Blokjes nog bruikbaar?
Blokjes nog bruikbaar?
Goedemorgen allen,
Inmiddels door het spartametvirus een aantal blokjes opengehaald en gesorteerd op goede/bruikbare onderdelen en schroot. Nu heb ik een 5 a 6 blokjes liggen, allemaal met een veeg bij de uitlaatpoort, soms wel en soms niet echt voelbaar. Tevens hebben de zuigers dan allemaal een lichte kras. Nu was ik benieuwd, wat doen jullie met zulke gevallen? Kwestie van oud ijzer of gaan jullie er met een waterproof schuurpapiertje/hoonsetje mee aan het werk? Ik zelf vind t namelijk wel zonde van de blokjes om ze zomaar weg te gooien
Inmiddels door het spartametvirus een aantal blokjes opengehaald en gesorteerd op goede/bruikbare onderdelen en schroot. Nu heb ik een 5 a 6 blokjes liggen, allemaal met een veeg bij de uitlaatpoort, soms wel en soms niet echt voelbaar. Tevens hebben de zuigers dan allemaal een lichte kras. Nu was ik benieuwd, wat doen jullie met zulke gevallen? Kwestie van oud ijzer of gaan jullie er met een waterproof schuurpapiertje/hoonsetje mee aan het werk? Ik zelf vind t namelijk wel zonde van de blokjes om ze zomaar weg te gooien
Het ligt eraan wat voor soort beschadiging het is.
is er een diepe kras in de nikasil is de cilinder onbruikbaar.
Is er een aluminium van de zuiger op de cilinderwand aangebracht kun je voorzichtig de alu rand eruit halen.
hele lichte krassen kun je door vlinderen uit de cilinder halen.
Het doet mij ook pijn in het hart als ik zo een cilinder helemaal moet afschrijven.
Maar de interne onderdelen leven dan wel verder in andere blokjes
is er een diepe kras in de nikasil is de cilinder onbruikbaar.
Is er een aluminium van de zuiger op de cilinderwand aangebracht kun je voorzichtig de alu rand eruit halen.
hele lichte krassen kun je door vlinderen uit de cilinder halen.
Het doet mij ook pijn in het hart als ik zo een cilinder helemaal moet afschrijven.
Maar de interne onderdelen leven dan wel verder in andere blokjes
Ja ik vind het ook zonde om ze om het minste of geringste weg te moeten gooien. Ik zal ze eens goed bekijken, of het �n of �p de nicasil laag zit.
Wat betreft zuigers, zijn deze nog goed te gebruiken met een krasje? Of kun je dan beter een nieuw zuigertje aanschaffen? Heeft iemand ervaring met imitatiezuigers die w�l een beetje te gebruiken zijn? De Sukoki hoor je zulke horror verhalen over...
Wat betreft zuigers, zijn deze nog goed te gebruiken met een krasje? Of kun je dan beter een nieuw zuigertje aanschaffen? Heeft iemand ervaring met imitatiezuigers die w�l een beetje te gebruiken zijn? De Sukoki hoor je zulke horror verhalen over...
Het belangrijkste aan de zuigers zijn de ribbels om de zuiger heen.
Deze ribbels op de zuiger komt op 2 takt motortjes voor waar de spoel poorten open in de cilinder zitten
Het mengsel wordt beter de cilinder mee ingenomen voor de smering achter de zuigerveer.
De sukoki zuiger is een zuiger die voor 30 cc land en tuin bouwmachines bedoelt is en hebben geen ribbels.
Tevens klopt de maatvoering die op het doosje staat niet goed.
Een sukoki C zuiger is te groot ( euh te klein :oops: ) voor een C cilinder maar past wel weer vaak in een B cilinder.
Technisch gezien is er niks mis mee met de sukoki, we zullen alleen nog een manier moeten vinden op de zuiger op te ruwen voor de smering.
en wat betreft de technische staat van de gebruikte zuigers.
diepe krassen en geen ribbels einde oefening.
lichte krassen maar wel ribbels scotctbrite en zuiger schoonmaken.
Deze ribbels op de zuiger komt op 2 takt motortjes voor waar de spoel poorten open in de cilinder zitten
Het mengsel wordt beter de cilinder mee ingenomen voor de smering achter de zuigerveer.
De sukoki zuiger is een zuiger die voor 30 cc land en tuin bouwmachines bedoelt is en hebben geen ribbels.
Tevens klopt de maatvoering die op het doosje staat niet goed.
Een sukoki C zuiger is te groot ( euh te klein :oops: ) voor een C cilinder maar past wel weer vaak in een B cilinder.
Technisch gezien is er niks mis mee met de sukoki, we zullen alleen nog een manier moeten vinden op de zuiger op te ruwen voor de smering.
en wat betreft de technische staat van de gebruikte zuigers.
diepe krassen en geen ribbels einde oefening.
lichte krassen maar wel ribbels scotctbrite en zuiger schoonmaken.
-
- site mod
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 22-12-2014 00:33
Vrot ik denk dat je een D zuiger bedoeld, als een Sukoki te groot is voor een C dan past ie nooit in een B want die is weer 0.01 kleiner dan een C.
B zuiger 32,94mm
C zuiger 32,95mm
D zuiger 32,96mm
Dat uitgerekend ik dat nu moet vertellen aan onze welgeprezen spartamettoloog
Ik begrijp best dat je het na een paar dagen latex snuiven niet meer zo helder ziet
B zuiger 32,94mm
C zuiger 32,95mm
D zuiger 32,96mm
Dat uitgerekend ik dat nu moet vertellen aan onze welgeprezen spartamettoloog
Ik begrijp best dat je het na een paar dagen latex snuiven niet meer zo helder ziet
e pericoloso sporgersi
-
- site mod
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 22-12-2014 00:33
-
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 28-06-2009 20:25
niks weg gooien
Zelf zou ik deze blokken van delen die minder goed zijn gewoon weer in elkaar zetten. het gaat prima en je bespaart slijtage op de goede delen.
persoonlijk rij ik al bijna 200km rond op een blok waarvan ik zelf ook niet snap hoe die het nog doet. zo veel kabaal maakt het. zuigers met groeven en een cylinder wand met een kras er in kunnen makkelijk nog duizenden kilometers mee op die manier.
Zelf zou ik deze blokken van delen die minder goed zijn gewoon weer in elkaar zetten. het gaat prima en je bespaart slijtage op de goede delen.
persoonlijk rij ik al bijna 200km rond op een blok waarvan ik zelf ook niet snap hoe die het nog doet. zo veel kabaal maakt het. zuigers met groeven en een cylinder wand met een kras er in kunnen makkelijk nog duizenden kilometers mee op die manier.
"it's only temporary unless it works"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten