Blokjes nog bruikbaar?
Update, blokje loopt en loopt als een naaimachientje. Eerst een half uurtje laten warm draaien, daarna even een klein proefritje met wisselend gas gereden en hij loopt echt mooi. Niks geen gerammel of dat soort dingen. Ik ga dus binnenkort nog maar een paar blokjes klaar maken met zo'n nieuw zuigertje, uiteraard eerst even opmeten maar het lijkt positief.
Nog steeds tevreden over deze imitatie-zuiger Jurgen?
Reden waarom ik dit vraag: Vroeger waren deze imitatiezuigers �cht onder de maat, dat schijnt nu dus beter te zijn.
Maar dan nog: Er wordt in advertenties geschermd met de volgende zuigermaten:
32,94 (B), 32,95 (C) en 32,96, dat zou dan "D" zijn.
Waar komen deze maten vandaan, oftewel wie heeft ze verzonnen?
Ik ben nog in het gelukkige bezit van een originele Mahle "C", nauwelijks gebruikt.
Rondom zijn alle "ribbels" nog goed te zien en te voelen.
Als ik die opmeet is ie zowat overal 32,97 mm, dat is dus al groter dan een imi-D.
Het kan natuurlijk zijn dat deze imi-zuigers als ze warm zijn meer uitzetten dan de originele.
Reden waarom ik dit vraag: Vroeger waren deze imitatiezuigers �cht onder de maat, dat schijnt nu dus beter te zijn.
Maar dan nog: Er wordt in advertenties geschermd met de volgende zuigermaten:
32,94 (B), 32,95 (C) en 32,96, dat zou dan "D" zijn.
Waar komen deze maten vandaan, oftewel wie heeft ze verzonnen?
Ik ben nog in het gelukkige bezit van een originele Mahle "C", nauwelijks gebruikt.
Rondom zijn alle "ribbels" nog goed te zien en te voelen.
Als ik die opmeet is ie zowat overal 32,97 mm, dat is dus al groter dan een imi-D.
Het kan natuurlijk zijn dat deze imi-zuigers als ze warm zijn meer uitzetten dan de originele.
Dat lawaai heeft gedeeltelijk te maken met de verschillende materialen in een motortje.
Een koud motortje heeft ook nog geen optimale verbranding
Het aluminium van de cilinder ( met nikasil laag ) is anders als het aluminium van de zuiger.
De uitzetting van deze materialen is anders.
Bij warme motor is alles pas op maat end e verbramding goed.
Dieselmotoren rammelen en ratelen nog het ergst als ze koud zijn
gietijzeren blokken, aluminium zuigers enz. enz.
Een koud motortje heeft ook nog geen optimale verbranding
Het aluminium van de cilinder ( met nikasil laag ) is anders als het aluminium van de zuiger.
De uitzetting van deze materialen is anders.
Bij warme motor is alles pas op maat end e verbramding goed.
Dieselmotoren rammelen en ratelen nog het ergst als ze koud zijn
gietijzeren blokken, aluminium zuigers enz. enz.
Ja ik weet t, bij winterse temperaturen loopt mijn Ibiza TDI ook wat ruwer smorgens :lol:Vrotkees schreef:Dat lawaai heeft gedeeltelijk te maken met de verschillende materialen in een motortje.
Een koud motortje heeft ook nog geen optimale verbranding
Het aluminium van de cilinder ( met nikasil laag ) is anders als het aluminium van de zuiger.
De uitzetting van deze materialen is anders.
Bij warme motor is alles pas op maat end e verbramding goed.
Dieselmotoren rammelen en ratelen nog het ergst als ze koud zijn
gietijzeren blokken, aluminium zuigers enz. enz.
Ik bedoelde als ik met mijn eigen spartamet en die van bekenden vergelijk, lijkt die met imitatiezuiger soms iets meer lawaai te maken koud. Niet storend ofzo hoor.
Zo een TDi of JTD klinkt koud alsof je met potten en pannen aan het rammelen bent.
Wat mij persoonlijk wel opgevallen is dat 499 blokjes minder lawaai produceren dan een 299 en 399.
De 499 blokjes ( Moto Morini ) hebben Italiaanse vertex zuigers erin.
een 099 en 199 zijn lawaai makers door de extra tandwielen.
Elk blokje is net iets anders met andere materialen en onderdelen van andere toeleveranciers.
Wat mij persoonlijk wel opgevallen is dat 499 blokjes minder lawaai produceren dan een 299 en 399.
De 499 blokjes ( Moto Morini ) hebben Italiaanse vertex zuigers erin.
een 099 en 199 zijn lawaai makers door de extra tandwielen.
Elk blokje is net iets anders met andere materialen en onderdelen van andere toeleveranciers.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten