Ik volg jullie op afstand.Drager schreef:Bij een deco hoef je allen het slangetje die naar de uilaat gaat af te stoppen.Knutselsmurf schreef:De beste en goedkoopste compressie meter is de hand die het startkoord vast heeft.
Bij de blokjes die een deco hebben kan de compressie helemaal niet gemeten worden.
Buitendien, wat weet je als je een waarde van bijvoorbeeld 5 bar meet?
Dan heb je het zelfde effect als een zonder deco.
Volgens de gegeven moet je 7 bar hebben, dan is het goed.
Als je dan 5 meet is het verschil wel erg groot.
Compressie meten.
-
- Berichten: 600
- Lid geworden op: 31-08-2011 21:23
Kakelen kan iedereen, maar een ei leggen is de kunst.
- Prutser-2009
- Erelid
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 14-12-2010 09:59
Er zijn een aantal zaken die je moet weten, eigenlijk moet je een compressie meten als het blokje op temperatuur is, maar dan verbrand je snel je vingers, dus meten we als het blokje koud is.
een compressiemeter kun je gewoon kopen bij een automaterialengroothandel, of winkels als datona.nl voor een paar tientjes heb je er al een.
Als je koud een compressie hebt zonder deco van 5 dan is er toch iets mis, uit mijn hoofd zat die van mij (oud rammelblok) op 8 bar.
Hoe hoger de compressie hoe meer vermogen er uit een blokje komt.
een compressiemeter kun je gewoon kopen bij een automaterialengroothandel, of winkels als datona.nl voor een paar tientjes heb je er al een.
Als je koud een compressie hebt zonder deco van 5 dan is er toch iets mis, uit mijn hoofd zat die van mij (oud rammelblok) op 8 bar.
Hoe hoger de compressie hoe meer vermogen er uit een blokje komt.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
403F IB-0050 clublid
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
403F IB-0050 clublid
Had ik al gedaan prutser, maar die zijn niet geschikt voor spartamet motortjes.Prutser-2009 schreef:Er zijn een aantal zaken die je moet weten, eigenlijk moet je een compressie meten als het blokje op temperatuur is, maar dan verbrand je snel je vingers, dus meten we als het blokje koud is.
een compressiemeter kun je gewoon kopen bij een automaterialengroothandel, of winkels als datona.nl voor een paar tientjes heb je er al een.
Als je koud een compressie hebt zonder deco van 5 dan is er toch iets mis, uit mijn hoofd zat die van mij (oud rammelblok) op 8 bar.
Hoe hoger de compressie hoe meer vermogen er uit een blokje komt.
Heb dat zelf uit geprobeerd.
En als je koud 8 bar heb, zal het warm zeker 9 a 10 bar zijn??
Moin,
het geef geen compressiemeter speciaal voor een Spartamet.
Een compressiemeter met een draad van M14x 1,75 (normaal Bougiedraad) kan je gebruiken
deze steeksleutel heb ik self gemakt uit 1,5mm plaatwerk dat is wel handiger voor vast te draaien
het geef geen compressiemeter speciaal voor een Spartamet.
Een compressiemeter met een draad van M14x 1,75 (normaal Bougiedraad) kan je gebruiken
deze steeksleutel heb ik self gemakt uit 1,5mm plaatwerk dat is wel handiger voor vast te draaien
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Je hebt de ouderwetse analoge compressie meter nodig die je in het bougiegat moet schroeven.
De meter blijft staan bij de hoogst gemeten druk
de compressiemeter die je tegen het bougiegat duwt voldoet niet.
Deze meters worden bijna niet meer gebruikt dus zijn niet zo makkelijk meer aan te komen.
Bij een warme motor zakt de compressie juist iets i.p.v dat ie stijgt
dat komt door de uitzetting van de verschillende materialen.
dat verschil is nou net wat ik wil weten door te meten.
De meter blijft staan bij de hoogst gemeten druk
de compressiemeter die je tegen het bougiegat duwt voldoet niet.
Deze meters worden bijna niet meer gebruikt dus zijn niet zo makkelijk meer aan te komen.
Bij een warme motor zakt de compressie juist iets i.p.v dat ie stijgt
dat komt door de uitzetting van de verschillende materialen.
dat verschil is nou net wat ik wil weten door te meten.
Die heb ik ook besteld, en uitgetest.fehntjer schreef:Moin,
het geef geen compressiemeter speciaal voor een Spartamet.
Een compressiemeter met een draad van M14x 1,75 (normaal Bougiedraad) kan je gebruiken
deze steeksleutel heb ik self gemakt uit 1,5mm plaatwerk dat is wel handiger voor vast te draaien
Maar hij reageert er niet op.
Kan toch weinig fout doen.
Hulpstuk in het bougie gat meter aansluiten.
-
- Berichten: 600
- Lid geworden op: 31-08-2011 21:23
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten