piep in de motor
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 05-06-2009 13:06
piep in de motor
Mijn metje wordt nu erg vaak gebruikt, minimaal 30 km per dag!
Nu beginnen er zoetjes aan een paar kleine dingetjes op te vallen.
Het eerste is een piep in de motor, soort pfwiiiiieeeet geluidje, alsof je een ballon tussen je vingers laat leeglopen maar dan minder hard.
Na een tijdje, soms 5, soms 10 minuten, is dat geluid weg.
Nu kwam ik er vandaag achter dat de olievulschroef los zat, dus hoop dat dat het was eigenlijk, zo niet, iemand een beter idee??
de dop lijkt dol te zijn, heb hem nog wel vastgekregen, maar kan niet veel meer hebben, ook is ie wat krom
En dan het volgende, niet echt een probleem, maar hooguit een beetje zonde.
De dame zuipt.....
Ik rijd gemiddeld een 30/35 kilometer per dag en moet iedere dag tanken??
Ik moet het nog een keertje uitproberen, maar als ik goed reken rijd ik gemiddeld 45 km op een tank, is dit niet heel weinig of verkijk ik me daarop omdat het grote afstanden zijn?
Zoals het er nu uitziet rijd ik zo'n 175 km op 5.5 liter benzine...
Nu beginnen er zoetjes aan een paar kleine dingetjes op te vallen.
Het eerste is een piep in de motor, soort pfwiiiiieeeet geluidje, alsof je een ballon tussen je vingers laat leeglopen maar dan minder hard.
Na een tijdje, soms 5, soms 10 minuten, is dat geluid weg.
Nu kwam ik er vandaag achter dat de olievulschroef los zat, dus hoop dat dat het was eigenlijk, zo niet, iemand een beter idee??
de dop lijkt dol te zijn, heb hem nog wel vastgekregen, maar kan niet veel meer hebben, ook is ie wat krom
En dan het volgende, niet echt een probleem, maar hooguit een beetje zonde.
De dame zuipt.....
Ik rijd gemiddeld een 30/35 kilometer per dag en moet iedere dag tanken??
Ik moet het nog een keertje uitproberen, maar als ik goed reken rijd ik gemiddeld 45 km op een tank, is dit niet heel weinig of verkijk ik me daarop omdat het grote afstanden zijn?
Zoals het er nu uitziet rijd ik zo'n 175 km op 5.5 liter benzine...
Door de aankoop van mijn Metje krijg ik nu eindelijk een zetje!
- Prutser-2009
- Erelid
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 14-12-2010 09:59
het zou kunnen zijn dat het ontluchtingskanaaltje dicht zit
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
403F IB-0050 clublid
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
403F IB-0050 clublid
- Prutser-2009
- Erelid
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 14-12-2010 09:59
yep, de laatste keer dat bij mijn spartamet een piepje kwam kwam het omdat de hand van mijn schoonmoeder tussen de spaken zat <>
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
403F IB-0050 clublid
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
403F IB-0050 clublid
dan heeft jouw schoonmoeder zeker met dit motortje iets te maken gehad :twisted:
Een kapot vrijlooptandwiel
De keerring is 100% goed roest overal.
Straatvuil in de kap het trektouwtje is er bruin van geworden.
vliegwiel zijde ook geen lekkage maar ook weer roest.
De decompressieklep en Bougie hebben ook niet gelekt en je raad het al weer roest.
De liqui moly intern heeft alles goed intern gesmeerd en heel gehouden.
De tupperware en de carterdelen zijn goed en mogen nu in bad.
De lagers en andere kleine onderdelen mogen in de ultrasoonreiniger.
wat heeft dan de piep en gerammel veroorzaakt?
De uitlaat: rammelen, defecte O ring
Inlaatmembraan lipje scheef.
Roestschade aan de naafhuls en de remmen.
Een kapot vrijlooptandwiel
De keerring is 100% goed roest overal.
Straatvuil in de kap het trektouwtje is er bruin van geworden.
vliegwiel zijde ook geen lekkage maar ook weer roest.
De decompressieklep en Bougie hebben ook niet gelekt en je raad het al weer roest.
De liqui moly intern heeft alles goed intern gesmeerd en heel gehouden.
De tupperware en de carterdelen zijn goed en mogen nu in bad.
De lagers en andere kleine onderdelen mogen in de ultrasoonreiniger.
wat heeft dan de piep en gerammel veroorzaakt?
De uitlaat: rammelen, defecte O ring
Inlaatmembraan lipje scheef.
Roestschade aan de naafhuls en de remmen.
- Prutser-2009
- Erelid
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 14-12-2010 09:59
die heeft wel erg veel roest, het lijkt wel alsof die een tijdje over het noodzeestrand heeft gereden met het zoute water.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
403F IB-0050 clublid
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
403F IB-0050 clublid
De roest is nu weg :lol:
Eerst de ontkoolde ontroeste en verstevigde uitlaat.
Natuurlijk moest er weer een Helicoil aan de vliegwielzijde in. /tand
Vers opgebouwde krukas en aandrijfas.
Afstellen, dichtmaken en weer in het wiel hangen.
Achterwiel voorzien van vers nieuw rubber.
Onsteking afgesteld, getest en decoklep ontroest geverfd en getest
Trekstartkap schoongemaakt gesmeerd en schoon gemaakt.
Carburateur een ultrasoon bad arrangement gegeven.
Pijpje teruggeduwd en pennetje in membraan opnieuw gelijmd.
alles schoon alles klaar :lol:
Eerst de ontkoolde ontroeste en verstevigde uitlaat.
Natuurlijk moest er weer een Helicoil aan de vliegwielzijde in. /tand
Vers opgebouwde krukas en aandrijfas.
Afstellen, dichtmaken en weer in het wiel hangen.
Achterwiel voorzien van vers nieuw rubber.
Onsteking afgesteld, getest en decoklep ontroest geverfd en getest
Trekstartkap schoongemaakt gesmeerd en schoon gemaakt.
Carburateur een ultrasoon bad arrangement gegeven.
Pijpje teruggeduwd en pennetje in membraan opnieuw gelijmd.
alles schoon alles klaar :lol:
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 17-12-2009 19:59
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten