Pech onderweg
Even wat natuurkunde
Elk type materiaal heeft een andere uitzettingsco�ffici�nt.
Dat wil zeggen dat door warmte het ene materiaal meer uitzet als het andere
Het carburateur huis is van Zamak en het Buisje voor het vullen van de vlotterkamer is van messing.
als het messingbuisje net te lang is bij warme motor word je vlotterkamer niet meer goed gevuld.
Bij koude motor word de vlotterkamer wel gevuld.
Het verschil in materialen is ook de oorzaak dat dit messing buisje omhoog komt.
Elk type materiaal heeft een andere uitzettingsco�ffici�nt.
Dat wil zeggen dat door warmte het ene materiaal meer uitzet als het andere
Het carburateur huis is van Zamak en het Buisje voor het vullen van de vlotterkamer is van messing.
als het messingbuisje net te lang is bij warme motor word je vlotterkamer niet meer goed gevuld.
Bij koude motor word de vlotterkamer wel gevuld.
Het verschil in materialen is ook de oorzaak dat dit messing buisje omhoog komt.
-
- Berichten: 600
- Lid geworden op: 31-08-2011 21:23
Waarvan akte.Vrotkees schreef:Even wat natuurkunde :wink:
Elk type materiaal heeft een andere uitzettingsco�ffici�nt.
Dat wil zeggen dat door warmte het ene materiaal meer uitzet als het andere
Het carburateur huis is van Zamak en het Buisje voor het vullen van de vlotterkamer is van messing.
als het messingbuisje net te lang is bij warme motor word je vlotterkamer niet meer goed gevuld.
Bij koude motor word de vlotterkamer wel gevuld.
Het verschil in materialen is ook de oorzaak dat dit messing buisje omhoog komt.
Bij een omhoog gekomen buisje loopt de brandstof veel langamer door.
Dat is ook de reden dat na enige tijd de motor weer start omdat, zij het langzamer,
het vlotterhuis zich weer gevult heeft.
Kakelen kan iedereen, maar een ei leggen is de kunst.
-
- Berichten: 600
- Lid geworden op: 31-08-2011 21:23
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 12-04-2010 21:45
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 12-04-2010 21:45
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 12-04-2010 21:45
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 12-04-2010 21:45
Vervolg "Pech Onderweg"
Vandaag weer tocht gemaakt van 50 KM.
Volgende onderdelen meegenomen.
2x CDI.
1x Ontsteking.
Bijbehorende gereedschap.
Carburateur was dus al totaal schoongemaakt inclusief pijpje trekken!
Ja, hoor na 2,5 km afslaan.Cdi vervangen.
Direct weer starten ,echter na 750 meter afslaan.
Nogmaals cdi vervangen ,direct starten en weer na 750 meter afslaan.
Vervolgens ontstekingspoel vevangen .
Direct weer starten en tot nu toe probleemloos ruim 46 km. aan een stuk gereden.
Conclusie : ONTSTEKING STUK.
Dit is voor mij nu de vierde ontsteking in bijna twintig jaar.
Dus vijf jaar met een ontstekingspoel. Persoonlijk vind ik dit geen slecht gemiddelde.
Volgende onderdelen meegenomen.
2x CDI.
1x Ontsteking.
Bijbehorende gereedschap.
Carburateur was dus al totaal schoongemaakt inclusief pijpje trekken!
Ja, hoor na 2,5 km afslaan.Cdi vervangen.
Direct weer starten ,echter na 750 meter afslaan.
Nogmaals cdi vervangen ,direct starten en weer na 750 meter afslaan.
Vervolgens ontstekingspoel vevangen .
Direct weer starten en tot nu toe probleemloos ruim 46 km. aan een stuk gereden.
Conclusie : ONTSTEKING STUK.
Dit is voor mij nu de vierde ontsteking in bijna twintig jaar.
Dus vijf jaar met een ontstekingspoel. Persoonlijk vind ik dit geen slecht gemiddelde.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast