Pech onderweg

leuke of minder leuke ervaringen en voorvallen met de spartamet.
Wrackhoudt
Berichten: 26
Lid geworden op: 12-04-2010 21:45

Pech onderweg

Bericht door Wrackhoudt »

Historie:
Afgelopen maand 2x in de week tocht van ongeveer 130 km ,waarvan 50 km aan 1stuk, dus motor goed warm ,smering 1:70/1:80.
Nooit geen enkel probleem heeft zich voorgedaan.
Vandaag 10 km onderwg ,motor slaat plotseling af, zonder gepruttel.
Controle vlotterbak=vol
Andere bougie ,start weer.
Slaat na 1km weer af.
Nog een andere bougie, start weer.
Slaat na ongeveer 500 meter weer af.
Na 1km fietsen start weer.
Zo door gemarteld ,stukje fietsen, starten, 500 meter rijden afslaan met gepruttel enz , enz.
Onderweg ruim een uur stilgestaan ,dus motor goed afgekoeld. rijdt laatse 3 km. zo naar huis ,zonder problemen.
Ga nu voor de volgende opties.
1 Nieuwe CDI.
2 Nieuwe ontsteking
3 Carburateur demonteren, pijpje misschien te hoog !
Suggesties welkom of andere volgorde van werken, bijvoorbeeld 3,1,2
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1499
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Bericht door spartarie »

Ik zou eerst kijken of dat buisje zich inderdaad omhoog gewerkt heeft.
Dat kan het heel goed zijn, in de tijd dat jij er een andere bougie indraait stroomt de vlotterbak weer vol en doet hij het weer....voor even.
Wrackhoudt
Berichten: 26
Lid geworden op: 12-04-2010 21:45

Bericht door Wrackhoudt »

Zat onderwg ook te denken aan het koperen buisje ,maar kan niet verklaren ,waarom de laatste 3 km. metje wel op volle snelheid bleef doorlopen.
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1499
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Bericht door spartarie »

Dan ruikt ie de stal.... :D
Je kan ook nog kijken of de stekkertjes op de CDI nog goed contact maken.
Zit de bougiedop goed op de kabel geschroefd?
gvanrossem
Berichten: 86
Lid geworden op: 03-08-2011 08:36

pech onderweg

Bericht door gvanrossem »

Henny,

ik houd het op een kapotte spoel, of de massadraad maakt zo nu dan contact met het chassis

groet

gert v rossem
Wrackhoudt
Berichten: 26
Lid geworden op: 12-04-2010 21:45

Bericht door Wrackhoudt »

Gert,
Ben bang dat ontsteking het gaat begeven.
Kan anders niet veklaren ,dat bij afgekoelde motor, wel weer volgas door kon rijden.
Vrijdag as. maar eens wat onderdelen uitruilen.
Het was anders wel een rot eind fietsen vanaf Rabbit Hill.
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3286
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees »

De spoel 10 minuten op 80-100 graden in de oven leggen.
Dan meteen de spoel doormeten.

zijn de waardes op temperatuur goed ligt het niet aan de spoel.
is de bougie mooi chocomel bruin is de verbranding en ontsteking ook goed.

Het koperen buisje lijkt mij in dit geval ook de hoofdverdachte.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Knutselsmurf
Berichten: 600
Lid geworden op: 31-08-2011 21:23

Bericht door Knutselsmurf »

Duidelijk een voorbeeld van een zich als een aankomende manager opgewerkt buisje..
Kakelen kan iedereen, maar een ei leggen is de kunst.
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3286
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees »

Net de toppers.

Ik noem geen "artiesten" namen anders heb ik een teiltje nodig :twisted:

kei irritant, hoop bling bling en onvermijdbaar ( TV, radio, theatherposters ) :cry:
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Wrackhoudt
Berichten: 26
Lid geworden op: 12-04-2010 21:45

Bericht door Wrackhoudt »

Bougie was mooi "chocolade" bruin.
Vraag blijf, waarom met warme motor, om de 500 a 700 meter steeds uitvallen.
Na ongeveer een uur afgekoeld te zijn ,gewoon 3km op topsnelheid (28)blijven rijden.
Ga er vrijdag mee aan de gang.
Eerst even carburateur demonteren, dit is het meeste werk, ontsteking en cdi vervangen stelt niet veel voor.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 0 gasten