Competition E102

leuke of minder leuke ervaringen en voorvallen met de spartamet.
Plaats reactie
gvanrossem
Berichten: 86
Lid geworden op: 03-08-2011 08:36

Competition E102

Bericht door gvanrossem »

Hebben jullie ervaring met deze brandstof van Firezone? Ik heb het zojuist (met mengsmering, loodvervanger en FuelFit) in mijn tank gedaan en hij loopt super beroerd. Dus de euro 95 er maar weer in, en hij loopt weer prima.

Volgens de site van Firezone kan deze brandstof ook gebruikt worden in 2-tact motoren, maar het kan zijn dat je anders moet smeren. Raadpleeg de fabrikant. (ik neem aam van de spartamet)

groet

gert
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees »

bij euro 98 of firezone 102 hoef je geen loodvervanger toe te voegen.

deze brandstoffen met een hoger octaangetal hebben namelijk een hogere klopvastheid als euro95.
euro 98 en hogere octaangetal brandstoffen hebben ook weinig tot geen alcohol in de benzine zitten.
Voor een 2takt is dat belangrijk ivm de mengsmering en zuivere verbranding.

De ellende bij benzine is dat het aan de pomp en de doorloopsnelheid van die pomp ligt hoe goed de kwaliteit en zuiverheid van de benzine is.
Euro98 bij pomp A kan goed zijn maar het zelfde merk bij pomp B bagger.

firezone 102 is een brandstof dat geen hoge doorloopsnelheid heeft en dus sneller meer verontreinigingen heeft.
En laat nou net een metje daar heel erg gevoelig voor zijn.

Na diverse soorten benzine en pompen getest te hebben gebruik ik BP ultimate(euro98) daar heb ik de minste problemen mee.

Als er een pomp in de buurt is met een hoge doorloopsnelheid zou ik daar als eerste de benzine van gaan testen voor je metje.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
gvanrossem
Berichten: 86
Lid geworden op: 03-08-2011 08:36

Bericht door gvanrossem »

Vrotkees,

bedankt voor jouw uiteenzetting. Ik heb een tweede met, zal nagaan hoe deze op de 102 loopt.

gert
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten