zuigerwand type 599.
-
- Berichten: 600
- Lid geworden op: 31-08-2011 21:23
Is het niet zo dat de binnenkant van die cylinder van een chroomlaag is voorzien?
Onder andere Briggs and Stratton heeft dat ook, en daar loopt dan een aluminium
zuiger in.
Hard op zacht, weet je wel.
Als dat het geval is kan je de cylinder laten hohnen en opnieuw laten verchromen.
Onder andere Briggs and Stratton heeft dat ook, en daar loopt dan een aluminium
zuiger in.
Hard op zacht, weet je wel.
Als dat het geval is kan je de cylinder laten hohnen en opnieuw laten verchromen.
Kakelen kan iedereen, maar een ei leggen is de kunst.
-
- site mod
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 22-12-2014 00:33
Moin,
@Henk , kijk maar naa de Gietnummer op de Carter .
Ik zeg dat is een blok met de Gietnummer van januari 2004 .
gietnummer van de herstel
een origineel chineze blok
de Nikalsil bekleed is niet compleet en gelepen (geen chroom), de kanten van de kanalen zijn niet staal kijkt uit als uitgefreten
kijkjes de kanten van de kanalen
gelepen Nikasil
Nikasil niet compleet
zuiger heeft een fase
@Henk , kijk maar naa de Gietnummer op de Carter .
Ik zeg dat is een blok met de Gietnummer van januari 2004 .
gietnummer van de herstel
een origineel chineze blok
de Nikalsil bekleed is niet compleet en gelepen (geen chroom), de kanten van de kanalen zijn niet staal kijkt uit als uitgefreten
kijkjes de kanten van de kanalen
gelepen Nikasil
Nikasil niet compleet
zuiger heeft een fase
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Ik heb laatst 4 stuks 599 opengemaakt.
en vorig jaar 1 stuk van het Metje van Miranda
en ze hebben allemaal matige tot flinke schade aan de cilinderwand.
Ik weet dat er een partij blokjes zo rond 2000/1 van 599 is geweest waar het uitval percentage 85% is geweest. De cilinder was slecht en verkeerd gehard. de krukassen hadden te zwakke lagers. De zuigerveren van te zwak materiaal.
al die blokjes die ik opengemaakt heb komen uit deze periode.
Destijds was het een nachtmerrie voor Brittijn dat de kwaliteit van de blokjes zo slecht was.
Er was een periode dat de gemiddelde fietsenmaker 3-4 blokjes per dag verving onder garantie.
een 2004 599 model en verder zouden beter moeten zijn
en vorig jaar 1 stuk van het Metje van Miranda
en ze hebben allemaal matige tot flinke schade aan de cilinderwand.
Ik weet dat er een partij blokjes zo rond 2000/1 van 599 is geweest waar het uitval percentage 85% is geweest. De cilinder was slecht en verkeerd gehard. de krukassen hadden te zwakke lagers. De zuigerveren van te zwak materiaal.
al die blokjes die ik opengemaakt heb komen uit deze periode.
Destijds was het een nachtmerrie voor Brittijn dat de kwaliteit van de blokjes zo slecht was.
Er was een periode dat de gemiddelde fietsenmaker 3-4 blokjes per dag verving onder garantie.
een 2004 599 model en verder zouden beter moeten zijn
-
- site mod
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 22-12-2014 00:33
-
- site mod
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 22-12-2014 00:33
-
- site mod
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 22-12-2014 00:33
-
- site mod
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 22-12-2014 00:33
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten