Schoonmaken
Het enige wat ik heb zijn ratels :lol:Vrotkees schreef:Een momentsleutel is heel precies.
Ik gebruik zelf een T sleutel voor de imbusbouten
Als de T sleutel tordeert zitten de bouten op het juiste moment.
Ik heb dat eens nagemeten met een momentsleutel en het moment was het zelfde :lol:
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Vliegwieltrekker is binnen. Ga het blokje misschien vandaag nog openen.
Kan het echt geen kwaad om bij de boutjes een gewone ratel te gebruiken?
Tevens heb ik ontdekt dat het benzinemembraan met 1 bout vast zit, maar ik zie meerdere schroefdraden hoort dit?
Kan het echt geen kwaad om bij de boutjes een gewone ratel te gebruiken?
Tevens heb ik ontdekt dat het benzinemembraan met 1 bout vast zit, maar ik zie meerdere schroefdraden hoort dit?
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Godverdomme kut vliegwiel zit moervast. en schiet steeds uit met die kut dopsleutel en de schroefjes houden het wiel niet tegen
/haartrekken
EDIT: Dom, het was een schroefdraad die je rechts los draait :roll:
/haartrekken
EDIT: Dom, het was een schroefdraad die je rechts los draait :roll:
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
De zuigerveer ga ik sowieso vervangen. Ik laat jullie oordelen over de andere onderdelen keerringen vervangen? en kan ik de onderdelen/carterdelen gewoon in de spiritus onderdompelen?
Waarom hij niet wou lopen is nu wel duidelijk: Verrotte pakkingen, Gekantelde keerring tussen verbrandingsruimte en transmissieruimte. En overal valse lucht duur versleten O-ring en kromme carburateur-flens.
Waarom hij niet wou lopen is nu wel duidelijk: Verrotte pakkingen, Gekantelde keerring tussen verbrandingsruimte en transmissieruimte. En overal valse lucht duur versleten O-ring en kromme carburateur-flens.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
De moer aan de kant van de naafhuls zit muurvast en doordat de as meedraait heb ik geen grip erop weet iemand hoe? Trouwens, de lagers in de naafhuls maken het geluid alsof ze in zand zijn gesmeerd. blok zat verder vol met stukjes vuil. volgens mij is dit motortje nog nooit open geweest.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
als een moer echt vast zit aan de tandwielkant of naafhuls kant van de aandrijfas moet je het volgende doen.
een bankschroef met HARDHOUTEN of ALUMINIUM (overzet)bekken beschadigd de as niet
Tandwielkant:
draai 2 moeren op het uiteinde van de as. draai deze 2 moeren goed tegen elkaar vast.
nu heb je een vastpunt waardoor je dmv 2 sleutels de vastzittende moer los kan krijgen.
Naafhulskant:
je hebt een conussleutel 17 nodig die om de vlakke kanten van de conusmoer valt en een sleutel 17
als je de moer en conusmoer los hebt kun je de afstrijkring en het lager met een pijpsleutel 17 uit de naafhuls tikken.
een bankschroef met HARDHOUTEN of ALUMINIUM (overzet)bekken beschadigd de as niet
Tandwielkant:
draai 2 moeren op het uiteinde van de as. draai deze 2 moeren goed tegen elkaar vast.
nu heb je een vastpunt waardoor je dmv 2 sleutels de vastzittende moer los kan krijgen.
Naafhulskant:
je hebt een conussleutel 17 nodig die om de vlakke kanten van de conusmoer valt en een sleutel 17
als je de moer en conusmoer los hebt kun je de afstrijkring en het lager met een pijpsleutel 17 uit de naafhuls tikken.
-
- site mod
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 22-12-2014 00:33
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast