Komt helemaal goed. En wat betreft de koppelingssegmenten moet ik die nou droog monteren of met olie?jgvankampen schreef:Inderdaad de zuiger ziet er nog prima uit.....het lager kun je gewoon goed schoonmaken en met een klein beetje olie weer smeren
Schoonmaken
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
-
- site mod
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 22-12-2014 00:33
De spie die in de as zit (Voor het vliegwiel) Kan ik die laten zitten of kan dan de kogellager er niet af? En hoe verwijder ik die spie dan?
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Re: zuiger
Zal ik ook nooit doen, ik gooi nooit wat weg, stel dat er onderdelen komen die versleten zijn stop ik deze gewoon in een bakje met opschrift: "versleten onderdelen spartamet''Henk1 schreef:Een mahler zuiger moet je nooit weg doen.
Is en blijft de beste zuiger
Heb ik zelf ook gedaan, en heb er nog spijt van.
Maar was voor mij ook onbekendheid.
Maar gedane zaken nemen geen keer meer
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Zwaantje schreef:Komt helemaal goed. En wat betreft de koppelingssegmenten moet ik die nou droog monteren of met olie?
Maakt niet zoveel uit, per slot van rekening zit er ook olie in de benzine....
Met die olie worden onder andere beide kogellagers gesmeerd.
Het lijkt me sterk dat het niet op de koppeling terechtkomt.
De spie die in de as zit (Voor het vliegwiel) Kan ik die laten zitten of kan dan de kogellager er niet af? En hoe verwijder ik die spie dan?
Met een klein doorslagje/centerpunt het ene uiteinde van het spietje naar beneden tikken, het andere uiteinde komt dan omhoog en met een tangetje trek je hem er zo uit .
en daarna borg ik hem weer met lijm ?spartarie schreef:Zwaantje schreef:Komt helemaal goed. En wat betreft de koppelingssegmenten moet ik die nou droog monteren of met olie?
Maakt niet zoveel uit, per slot van rekening zit er ook olie in de benzine....
Met die olie worden onder andere beide kogellagers gesmeerd.
Het lijkt me sterk dat het niet op de koppeling terechtkomt.
De spie die in de as zit (Voor het vliegwiel) Kan ik die laten zitten of kan dan de kogellager er niet af? En hoe verwijder ik die spie dan?
Met een klein doorslagje/centerpunt het ene uiteinde van het spietje naar beneden tikken, het andere uiteinde komt dan omhoog en met een tangetje trek je hem er zo uit .
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
ik heb de krukas in een bak gevuld met Dasty gegooid en dan lijkt het me de alle vet uit het lager weg is?spartarie schreef:Waarom?
Als het vliegwiel er op zit kan het spietje geen kant meer op.
Waarom moet het lager er eigenlijk af?
Kan je een fotootje maken van de krukas, vanaf de bovenkant gezien?
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
-
- site mod
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 22-12-2014 00:33
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Kaleidoscoop en 10 gasten