Het enige echte originele gezelligste forum voor alle Spartamet-Saxonette-Hudson-Rotary liefhebbers en hobbyspecialisten zonder commercieel oogmerk, wordt gratis lid!
Kreeg een mail (16-05-2015) van een bezoeker van ons forum.
Omdat we allemaal hier niet nieuwsgierig zijn heb ik gevraagd naar foto's van die oerMET :mrgreen:
als het allemaal klopt is zijn MET de oudste oerMET die tot nu toe bekend is.
en komt ie bovenaan op de lijst 8)
aller eerst moet ik zeggen grote bewondering te hebben voor het forum ,veel technische kennis aanwezig, echt klasse!!Mijn buurman gaat verhuizen en kwam met iets aan de deur wat nog net op een spartamet leek(jaren lang in een timmerwerkplaats gestaan) wou hem weggooien, ik zei weggooien kan altijd nog!
Onder het zaagsel kwam een bruine dames spartamet met frame nr 058xxx en op het blokje 86 en natuurlijk 099 ,verder geheel compleet.Na revisie en nieuwe olie 2x starten en hij loopt!!
Beste Onno, gefeliciteerd (ik ben toch wel een beetje jaloers) Wees er zuinig op en natuurlijk van harte welkom op het forum, ik voel me een beetje als Joop Zoetemelk....ook altijd tweede
Elke geredde Oermet bij een liefhebber is er een :lol:
Van wat ik nu weet is dat je een 86er oermet in een zeldzame kleur hebt.
In 1986 waren de standaard kleuren bruin grijs en wit.
De "luxe" uitvoeringen hadden verchroomde spatborden en bagagedrager
Frames werden productietechnisch in partijen gespoten i.v.m. de zelfde kleur.
Naar elke kleur moest de alles schoon gemaakt worden voor een andere kleur.
na een speciale bestelling voor de 2wielerhandel werd de verf opgemaakt en de extra frames in afwijkende kleuren opgeslagen.
Het personeel van Sparta had natuurlijk de beschikking over alle kleuren die opgeslagen waren als ze zelf een metje kochten.
De GERUCHTEN van de speciale bestellingen zeggen dat er ooit roze, en PTT-post rood metjes zijn gemaakt.