Blokjes nog bruikbaar?
Kort geleden vertelde iemand mij "Vroeger smeerden we groeven in de cylinder dicht met kachelpoets, dat brandde helemaal vast in de cylinder"
Of het werkt weet ik niet maar vond het wel leuk om hier te melden en met een 'afgeschreven cylinder kan je het natuurlijk proberen mits je nog aan de oude kachelpoets kunt komen.
Of het werkt weet ik niet maar vond het wel leuk om hier te melden en met een 'afgeschreven cylinder kan je het natuurlijk proberen mits je nog aan de oude kachelpoets kunt komen.
Haha. Maar er zijn meelezers (!) die een blokje met zo'n 'geholpen' cylinder op MP zetten en er grof geld voor vragen.blauwlap schreef:Kort geleden vertelde iemand mij "Vroeger smeerden we groeven in de cylinder dicht met kachelpoets, dat brandde helemaal vast in de cylinder"
Of het werkt weet ik niet maar vond het wel leuk om hier te melden en met een 'afgeschreven cylinder kan je het natuurlijk proberen mits je nog aan de oude kachelpoets kunt komen.
En er zijn er die het dan nog kopen ook.
Echter rijd ik niet comfortabel met een rammelende motor, ook al zou het goed gaan. Een snorfiets moet gewoon een lekker snorrend geluid maken :lol: Ik heb nog 2 goeie cilinders en 2 nette zuigers uit het stapeltje kunnen halen. Ik heb gisteren een 3 tal zuigerveren en een imitatie zuiger (Mokix?) besteld. Ik weet dat imitatie niet best is maar ik kon het voor die 14 euro niet laten om toch eens te kijken hoe deze aan de maat is. Ik zal m'n bevindingen hier plaatsen.1marcelfilms schreef:niks weg gooien
Zelf zou ik deze blokken van delen die minder goed zijn gewoon weer in elkaar zetten. het gaat prima en je bespaart slijtage op de goede delen.
persoonlijk rij ik al bijna 200km rond op een blok waarvan ik zelf ook niet snap hoe die het nog doet. zo veel kabaal maakt het. zuigers met groeven en een cylinder wand met een kras er in kunnen makkelijk nog duizenden kilometers mee op die manier.
-
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 28-06-2009 20:25
Dat is heel verstandig. Ik ga met dat blok ook geen lange afstanden doen. Maar die 5 km naar school. Als het dan iets kapot gaat is het niet ver om te fietsen :lol:JurgenR schreef:Echter rijd ik niet comfortabel met een rammelende motor, ook al zou het goed gaan. Een snorfiets moet gewoon een lekker snorrend geluid maken :lol: Ik heb nog 2 goeie cilinders en 2 nette zuigers uit het stapeltje kunnen halen. Ik heb gisteren een 3 tal zuigerveren en een imitatie zuiger (Mokix?) besteld. Ik weet dat imitatie niet best is maar ik kon het voor die 14 euro niet laten om toch eens te kijken hoe deze aan de maat is. Ik zal m'n bevindingen hier plaatsen.1marcelfilms schreef:niks weg gooien
Zelf zou ik deze blokken van delen die minder goed zijn gewoon weer in elkaar zetten. het gaat prima en je bespaart slijtage op de goede delen.
persoonlijk rij ik al bijna 200km rond op een blok waarvan ik zelf ook niet snap hoe die het nog doet. zo veel kabaal maakt het. zuigers met groeven en een cylinder wand met een kras er in kunnen makkelijk nog duizenden kilometers mee op die manier.
"it's only temporary unless it works"
Nou, ik heb het zuigertje van Mokix binnen en eerste indruk is goed. Bovenop de zuiger wat grof, maar de ribbels op de zijkant van de zuiger zitten er wel op. Zuigerhemd is ietwat scherp maar daar haal ik even een fijn schuurpapiertje langs. De zuiger die ik besteld heb is een D, dus 32.96mm. Deze met een schroefmaat gemeten op het zuigerhemd, haaks op de pistonpen en de maat is zo goed als 32.96mm. Ook nog aan de maat dus. Vanavond maar eens even in een setje D carters proberen.
Blokje gisteren in elkaar gebouwd, even de zuiger test gedaan maar die zakte mooi langzaam door de cilinder heen als ik deze zonder zuigerveer erin liet zakken. Alles dichtgebouwd en alles draait soepel rond. Dus nu nog even een carburateurtje schoonmaken en even kijken of ik de rest van de onderdelen kan vinden zodat ik eens even kan testen op de werkbank of op m'n reserve metje. To be continued
De middelste zuigers op de foto's heb je ook van de merken Art en Vertex
de laatste Sukoki zuiger heb je in een ongeribbelde ( 4takt ) variant
en geribbelde 2 takt variant.
E-ton en Sukoki zijn beide Taiwanese merken.
E-ton als bouwer van quads en Sukoki als motorenbouwer voor grasmaaiers en dergelijke.
de niet geribbelde Sukoki 4 takt variant is de variant die problemen oplevert
de laatste Sukoki zuiger heb je in een ongeribbelde ( 4takt ) variant
en geribbelde 2 takt variant.
E-ton en Sukoki zijn beide Taiwanese merken.
E-ton als bouwer van quads en Sukoki als motorenbouwer voor grasmaaiers en dergelijke.
de niet geribbelde Sukoki 4 takt variant is de variant die problemen oplevert
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten