De revisie van Mijn tweede Met
De revisie van Mijn tweede Met
Om wat overzicht te houden, ben een nieuw topic begonnen.
Het achterwiel en de motor waren erg vies, en om toch een beetje schoon te werken, heb ik deze los gemaakt.
Hierna heb ik eerst drie vrienden klaar gezet, shag, bier en Dusty.
En toen was het freewheel aan de beurt, u raad het al, vast, zeer vast.
Omdat ik de benodigde sleutel hiervoor nog niet heb, kwamen de hamer en beitel naar voren.
Vergeet het maar, ze wilde niet los, hierop heb ik de binnenring los gedraaid, met als gevolg, alle kogeltjes over de vloer.
Afijn, ik heb ze weer, en kan weer verder, nu maar met een moordenaar, dit blijkt toch altijd een prima stuk gereedschap.
Nu ze los zijn mag Dusty zijn werk doen, en dat doet ie goed, zeer goed zelfs.
Zoals jullie zien zijn het luchtfilter , en CDI er al vanaf, en wat ik hier tegenkwam....Foto's zeggen meer dan woorden, de Met zou niet veel hebben gelopen.
De plannen voor vandaag, freewheel weer in mekaar zetten, als dit nog mogelijk is, en dan de carburateur eraf halen en schoonmaken.
Eens kijken wat we hier tegen gaan komen.
Wordt vervolgd........
Het achterwiel en de motor waren erg vies, en om toch een beetje schoon te werken, heb ik deze los gemaakt.
Hierna heb ik eerst drie vrienden klaar gezet, shag, bier en Dusty.
En toen was het freewheel aan de beurt, u raad het al, vast, zeer vast.
Omdat ik de benodigde sleutel hiervoor nog niet heb, kwamen de hamer en beitel naar voren.
Vergeet het maar, ze wilde niet los, hierop heb ik de binnenring los gedraaid, met als gevolg, alle kogeltjes over de vloer.
Afijn, ik heb ze weer, en kan weer verder, nu maar met een moordenaar, dit blijkt toch altijd een prima stuk gereedschap.
Nu ze los zijn mag Dusty zijn werk doen, en dat doet ie goed, zeer goed zelfs.
Zoals jullie zien zijn het luchtfilter , en CDI er al vanaf, en wat ik hier tegenkwam....Foto's zeggen meer dan woorden, de Met zou niet veel hebben gelopen.
De plannen voor vandaag, freewheel weer in mekaar zetten, als dit nog mogelijk is, en dan de carburateur eraf halen en schoonmaken.
Eens kijken wat we hier tegen gaan komen.
Wordt vervolgd........
Mijn Met is als mijn vrouw,
ik wil alles, en zij wil niks.
ik wil alles, en zij wil niks.
heb de titel aangepast
De revisie van je 2de met is bij deze officieel begonnen
Ik begin een revisie altijd met Dasty en eindig met bier
dat vrijlooptandwiel kun je bij het oud ijzer gooien nu.
de sokkentang heeft de vlakken beschadigd
eerst goed kijken hoeveel tanden je oude vrijloop tandwiel had.
2de hands zijn ze niet zo duur.
De revisie van je 2de met is bij deze officieel begonnen
Ik begin een revisie altijd met Dasty en eindig met bier
dat vrijlooptandwiel kun je bij het oud ijzer gooien nu.
de sokkentang heeft de vlakken beschadigd
eerst goed kijken hoeveel tanden je oude vrijloop tandwiel had.
2de hands zijn ze niet zo duur.
Aanpassing is oke, Vrot, al wilde ik het niet meteen een echte revisie noemen. :D Ik ben er nog niet uit of ik het blok ga splitsen, ik voel nog nergens speling, het besluit hierover komt nog, als ik verder ben.
Voor nu, eerst het freewheel bekijken, alles lijkt in orde, proberen dus.
Nadat alles in een Dusty-badje heeft gelegen, hier en daar een braampje weg gevijld, een veertje(van een palletje) beetje terug gebogen, een fris laagje vet, en wat denk je Vrot?? Niks geen oud ijzer.. :D :D
Kleine mededeling van mijn kant, wees zuinig met vet, gebruik je te veel, dan mag je het hele verhaal opnieuw uitvoeren, net als mij., door teveel vet kunnen de palletjes niet meer bewegen.
Dit was redelijk vlot geklaard, op naar de Bing carburateur.
Man man, wat een drama, het huilen stond mij nader dan het lachen.
Na het losdraaien van de twee schroeven, wilde ik de bougiekabel al mee trekken om de carb te lossen,wat bleek, bovenplaat gebroken.
Gelukkig niet op de cruciale delen, maar toch, wel verdo........, heb ik weer.
Goed dan, nog geen man overboord, zo loopt ie ook nog wel, dus we gaan verder, scheurtjes in het vlotterbak, grrrr, secondelijm. Weer verder, bovenplaat lossen, nu komt het buisje van de benzinetoevoer meteen mee.
En zo mis ik ook het veertje van de gasschuif, ik word geeeeekkkkkkkkkk.. :twisted:
Dit heb ik opgelost door een balpen te slopen, en met deze veer een nieuw veertje te maken, ook weer voor mekaar.
En dan komt het meest vergeten(ondergewaardeerde) onderdeel(heb ik gelezen), de venturie...
Het lijkt er op dat ze deze al eens hebben getrokken, en volgens mij met een tang via de inlaat, hij is een beetje platter en hij heeft een scheur boven het gaatje, tevens zaten de vier kleine gaatjes dicht door waarschijnlijk lijm.
De venturie kon ik niet meer boren en tappen,dus heb ik er een korte parker ingedraaid, en met een combinatietang eruit getrokken.
Ik ga deze venturie proberen te hergebruiken, maar ik heb er een zwaar hoofd in. Verders heb ik alles in een spiritusbadje gezet, alle gaatjes door gestoken met een remkabeldraadje, en alles weer in mekaar gezet, tot zover lijkt het goed te gaan, buiten de venturie om.
Tijd voor de BBQ, altijd lekker.
In de tussentijd de benzinetank gedemonteerd, uitwendig met dusty schoongemaakt, en volgegooid met spiritus, tussendoor flink geschud, en na een tijdje leeggegooid in een koffiefilter.Ik weet het ook wel, dat dit een overbodig werkje is, maar ik had toch niks beters te doen..........Toch even een foto van de eerste twee filteringen.
Tussendoor heb ik het achterspatbord en de bagagedrager nog gereinigd met dusty, nu kan ik er nog goed bij.
Nu stop ik er even mee, van de week weer verder, en nadenken of ik het blok nog ga splitsen. Het viel mij bdw wel op, dat de olieplug amper vast zat, en dat ik geen olie heb zien lekken. Vreemd, want ik heb het blok ook meerdere keren ook op de kop gehad tijdens het schoonmaken... mmmmhh.
Wordt Vervolgd.. :D
Voor nu, eerst het freewheel bekijken, alles lijkt in orde, proberen dus.
Nadat alles in een Dusty-badje heeft gelegen, hier en daar een braampje weg gevijld, een veertje(van een palletje) beetje terug gebogen, een fris laagje vet, en wat denk je Vrot?? Niks geen oud ijzer.. :D :D
Kleine mededeling van mijn kant, wees zuinig met vet, gebruik je te veel, dan mag je het hele verhaal opnieuw uitvoeren, net als mij., door teveel vet kunnen de palletjes niet meer bewegen.
Dit was redelijk vlot geklaard, op naar de Bing carburateur.
Man man, wat een drama, het huilen stond mij nader dan het lachen.
Na het losdraaien van de twee schroeven, wilde ik de bougiekabel al mee trekken om de carb te lossen,wat bleek, bovenplaat gebroken.
Gelukkig niet op de cruciale delen, maar toch, wel verdo........, heb ik weer.
Goed dan, nog geen man overboord, zo loopt ie ook nog wel, dus we gaan verder, scheurtjes in het vlotterbak, grrrr, secondelijm. Weer verder, bovenplaat lossen, nu komt het buisje van de benzinetoevoer meteen mee.
En zo mis ik ook het veertje van de gasschuif, ik word geeeeekkkkkkkkkk.. :twisted:
Dit heb ik opgelost door een balpen te slopen, en met deze veer een nieuw veertje te maken, ook weer voor mekaar.
En dan komt het meest vergeten(ondergewaardeerde) onderdeel(heb ik gelezen), de venturie...
Het lijkt er op dat ze deze al eens hebben getrokken, en volgens mij met een tang via de inlaat, hij is een beetje platter en hij heeft een scheur boven het gaatje, tevens zaten de vier kleine gaatjes dicht door waarschijnlijk lijm.
De venturie kon ik niet meer boren en tappen,dus heb ik er een korte parker ingedraaid, en met een combinatietang eruit getrokken.
Ik ga deze venturie proberen te hergebruiken, maar ik heb er een zwaar hoofd in. Verders heb ik alles in een spiritusbadje gezet, alle gaatjes door gestoken met een remkabeldraadje, en alles weer in mekaar gezet, tot zover lijkt het goed te gaan, buiten de venturie om.
Tijd voor de BBQ, altijd lekker.
In de tussentijd de benzinetank gedemonteerd, uitwendig met dusty schoongemaakt, en volgegooid met spiritus, tussendoor flink geschud, en na een tijdje leeggegooid in een koffiefilter.Ik weet het ook wel, dat dit een overbodig werkje is, maar ik had toch niks beters te doen..........Toch even een foto van de eerste twee filteringen.
Tussendoor heb ik het achterspatbord en de bagagedrager nog gereinigd met dusty, nu kan ik er nog goed bij.
Nu stop ik er even mee, van de week weer verder, en nadenken of ik het blok nog ga splitsen. Het viel mij bdw wel op, dat de olieplug amper vast zat, en dat ik geen olie heb zien lekken. Vreemd, want ik heb het blok ook meerdere keren ook op de kop gehad tijdens het schoonmaken... mmmmhh.
Wordt Vervolgd.. :D
Mijn Met is als mijn vrouw,
ik wil alles, en zij wil niks.
ik wil alles, en zij wil niks.
Het spoelen van de tank was sarcastisch bedoeld, wat een troep zit daarin.Vrotkees schreef:zie je al dat het een revisie word
je hebt nu al 2 onderdelen die niet meer goed zijn :wink:
de tank schoonmaken is alles behalve een zinloze bezigheid
daar begint de troep die in de carburateur komt.
je zou eens moeten zien hoe goor de benzinekraantjes zijn die in de tanks met benzinekraan zitten.
Volgende ronde is het zuiveren van de kraan, ik heb hier vieze foto's van gezien, volgens mij van fehntjer.
Mijn Met is als mijn vrouw,
ik wil alles, en zij wil niks.
ik wil alles, en zij wil niks.
Weer wat gedaan, benzinekraan op de Frehntjer-wijze behandeld. :D
Nog bedankt voor de link, Frehntjer, mooi topic, wat ik dankbaar heb gebruikt.
Om te beginnen de kraan van de tank gehaald, en dan zie je dit....
Als dit het geval is, kun je spoelen wat je wilt, maar deze bagger krijg je er niet uit, zonder de kraan te demonteren.
Nu de kraan er toch af is, meteen maar uit mekaar halen voor een goede reiniging, dit bleek in dit geval niet erg nodig, maar ik was toch bezig.
Eerst alles in de dusty,daarna afspoelen met spiritus, vervolgens met gloepensheet water naspoelen, en nog eens met spiritus een eindspoeling te geven, met als resultaat, een bijna nieuwe kraan.
In de tussentijd heb ik de tank gevuld met dusty en heet water, rustig laten trekken, meerdere malen nagespoeld met heet water, en daarna twee keer met spiritus. Dit ligt nu na te dampen, te drogen. Morgen de kraan er weer in terug plaatsen als alles goed droog is.
Voor zover klaar, nu even goed nadenken wat ik verder ga doen, ik begin een beetje vast te lopen, met wat ik moet doen.
Ik sta open voor suggesties, kom maar op..... 8)
Nog bedankt voor de link, Frehntjer, mooi topic, wat ik dankbaar heb gebruikt.
Om te beginnen de kraan van de tank gehaald, en dan zie je dit....
Als dit het geval is, kun je spoelen wat je wilt, maar deze bagger krijg je er niet uit, zonder de kraan te demonteren.
Nu de kraan er toch af is, meteen maar uit mekaar halen voor een goede reiniging, dit bleek in dit geval niet erg nodig, maar ik was toch bezig.
Eerst alles in de dusty,daarna afspoelen met spiritus, vervolgens met gloepensheet water naspoelen, en nog eens met spiritus een eindspoeling te geven, met als resultaat, een bijna nieuwe kraan.
In de tussentijd heb ik de tank gevuld met dusty en heet water, rustig laten trekken, meerdere malen nagespoeld met heet water, en daarna twee keer met spiritus. Dit ligt nu na te dampen, te drogen. Morgen de kraan er weer in terug plaatsen als alles goed droog is.
Voor zover klaar, nu even goed nadenken wat ik verder ga doen, ik begin een beetje vast te lopen, met wat ik moet doen.
Ik sta open voor suggesties, kom maar op..... 8)
Mijn Met is als mijn vrouw,
ik wil alles, en zij wil niks.
ik wil alles, en zij wil niks.
-
- site mod
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 22-12-2014 00:33
Arnoud....dit zijn wel de dingen die je moet doen om straks heerlijk rond te kunnen tuffen op je Met. Toe ik mijn grijze Met opgehaald had en via Vrotkees naar huis ben gereden, bij Vrot blokje uit elkaar gehaald om te kijken wat er nog goed was keek mijn vrouw me aan en vroeg "gaat het wel goed met je jongen ?" uiteindelijk is mijn Oermet helemaal klaar en ben ik er verschrikkelijk blij mee.
Geduld, nog meer geduld en uiteindelijk heel veel geduld is de oplossing.
/agadu /agadu
Geduld, nog meer geduld en uiteindelijk heel veel geduld is de oplossing.
/agadu /agadu
e pericoloso sporgersi
zie het zo arnoud.
Al die kleine dingen kosten een hoop werk.
maar als je weer alles in elkaar gaat zetten schiet het flink op.
Ik begin ook eerst altijd met de tupperware en de kleine dingen om het blok heen.
- trekkap
- tank / kraan
- Standaard
- kabels / stuur
- carburateur / ontsteking
Voordat je het weet haal je een METje helemaal uitelkaar en zet je die ook weer goed in elkaar.
Al die kleine dingen kosten een hoop werk.
maar als je weer alles in elkaar gaat zetten schiet het flink op.
Ik begin ook eerst altijd met de tupperware en de kleine dingen om het blok heen.
- trekkap
- tank / kraan
- Standaard
- kabels / stuur
- carburateur / ontsteking
Voordat je het weet haal je een METje helemaal uitelkaar en zet je die ook weer goed in elkaar.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast