Deze koppeling trof ik een keer aan toen ik een blokje openmaakte:
Hier de klok:
Het gekke is: onder het rijden niks van gemerkt! :oops:
Ik moet er wel bij zeggen dat mijn gehoor niet zo goed meer is als vroeger...bovendien was dit blokje sowieso al rumoerig.
De oorzaak van het "scheef afslijten" van de koppeling:
Een "trompetvormige" klok.
Iets om op te letten als je een blokje reviseert, is het loopvlak van de klok mooi glad...en is de klok niet "opgetrompt", oftewel kegelvormig.
versleten koppeling
Ik denk dat de oorzaak van het optrompen van de klok hitte is, oftewel niet genoeg meetrappen als de koppeling aangrijpt en die al het werk laten doen....Vrotkees schreef:De meeste koppelingen slijten scheef af heb ik gemerkt.
De koppelingsklok in de draaibank plaatsen en licht de ribbels breken.
Dan alleen met kevlar beklede koppeling segmenten monteren word de klok weer mooi glad :wink:
Uitdraaien van de klok: Dat zal gaan....tot op zekere hoogte.
Immers...je maakt de wanddikte van de klok ook dunner, daardoor ook minder sterk en nog gevoeliger voor vervorming door hitte.
Deze klok is in ieder geval naar het oud-ijzer gegaan.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten