Ideale luchttoevoer voor de MET
Je beredenering is niet correctMikey schreef:Met meer lucht krijg je ook een andere mengverhouding.
Je wilt meer koude lucht je blok in hebben.
Koude lucht betekend meer zuurstof en dus een te schraal mengsel.
Vandaar dat je in mijn ogen ook meer benzine nodig hebt.
Waarom loopt een metje dan zonder luchtfilter en zonder kap hetzelfde als met luchtfilter en kap :?
Het mengsel word bepaald in de venturi nergens anders.
Het luchtfilter en luchttoevoer heeft niks met het mengsel te maken.
het gaat om de luchtdruk van de omgeving die van invloed is.
hoe hoger de luchtdruk hoe meer massa de lucht heeft.
de mengverhouding blijft dan ook het zelfde alleen je krijgt meer mengsel in de motor.
Dat is ook de reden dat er turbo en schroefcompressoren zijn uitgevonden. :wink:
-
- Berichten: 600
- Lid geworden op: 31-08-2011 21:23
Denkfout.Mikey schreef:Met meer lucht krijg je ook een andere mengverhouding.
Je wilt meer koude lucht je blok in hebben.
Koude lucht betekend meer zuurstof en dus een te schraal mengsel.
Vandaar dat je in mijn ogen ook meer benzine nodig hebt.
Zoals Vrot al zei, de venturi bepaald de verhouding brandbaar mengsel/zuurstof.
De denkfout zit hem in meer lucht, dat moet zijn meer brandbaar mengsel.
Voorbeeld:
Een opgeboorde carburateur betekent niet noodzakelijker wijs een grotere sproeier.
Kakelen kan iedereen, maar een ei leggen is de kunst.
Je kunt mij veel vertellen.
Maar als je een willekeurige motor meer lucht geeft.
MOET hij ook meer benzine krijgen.
Of het moet zijn dat de carburateur zelf niet meer lucht doorlaat.
Heb op mijn MTX SH weer de originele filter op gezet.
Zat een 'racefilter' op.
Dus hij krijgt nu minder lucht.
Dus heb ik er een kleinere sproeier in moeten zetten.
In mijn ogen logisch.
Een turbo zorgt voor meer lucht in de motor.
Dus meer zuurstof. En dus kan er meer brandstof in gespoten worden.
Een intercooler �(zoals de naam al zegt) koelt de inlaatlucht.
Koudere lucht neemt minder ruimte in dus kan er meer in en meer lucht bevat
over het algemeen meer zuurstof. Dus weer meer brandstof.
Maar als je een willekeurige motor meer lucht geeft.
MOET hij ook meer benzine krijgen.
Of het moet zijn dat de carburateur zelf niet meer lucht doorlaat.
Heb op mijn MTX SH weer de originele filter op gezet.
Zat een 'racefilter' op.
Dus hij krijgt nu minder lucht.
Dus heb ik er een kleinere sproeier in moeten zetten.
In mijn ogen logisch.
Een turbo zorgt voor meer lucht in de motor.
Dus meer zuurstof. En dus kan er meer brandstof in gespoten worden.
Een intercooler �(zoals de naam al zegt) koelt de inlaatlucht.
Koudere lucht neemt minder ruimte in dus kan er meer in en meer lucht bevat
over het algemeen meer zuurstof. Dus weer meer brandstof.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten