Puch maxi transmissie olie in een spartametblok?

leuke of minder leuke ervaringen en voorvallen met de spartamet.
Plaats reactie
Snorfietsmafia
Berichten: 500
Lid geworden op: 19-10-2009 17:17

Puch maxi transmissie olie in een spartametblok?

Bericht door Snorfietsmafia »

Kan dit? Ik heb een blokje waar dus deze olie in zit en die maakt wel wat herrie... Loopt verder heel goed.
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees »

als de olie de zelfde specificaties heeft als in het werkplaatsboek van Sachs maakt het merk olie geen zak uit.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1496
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Bericht door spartarie »

SACHS schrijft 80W90 voor.
Wat ik er zo snel over lees is dat de ATF-olie voor de Puch maxi v��l dunner is....
Snorfietsmafia
Berichten: 500
Lid geworden op: 19-10-2009 17:17

Bericht door Snorfietsmafia »

Opgelost, het was inderdaad verkeerde olie, ik weet niet hoe ik er op kwam. Maar zat een sticker op van Siem de boorder (Fietsenmaker...) waarschijnlijk gezegd, dit kan ook in Spartamet... Niet dus...

Ik heb nu de goede olie er in, van het merk carlube api gl5 80w90. Het blokje maakt nu niet meer het rare geluid, het kwam dus echt van de tandwielen....

Ik heb op een hele awkward manier de olie uit het blok gehaald, door de fiets zodanig te kantelen dat de olie uit het blok liep... Eerst lukte het niet en zag ik alleen een beetje druppen vanuit de hoogste inbusbout (op zn kop dus de laagste) eerst die losgedraaid maar dat hielp niet, dus toen maar weer goed vastgezet. Maar toen ik de fiets dus goed kantelde liep de olie er via de vulplug opening er zo uit.

Groeten, snorfietsmafia.
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Gebruikersavatar
spartarie
site mod
Berichten: 1496
Lid geworden op: 12-04-2014 22:06

Bericht door spartarie »

Siem de Boorder....ik huiver al als ik die naam LEES..... :twisted: :twisted: :lol:
Snorfietsmafia
Berichten: 500
Lid geworden op: 19-10-2009 17:17

Bericht door Snorfietsmafia »

spartarie schreef:Siem de Boorder....ik huiver al als ik die naam LEES..... :twisted: :twisted: :lol:
Ze konden me wel vaak uit de brand helpen voor onderdelen, ze hebben zelfs een keer gratis mijn trekstarter gemaakt, toen ik nog een spartametnoob was :D
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
jgvankampen
site mod
Berichten: 527
Lid geworden op: 22-12-2014 00:33

Bericht door jgvankampen »

spartarie schreef:Siem de Boorder....ik huiver al als ik die naam LEES..... :twisted: :twisted: :lol:
Voor dat hij fietsenmaker werd, was hij tandarts, hij had de praktijk overgenomen van zijn vader, die trok met zijn been :shock: :shock: een paar jaar later werd de praktijk gesloten omdat hij er geen gat meer in zag. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
e pericoloso sporgersi
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten