gegeven onvergefelijk. En dit meen ik uit de grond van mijn hart.

Heren schaam uw diep, maar dan ook heel diep.
Jan
Berichten: 443
Lid geworden op: 16-08-2012 13:46

Bericht door Jan »

@ Joshua:

Nee Joshua, je moet Spartarie niet betrekken, je moet mij hebben. Ik ben met Mattheus begonnen. E�n van je problemen is dat je niet leest maar wel roept.

Mattheus is welgemeend en het lijkt er op dat ik eindelijk je serieuze attentie heb.

Ik ben liefhebber van alles wat met Spartamet en vergelijkbaar te maken heeft en denk er wat van te weten al zal dat vast niet alles zijn. Ik wil graag een positieve bijdrage leveren aan dit forum en positieve bijdrages ontvangen maar ieder moet zelf uitmaken hoe hij of zij invulling geeft aan zijn of haar hobby.

Maar let op! Ik wil niet steeds maar weer de destructieve les gelezen worden door een belerend, nitwitterig forumlid met een enorme plaat voor zijn kop die uit is op zoveel mogelijk volgers. Ja Joshua, ik bedoel jou.

Positief bedoeld, Joshua, doe wat aan jezelf. Leer iets, steek wat op, luister en lees v��r je weer wat gaat roeptoeteren.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten