slechte koudstart

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

jgvankampen
site mod
Berichten: 527
Lid geworden op: 22-12-2014 00:33

Bericht door jgvankampen »

Mikey, sluit de membraanplaat wel goed aan op het blokje? zo ja zit het schroefje om de plaat aan het blokje te bevestigen er wel in?
Je moet ook even kijken of de lip wel goed verdeeld zit en dus niet scheef.

Voordat je gaat blazen en zuigen wel ff schoonmaken anders loop je de rest van de dag met zwarte lippen rond :twisted: :twisted: :twisted:
e pericoloso sporgersi
Afbeelding
Mikey
Berichten: 51
Lid geworden op: 23-07-2015 07:21

Bericht door Mikey »

jgvankampen schreef:Mikey, sluit de membraanplaat wel goed aan op het blokje? zo ja zit het schroefje om de plaat aan het blokje te bevestigen er wel in?
Je moet ook even kijken of de lip wel goed verdeeld zit en dus niet scheef.

Voordat je gaat blazen en zuigen wel ff schoonmaken anders loop je de rest van de dag met zwarte lippen rond :twisted: :twisted: :twisted:
Nou vanavond nog eens bezig geweest.
Allereerst de decoklep afgedopt.
Geen resultaat dus weer terug gezet.
Toen de carburateur en membraan eraf gehaald.
Membraan sluit goed en het plaatje zat goed en vast.
Dus wat vet tussen het blokje en het membraan gedaan.
Meteen een nieuwe O-ring gemonteerd tussen de carburateur en membraan.
En netjes ingevet natuurlijk.
Toen ook maar uit voorzorg de krukaskeering verwijderd.
Maar helaas hadden we er geen liggen op het werk.
Dus morgen ff bestellen. Dan is hij zaterdag binnen.
Er zit toch maar aan 1 kant een keering toch?
jgvankampen
site mod
Berichten: 527
Lid geworden op: 22-12-2014 00:33

Bericht door jgvankampen »

Ik mis de pakking tussen de membraanplaat en het blok.....en hoe heb je de keerring van de krukas eruit gekregen....daar moet je wel het blok voor splitsen
e pericoloso sporgersi
Afbeelding
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3290
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees »

Mikey als je achter het vliegwiel een lekkage hebt gehad zijn al de keerringen verouderd.

dan kun je het beste alle keerringen in het blokje vervangen.

je kunt de keerringen met kunst en vliegwerk vervangen.
maar dan zijn ze niet zo goed afgesteld als dat je het blokje openmaakt.

ik denk dat bijna allemaal hier het blokje openmaakt voor het vervangen van de keerringen.

je word er handig in en het bespaart je een hoop ellende.
Afbeelding
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Jan
Berichten: 443
Lid geworden op: 16-08-2012 13:46

Bericht door Jan »

Mikey schreef:Dus wat vet tussen het blokje en het membraan gedaan.
En de hamvraag, heb je er ook een pakking tussen gedaan :?:
Afbeelding
403F IB-0050 clublid.
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1502
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Bericht door spartarie »

Mikey schreef: Er zit toch maar aan 1 kant een keering toch?
Nee.....
Mikey
Berichten: 51
Lid geworden op: 23-07-2015 07:21

Bericht door Mikey »

jgvankampen schreef:Ik mis de pakking tussen de membraanplaat en het blok.....en hoe heb je de keerring van de krukas eruit gekregen....daar moet je wel het blok voor splitsen
Daar zit ook een andere tussen. Met wat vet om goed af te dichten.
Bedankt voor de foto.
Er zitten dus 4 keeringen in het blok.
De keeringen leek nog goed maar nu ik er toch bij was Met een maar vervangen.
Gewoon een schroefje in de keering draaien. Kun je het er zo uit wippen.
Zaterdag kan hij in elkaar.
Mocht er geen vooruitgang zijn gaat heel het blok je open.
Knutselsmurf
Berichten: 600
Lid geworden op: 31-08-2011 21:23

Bericht door Knutselsmurf »

Mikey schreef:Gewoon een schroefje in de keering draaien. Kun je het er zo uit wippen.
Beproefde methode als je aan die kant olie-lekkage hebt!
Wel opletten dat je niet te diep schroeft en het achtergelegen lager de kogelring beschadigt!
Kakelen kan iedereen, maar een ei leggen is de kunst.
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3290
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees »

Het voordeel als je het blok openmaakt is dat je een dun laagje vloeibare pakking op de keerring kunt doen.


De keerringen blijven dan zeker op de plaats zitten. :lol:
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Mikey
Berichten: 51
Lid geworden op: 23-07-2015 07:21

Bericht door Mikey »

Vrotkees schreef:Het voordeel als je het blok openmaakt is dat je een dun laagje vloeibare pakking op de keerring kunt doen.


De keerringen blijven dan zeker op de plaats zitten. :lol:
Vandaag de keerring geplaats maar helaas geen resultaat.
Dus toen maar besloten om het blokje eronder vandaan te pakken.
En opengemaakt.
Wat mij direct opviel is dat er geen pakking tussen de carters zit.
Misschien hoort dit voor de passing van de lagers en keeringen?
Zat wel iets van vloeibare tussen maar toch heel weinig. Echt weinig
Het volgende wat me opviel is dat de krukas zwart verkoolt is.
En de binnenkant van de zuiger is ook helemaal vet en zwart aangekoekt.
Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn.
Zuigertje zelf ziet er nog goed uit aan de buitenkant.
De olie was ook helemaal bruin geworden.
Hier wat foto`s
http://myalbum.com/album/mzn1XJEMuFrs

Maargoed wat nu te doen?
En hoe komt het dat de "binnenkant" van de zuiger zo vet en vuil is?
Was al van plan om alle lagers en keeringen te vervangen.
Maar wat te doen met de zuiger?
En waar eventueel onderdelen bestellen?
Weet iemand zo de nummers van de lagers en keerringen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten