SpartMeta rijden in de herfst 2016

leuke of minder leuke ervaringen en voorvallen met de spartamet.
Plaats reactie
SpartMeta1er
Berichten: 26
Lid geworden op: 30-07-2016 15:13

SpartMeta rijden in de herfst 2016

Bericht door SpartMeta1er »

Beste lezers,

Mijn SpartMeta draait dagelijks haar kilometers. Ik rijdt er NU dagelijks mee. En wat een genot om met deze dame uit 1990 te rijden. Ik rijd er alleen niet de korte afstanden mee( boodschappenwerk) maar de langen afstanden (Zoetermeer en Bleiswijk) en wat tuft deze dame lekker. Wat jammer is dat ze flink pruttelt als ze stationair loopt maar rijdt ze dan zoeft ze. Dus ik denk dat het tijd is om een nieuwe uitlaat te kopen en de huidige schoon te maken. Is ook wel fijn als er een nieuwe pakking/ring erop zit. Ze loopt lekker zuinig en merk ook is het nu kouder en met regen ze springt gelijk aan. Fijn voor mij. Ik heb er veel van geleerd DAGELIJKS ermee rijden. Ze tuft lekker naar 2017. Groet, Erik
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees »

Niet vergeten 2 keer per jaar de boutjes even te controleren en aandraaien.
en bij dagelijks gebruik in weer en wind ML of Dinitrol in de naden en buizen van het frame spuiten.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
SpartMeta1er
Berichten: 26
Lid geworden op: 30-07-2016 15:13

Bericht door SpartMeta1er »

Thanks Sire Vrotkees,

Ik ben net even weer op de SpartMeta gestapt een verlaat boodschapje doen. Tweede keer aantrekken en lopen het motortje, heerlijk!! Meta loopt lekker zuinig. Afgelopen vrijdag na een paar dagen stilstaan. Ik had de SpartMeta weer nodig het was hier vreselijk koud -2. De koud speelde tegen brrrrr!!! Eindelijk sprong het motortje aan wel met moeite dus lekker zelf laten komen het motortjes ff warm laten lopen. Daarna ben ik naar Bleiswijk gereden zonder enige moeite. Daar aangekomen en veel kouder!!! Goed tijd om weer naar huis te gaan en met boodschappen in de tas weer terug naar Voorburg. De SpartMeta hield niet in vanwege de koud en liep lekker!!!!!!Houd de Spartamet dagelijks in beweging!!!! Mijn Meta staat buiten dus uit voorzorg haal ik de bougie er uit en maak deze blank....Groet, Erik
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees »

Tot uw dienst. :lol:

Als je metje veel buitenstaat zou ik regelmatig de bougiekabel en de kabels van de spoel inspuiten met WD40 of siliconenspray.

De tupperware mag je ook inspuiten en daarna inwrijven ter bescherming.
Smeer de gas choke en remkabel ook regelmatig.
LET op dat er geen smeermiddel op de achterrem komt.
Maak de kabels los of dek de rem af bij het smeren.

De Bougie hoef je eigenlijk alleen eruit te halen bij startproblemen.
Beetje kopervet GEEN grafietvet( geleiding ) op de schroefdraad en de bougie kan makkelijk eruit geschroefd worden.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten