Pech onderweg
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 12-04-2010 21:45
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 12-04-2010 21:45
Gisteren lange rit gemaakt, (140 KM.)
Zit de eerste kilometers na een reparatie ,in dit geval de spoelwissel ,altijd wat gespannen af te wachten of er iets staat te gebeuren, en ja hoor na ongeveer 25KM. midden in de bush -bush van de VELUWE gepruttel en afslaan.
Zou ik de spoel te dicht op het vliegwiel gemonteerd hebben ?
Ik had de spoel op het oog gemonteerd.
Dus trekkap gedemonteerd, nee afstand ziet er goed uit.
Vervolgens cdi gewisseld ,geen resultaat.
Dan maar een andere bougie , ook niet starten.
Verdorie, dan maar de carburateur verwisselen, ja ik sleep wat mee zo langzamerhand aan onderdelen.
En als dit ook niet werkt ,wordt het FIETSEN , ben ik geen voorstander van, laat staan heuvel op.
Maar ho wacht eens even, afgelopen vrijdag al bijna 50 KM. proefgereden , werp dus een blik in de benzinetank, juist ja , goed geraden, tank bijna leeg !
Normaal gesproken vertrek ik altijd met volle tank van huis.
Dus reservecan van 0,8 ltr. , ja die gaat ook altijd mee plus olie, in de tank gedaan.
Een ruk aan het touwtje en het metje gaat weer als de brandweer.
Conclusie van het gehele gebeuren van afgelopen weken, eerste gedachte bij plotseling aflslaan, het is de spoel , was dus juist,maar het Metje laat je altijd verrassen en denk twee maal na voordat je begint te sleutelen.
Nu de R. komt weer in de maand ,dus het Metje krijgt zijn verdiende rust, nog even alles schoonmaken ,benzine aftappen uit tank en carburateur en de verbrandingsruuimte inspuiten met WD 40.
Zit de eerste kilometers na een reparatie ,in dit geval de spoelwissel ,altijd wat gespannen af te wachten of er iets staat te gebeuren, en ja hoor na ongeveer 25KM. midden in de bush -bush van de VELUWE gepruttel en afslaan.
Zou ik de spoel te dicht op het vliegwiel gemonteerd hebben ?
Ik had de spoel op het oog gemonteerd.
Dus trekkap gedemonteerd, nee afstand ziet er goed uit.
Vervolgens cdi gewisseld ,geen resultaat.
Dan maar een andere bougie , ook niet starten.
Verdorie, dan maar de carburateur verwisselen, ja ik sleep wat mee zo langzamerhand aan onderdelen.
En als dit ook niet werkt ,wordt het FIETSEN , ben ik geen voorstander van, laat staan heuvel op.
Maar ho wacht eens even, afgelopen vrijdag al bijna 50 KM. proefgereden , werp dus een blik in de benzinetank, juist ja , goed geraden, tank bijna leeg !
Normaal gesproken vertrek ik altijd met volle tank van huis.
Dus reservecan van 0,8 ltr. , ja die gaat ook altijd mee plus olie, in de tank gedaan.
Een ruk aan het touwtje en het metje gaat weer als de brandweer.
Conclusie van het gehele gebeuren van afgelopen weken, eerste gedachte bij plotseling aflslaan, het is de spoel , was dus juist,maar het Metje laat je altijd verrassen en denk twee maal na voordat je begint te sleutelen.
Nu de R. komt weer in de maand ,dus het Metje krijgt zijn verdiende rust, nog even alles schoonmaken ,benzine aftappen uit tank en carburateur en de verbrandingsruuimte inspuiten met WD 40.
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 12-04-2010 21:45
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 12-04-2010 21:45
Je zou ook kunnen overwegen een OV chipkaart als nood mee te nemen.Wrackhoudt schreef:Op bepaalde plaatsen in het land heb ik reserve wielen staan.
Mocht het nodig zijn.
kun je altijd naar huis om dan met de auto de MET op te halen :wink:
Tot zover ben ik altijd thuis gekomen met de MET.
verschillende keren carburateur schoonmaken. en een keer de uitlaat vastdraaien.
Als je geen benzine meer hebt of het touwtje breekt moet je fietsen.
Heb maar 1 keer de MET moeten gaan ophalen nadat ze me aangereden hadden.
en 1 keer de MET naar huis moeten duwen toen ik een klapband had gekregen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast