Status van het lopend krijgen van mijn metje.

leuke of minder leuke ervaringen en voorvallen met de spartamet.
Plaats reactie
Snorfietsmafia
Berichten: 500
Lid geworden op: 19-10-2009 17:17

Status van het lopend krijgen van mijn metje.

Bericht door Snorfietsmafia »

Ik heb dus nu een nieuwe uitlaat onder mijn metje gehangen, dit omdat ik geen deco exemplaar meer heb, en het vinden van de m10x1 bout veel te moeilijk vond. Afijn, alles aangesloten zorgen dat de slangen van de deco goed zaten, (lange kabel op paddestoel naar inlaatmanifold toe, korte van onder de paddestoel naar de uitlaat) Over die korte maak ik mij een beetje zorgen aangezien deze gerafeld is.

Ok, proberen te starten, dat ging moeizaam, je moest spelen met de chokehendel om hem aan te krijgen en bleef niet stationair lopen. Maarrr rijden doet hij wel, en snel! Hij maakte wel een raar (resonerend) geluid dat ook reageerde op het gas, dit heb ik niet eerder gehad en vraag me af wat het is (kan het nieuwigheid zijn van de nieuwe uitlaat?!)

Nu heb ik dus de carberateur (incl venturie!) uit elkaar gehaald en in de spiritus gelegd, mijn vermoeden is dat het venturiepijpje niet goed meer zat en daarom niet stationair liep, hij was op het oog goed schoon (de hele carb trouwens)

We zullen zien als ik hem morgen weer in elkaar gezet heb, heb ook nog een nieuwe bougie die ik ook nog zal proberen.

Trouwens ja, je hebt gelijk, dit is ook een bericht om te vragen of ik dingen over het hoofd zie, en/of misschien wel verkeerd gedaan.

��n ding is zeker.... dat blokje gaat hoe dan ook goed draaien!!

Groeten,

De Snorfietsmafia.
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Knutselsmurf
Berichten: 600
Lid geworden op: 31-08-2011 21:23

Bericht door Knutselsmurf »

Vergeet dat HELE kleine gaatje aan de voorkant niet door te prikken, Don!
Dat is voor je stationair lopen.
Kakelen kan iedereen, maar een ei leggen is de kunst.
Snorfietsmafia
Berichten: 500
Lid geworden op: 19-10-2009 17:17

Bericht door Snorfietsmafia »

Knutselsmurf schreef:Vergeet dat HELE kleine gaatje aan de voorkant niet door te prikken, Don!
Dat is voor je stationair lopen.
Ja je bedoelt die waar de gashendel ingaat zeg maar he? In het carbhuis :D, geloof mij, die vergeet ik niet :lol: Door schade en schande bevonden LOL.
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Snorfietsmafia
Berichten: 500
Lid geworden op: 19-10-2009 17:17

Bericht door Snorfietsmafia »

Loopt nog steeds niet stationair en start nog steeds moeizaam :? , heb 2 verschillende carbs geprobeerd, maar bij beide is het dezelfde klacht :evil:

Wat kan het nog meer zijn? Is mijn decompresseur gewoon stuk? Of kan het nog de ontsteking zijn? Het blokje lekt helaas wel iets van onder, (deed het vgs mij altijd al)
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Snorfietsmafia
Berichten: 500
Lid geworden op: 19-10-2009 17:17

Bericht door Snorfietsmafia »

Er zit ook een beetje zwarte olie bij de bougie toen ik ging kijken.
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1496
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Bericht door spartarie »

Snorfietsmafia schreef: Het blokje lekt helaas wel iets van onder
Een Damesframe neem ik aan? :lol:
Ik zou die Deco vervangen door een plug...
Als je geen E-start hebt is die deco overbodig en wat er niet op zit kan ook niet stuk gaan!
Wat zwaarder aantrekken, maar ja, 30 cc....dat lukt nog wel..
Als je een plug gebruikt: Een koper sluitringetje eronder + kopervet.
Snorfietsmafia
Berichten: 500
Lid geworden op: 19-10-2009 17:17

Bericht door Snorfietsmafia »

*UPDATE*

Het gekke ding loopt weer!! Ik heb toch maar het andere blokje erbij gepakt en deze eerst getest dmv naast mn metje zetten, natuurlijk alles overgezet en proefdraaien. Nou dat ging perfect het blokje start en loopt goed. Wel maakt het blokje een gek bijgeluid, het klinkt niet schadelijk, het is net alsof je een ruis zeg maar hoort. Dit geluid is wel minder als je het achterwiel neerzet en eventjes gas geeft. Ik heb nog niet met de met op straat gereden.

Dit blokje is trouwens ook gewoon een 399 met de deco afgedopt. Toen het blokje liep vroeg ik mij wel af of ik bij het andere blokje niks fout heb gedaan... Maargoed dit blokje is toch beter want die lekt niet.

Het enigste wat ik weer is was vergeten... een borgring die natuurlijk achter het frame op de as gaat (linkerkant) ik denk dat ik het zo laat, heb niet zoveel zin om weer het achterwiel los te halen, alleen om een borgring terug te zetten.

Goed, de snorfietsmafia is BACK!
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Knutselsmurf
Berichten: 600
Lid geworden op: 31-08-2011 21:23

Bericht door Knutselsmurf »

Snorren henen!
Kakelen kan iedereen, maar een ei leggen is de kunst.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten